  • 1. Data: 2003-09-16 08:06:49
    Temat: Odciągi masztu radiolatarni
    Od: Grzegorz Górnisiewicz <g...@j...ug.gov.pl>

    Witam,

    mam taki problem: w zamieszchłych czasach komunistycznych gdy działka
    miała jednego właściciela postawiono na niej maszty radiolatarni. W
    latach późniejszych nastapił podział działki w wyniku czego właściel
    całości posiada tylko część działki, fizycznie maszty znajdują się na
    jego terenie, jednakże dwa odciągi znajdują się na działce należącej do
    mojej matki. Pytanie jest takie czy jest szansa uzyskania stosownej
    umowy od Portów Lotniczych i ew. stosownej opłaty za umieszczenie
    odciągów na działce co znacząco obniża jej wartość budowlaną. Działka
    leży w centrum miejscowości przy głównej drodze. Ewentualnie w
    scenariuszu najgorszym czy Porty Lotnicze mogą wejść na działkę poprzez
    zasiedzenie lub podobny przepis?

    Pozdrawiam
    Grzegorz Górnisiewicz

    P.S.
    Na razie chcę się zorientować w sytuacji prawnej takiego przypadku i
    jakie są ew. zagrożenia etc.