  • 1. Data: 2002-07-16 16:57:48
    Temat: Wyjazd do pracy za granice (zwrot kosztow)
    Od: "Luke" <s...@y...de>

    Mam do szanownych grupowiczow pytanie, mianowicie moja dziewczyna miala
    jechac do niemiec do pracy zrywac wisni i wszystkie formalnosci zalatwiala
    pewna firma w polsce, musiala wplacic jej 160zl zaliczki, jednak teraz
    dowiedziala sie ze nie moze jechac bo pilnie musi miec operacje i w tym
    czasie co jest wyjazd bedzie operowana, w zwiazku z czym chcialaby odzyskac
    wplacone pieniadze, a przynajmniej ich czesc. Zlozylismy podanie do firmy a
    oni odeslali odpowiedz na jakims swistku papieru ze nie zwroca, bez zadnego
    uzasadnienia. Przez telefon powiedzieli ze nie zwroca bo poniesli koszta,
    autokar, ubezpieczenie i jakies inne. Rezygnacja jak juz wspomnialem nie
    jest jakims tam "widzimisie" tylko ze wzgledow zdrowotnych i ewentualny
    wyjazd nie wchodzi w gre. Z rezygnacja z wyjazdu została zgłoszona jakies 3
    tygonie przed planowanym terminem wyjazdu.

    Pytanie brzmi:
    1. Czy mozna je odzyskac???
    2. Czy sa jakies przepisy prawne mowiace o tym???
    3. Czy mamy prawo rządać chociaż sensownego uzasadnienia na pismie a nie
    odpowiedzi "bo tak"???

    Z gory dziekuje

    Lukasz Skraburski

    ps. Sorry ze tak dlugo ale chcialem dokladnie