    From: DysoN <d...@j...lewice.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wyegzekwowanie zaplaty za naprawe uszkodzenia samochodu
    Date: Mon, 09 Jul 2007 11:51:09 +0200

    Okolo 2 tygodnie temu doszlo do glupiego w sumie zdarzenia. Kobieta
    zrzucajac z okna bloku klucze swojemu mezowi nieszczesliwie trafila nimi
    w maske mojego samochodu powodujac odprysk lakeiru (metalik) w paru
    miejscach i male wgniecenie (byl to pek kluczy i wysokosc 4 pietra).
    Samochod stal zaparkowany pod na chodniku pod klatka, ladnych 5 albo i
    wiecej metrow od sciany budynku. Jest to normalne miejsce do parkowania
    na osiedlu gdzie parkowane sa rozne pojazdy. Szczesliwie (?) swiadkiem
    zdarzenia byla moja dziewczyna ktora wszystko to widziala i zatrzymala
    tego pana. Potem ja juz z nim rozmawialem i spisalismy oswiadczenie na
    kartce papieru w ktorym ten pan zobowiazuje sie do pokrycia kosztow
    usuniecia uszkodzenia. Ow pan sie podpisal, ja widzialem jego prawo
    jazdy, numer PJ tez zostal zamieszczony na oswiadczeniu. Dogadalismy sie
    ze po moim powrocie (akurat wyjezdzalem na tydzien i nie mozna bylo
    lakierowania zrobic przed wyjazdem) wrocimy do sprawy jednak od mojego
    powrotu facet sie strasznie miga. Nie odpowiada na telefony i unika. Raz
    telefon odebral ale mialem wrazenie ze tylko dlatego ze nei skojarzyl
    kto dzwoni i ponadto chyba byl w stanie wskazujacym. Zdecydowalem sie
    pojechac do lakiernika samemu, wezme za usluge rachunek i bede domagal
    sie oddania naleznosci.

    Moje pytanie brzmi tak: Czy w przypadku uchylania sie dalszego od
    zaplaty za uszkodzenie moge domagac sie jakos sadowo pokrycia kosztow
    naprawy? Co powinienem zrobic? Bo chyba wpierw musialbyl ustalic miejsce
    zamieszkania tego pana i mimo ze wiem chyba gdzie on mieszka (sasiednia
    klatka) to nie wiem czy po prostu moge wpisac go z imienia i nazwiska.
    Czy zwrocenie sie o ustalenie miejsca zamieszkania tego pana jest zasadne?
    Moze samo postraszenie goscia sadem wystarczy ale nie wiem tego. Pytam
    co moge zrobic gdy on ciagle bedzie sie uchylal.

    --
    DysoN mailto:d...@i...pl ICQ UIN 31267896
    Ankh-Morpork eksperymentowalo z wieloma systemami rzadów, az