  • 11. Data: 2002-01-15 12:17:23
    Temat: Re: Wydziedziczenie
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 14 Jan 2002, Wiesława Zaleska wrote:

    > Uwaga! Nalezy odroznic nmiewymienienie osoby w testamencie (skutkuje tym, ze
    > ma prawo do zachowku) a wydziedziczenie (nie ma prawa do zachowku).

    Oraz uznanie za niegodnego, co jednak należy już do właściwości sądu.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 12. Data: 2002-01-15 12:49:59
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...pl>

    Marcus wrote:

    > Użytkownik Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:3...@w...pl...
    >
    > Czy to znaczy, że nie mogę zapisać w swoim testamencie że cały swój WŁASNY
    > majątek przekazuję po śmierci np. na schronisko dla kotów zamiast dla
    > rodziny? Czy taki zapis nie zostałby wykonany?
    >
    > Marcus

    Twoi ustawowi spadkobiercy maja prawo roscic o zachowek od spadkobiercy
    testamentowego jezeli sa pominieci w testamencie.

    i na ile sie doczytalem (i dowiedzialem od mojego adwokata) zachowek
    jest niezalezny od woli obdarowanego spadkiem. ma on jedynie prawo
    ubiegac sie o zmniejszenie kwoty, ale o ile sie dowiedzialem nie jest to
    takie proste.

    tyle wiem, ale nie jestem fachowcem ile raczej mocno zainteresowanym
    wlasnie wydobyciem zachowku

    --
    Janusz 'Kali' Kaliszczak........mailto:k...@w...pl mailto:k...@w...pl
    "Za pieniądze kupisz dobrego psa, ale nie kupisz za nie merdania jego

  • 13. Data: 2002-01-15 21:33:51
    Od: "Marcus" <m...@p...com>

> [...]
    > takie proste.
    >
    > tyle wiem, ale nie jestem fachowcem ile raczej mocno zainteresowanym

    Krótko mowiąc, jeśli ktoś nie chce żeby najbliższa rodzina po nim
    dziedziczyła, musi zawczasu dokonać jakiejś darowizny albo przegrać wszstko
    w kasynie ;-)

    M.

  • 14. Data: 2002-01-16 08:36:18
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...pl>

    Marcus wrote:

    > Krótko mowiąc, jeśli ktoś nie chce żeby najbliższa rodzina po nim
    > dziedziczyła, musi zawczasu dokonać jakiejś darowizny albo przegrać wszstko
    > w kasynie ;-)
    >
    > M.

    Albo wydziedziczyc, albo uznac niegodnym.

    Ale to tez nie tak prosto.