  • 1. Data: 2003-09-16 08:50:36
    Temat: Wygrała PANI!!!
    Od: "Pablo" <s...@e...pl>

    Witam.

    Moja narzeczona znalazła ostatnio pismo zaadresowane do jej mamy.
    Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że mama narzeczonej nie żyje
    od 7 lat.
    Po przeczytaniu pisma dziewczyna bardzo się wkurzyła a następnie rozpłakała.
    Podniosłem pismo z podłogi i oto co zobaczyłem:

    W piśmie wielkimi literami rzucało się w oczy hasło: "GRATULUJEMY, właśnie
    wygrała Pani 60000 zł..."
    i dalej następowała czcza TVSHOPOWA paplanina, jakie to ma Pani szczęście
    itd.
    Na samym dole była instrukcja co zrobić, aby te pieniądze otrzymać. No
    oczywiście nic prostszego - wystarczy tylko zadzwonić i potwierdzić gotowość
    odbioru pieniędzy.
    Oczywiście nr tel to 0700...

    Najciekawsze jest to, że mama umarła przed rokiem '97, czyli przed
    wprowadzeniem Ustawy o ochronie danych osobowych. A więc nie mogła w żadnym
    piśmie itd. pisemnie udzielić zgody na przetwarzanie danych osobowych.

    Przysłane zawiadomienie o "wygranej" bardzo zbulwersowało moją narzeczoną i
    naraziło ją niewątpliwie na szkody moralne. Nikt by chyba nie chciał być w
    takiej sytuacji. Dodatkowo obawiam się o stan zdrowia narzeczonej. Jest w 2
    miesiącu ciąży. Od czasu otrzymania pisma nie odzywa się do nikogo. Jutro
    wybiera się do lekarza. Mamy nadzieję, że wszystko z nią i dzieckiem jest
    OK.

    Chciałbym spytać czy mam szansę i w jaki sposób dochodzić zadość uczynienia
    w imieniu mojej narzeczonej i jej św. pamięci Mamy.

    Paweł

  • 2. Data: 2003-09-16 09:02:50
    Temat: Odp: Wygrała PANI!!!
    Od: "Falka" <f...@g...pl>

    Użytkownik Pablo <s...@e...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bk6iur$6t2$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    uczynienia
    > w imieniu mojej narzeczonej i jej św. pamięci Mamy.

    Ja też dostałam taką "wygraną" na nieżyjącego od 5 lat ojca.
    Po prostu wrzuciłam do śmieci..........
    co za czasy, ze za wszystko ludzie chcą od razu zadoścuczynienia.

    Hehe .....ale zastanowiłam się przez chwilke,czy jako spadkobierca nie ma
    prawa do "wygranej" :-p
    Ela

  • 3. Data: 2003-09-16 11:05:32
    Temat: Re: Wygrała PANI!!!
    Od: "Marek" <e...@f...onet.pl>

    Szkoda czasu i energi
    Można wysłać do firmy zgodnie z ustawą oodo WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE DANYCH
    ZE ZBIORU DANYCH OSOBOWYCH a po otrzymaniu lub nie otrzymaniu odpowiedzi od
    firmy doniesienie do GIODO Ale wszystko to jak na wstępie. Ja już
    koresponduję 2,5 roku mając nawet korzystne orzeczenie GIODO o naruszeniu
    ustawy przez bank.
    Pozdrawiam
    Marek

  • 4. Data: 2003-09-16 11:48:00
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bk6qrq$bnk$1@nemesis.news.tpi.pl>, Marek wrote:
> [...]
    > firmy doniesienie do GIODO Ale wszystko to jak na wstępie. Ja już
    > koresponduję 2,5 roku mając nawet korzystne orzeczenie GIODO o naruszeniu

    Jakiś czas temu prasa pisała o sprawie kobiety, kt. dostała życzenia
    urodzinowe z banku, a nie wyraziła zgody na takie używanie swoich
    danych i coś zdaje się wywalczyła. Może ktoś pamięta sprawę, albo zna
    więcej szczegółów, żeby znaleźć coś w googlach?

    Renata

  • 5. Data: 2003-09-16 12:52:54
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska"
> [...]
    > danych i coś zdaje się wywalczyła. Może ktoś pamięta sprawę, albo zna
    > więcej szczegółów, żeby znaleźć coś w googlach?

    LG Petrobank - kobieta starala sie o kredyt ale zrezygnowala i skoro z
    bankiem zadnej umowy nie zawarla wiec pisemnie polecila bankowi wykasowac
    dane.
    Ci nie dosc ze tego nie zrobili to wyslali katke na urodziny na adres domku
    ktory wlasnie juz wybudowala i ktory to adres mieli wykasowac.
    Chyba 20 tys odszkodowania dostala
    *** blad ***

  • 6. Data: 2003-09-16 12:58:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Sep 2003, Renata Gołębiowska wrote:
    [...]
> [...]
    >+ danych i coś zdaje się wywalczyła. Może ktoś pamięta sprawę, albo zna
    >+ więcej szczegółów, żeby znaleźć coś w googlach?

    AFAIR chodziło o to, że to było po rozwiązaniu umowy.
    No i bank nijak nie mógł wykazać "interesu prawnego" w trzymaniu
    danych byłego klienta - poza archiwum...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-09-16 16:05:30
    Temat: Re: Odp: Wygrała PANI!!!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Sep 2003, Falka wrote:

> [...]
    >+ > Moja narzeczona znalazła ostatnio pismo zaadresowane do jej mamy.
    >+ > Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że mama narzeczonej nie
    [...]
    >+ Ja też dostałam taką "wygraną" na nieżyjącego od 5 lat ojca.
    >+ Po prostu wrzuciłam do śmieci..........
    >+ co za czasy, ze za wszystko ludzie chcą od razu zadoścuczynienia.

    Popatrz na to inaczej: na takich "naciągaczy na 0700" nie ma siły.
    Chyba że popełnią kiks jak wyżej... i IMO jak najbardziej
    należy próbować ich przekonywać że działalność nie ma "aprobaty
    społecznej" - taką samą metodą jaką stosują.
    Czyli zdarcia kasy.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-09-16 18:43:41
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"
    > AFAIR chodziło o to, że to było po rozwiązaniu umowy.
    > No i bank nijak nie mógł wykazać "interesu prawnego" w trzymaniu
    > danych byłego klienta - poza archiwum...

    do umowy nie doszlo, klientka kredytu nie wziela
    i zadnego archiwum jej nie zalozyli ;-)
    *** blad ***

  • 9. Data: 2003-09-16 19:28:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Sep 2003, blad wrote:
    [...]
    >+ do umowy nie doszlo, klientka kredytu nie wziela
    >+ i zadnego archiwum jej nie zalozyli ;-)

    ... no to tak jak z rowerami co je na Placu Czerwonym
    w Moskie rozdawali... ;>
    Cóż, pisałem "z głowy, czyli..." :>

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-09-17 12:45:16
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@U...pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości

> [...]
    > ZE ZBIORU DANYCH OSOBOWYCH a po otrzymaniu lub nie otrzymaniu odpowiedzi

    Ustawa o ochronie danych osobowych nie obejmuje osób zmarłych.

    ______
    Robert