  • 31. Data: 2009-11-10 15:16:43
    Temat: Re: Wydawnictwo zada ksera dowodu osobistego
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Czy Ty jesteś nowym wcieleniem niejakiego witka??
    Może zajrzyj na strony GIODO zamiast pisać głupoty ?
    JaC

    -----

  • 32. Data: 2009-11-10 15:36:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ąćęłńóśżź pisze:
    > Czy Ty jesteś nowym wcieleniem niejakiego witka??
    > Może zajrzyj na strony GIODO zamiast pisać głupoty ?

    Zwróć uwagę na określenie "w tym przypadku".

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2009-11-10 21:16:51
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    > Tylko moze sie pojawic zarzut [w stosunku konsument-> przedsiebiorca],
    > ze przedsiebiorca prosi konsumenta o dokumenty/dane, ktore nie sa
    > niezbedne do wykonania danej umowy. I GIODO moze miec z tym problem,
    > administracyjnie moga chciec zakazac np. kserowania aktow slubu przez
    > dentyste :)

    Weźcie pod uwagę, że sprawa ociera się o przepisy prawa autorskiego, a
    tam o ile mnie skleroza nie myli wymagana jest umowa pisemna z autorem
    dzieła. Rozpatrując to tak, że autorem dzieła jest Zdenek blacha z krwi i
    kości, a nie firma XYZ Zdenek Blacha, to wydawca oprócz faktury chce mieć
    umowę z autorem dzieła (tłumaczenia). Dodatkowo chce się upewnić, że taka
    osoba istnieje, a tu ksero dowodu potrafi pewne sprawy uwiarygodnić. W tym
    kontekscie (wymóg zawarcia umowy z autorem dzieła) prośba o ksero jest w
    pewnym stopniu uzasadniona, choć oczywiście jej spełnienie jest dobrą wolą
    autora tłumaczenia.

  • 34. Data: 2009-11-11 09:56:29
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com>

    > Tak, przecież napisałem, że mam czeski odpowiednik REGON.
    >
    > Ale ja pytam o coś innego: jak polskie prawo reguluje kopiowanie dowodów
    > osobistych. Więc chodzi mi o właściwe akapity polskiej ustawy o dowodach
    > osobistych lub o ochronie danych osobistych może to jest ujęte w jakiejś
    > innej ustawie. Może w jakimś serwisie prawniczym ktoś wyjaśniał sprawę
    > (ale nie wygooglałem).
    >
    > Ludek

    I tym sposobem jest po sprawie - ustawa o ochronie danych osobowych
    nie ma zastosowanie bo jestes przedsiebiorca. U nas te przepisy [ktore
    mozna zastosowac do kserowania dowodow] nie dotycza przedsiebiorcow.
    --
    Konkretne przepisy poproszę z których kserowanie dowodów raz jest prawne a
    innym nie.

    Jest tu ewidentnie sprawa stosunkow dwoch profesjonalistow -
    przedsiebiorcow, jeden od drugiego moze wymagac czego chce, a drugi
    moze sie zgodzic lub nie.
    --
    A nieprofesjonaliści to nie ?

    Gromadzenie danych przedsiebiorcow [w tym ksero ich dokumentow] nie
    podlega pod ochrone danych osobowych, takiego zbioru nie trzeba
    rejestrowac itp. itd.
    --
    Bredzisz. Dowód osobisty to nie wpis do ewidencji dg.

  • 35. Data: 2009-11-11 10:03:12
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Zwróć uwagę na określenie "w tym przypadku".

    A co w tym przypadku szczególnego ? Fakt prowadzenia działalności nijak ma
    się do dowodu osobistego.

  • 36. Data: 2009-11-11 10:06:28
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Uzytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl>

    > No zaraz. Czy takie dane, jak stan cywilny, daty urodzenia dzieci itd
    > tez sa w przypadku przedsiebiorcy niechronione (wiem, ze dzieci teraz
    > w dowodzie nie ma, ale byly i moglby by byc)?
    >
    > Oczywiscie nie, wylaczenie obejmuje tylko dane identyfikujace
    > przedsieborce i scisle zwiazane z jego dzialalnoscia.

    To w do takich nie ma.

    > MJ
    > PS. Zawsze mozna niepotrzebne dane zaslonic przy kserowaniu...

    Dokumentem poswiadczajacym prowadzenie dzialalnosci jest wpis do rejestru dg
    a nie do.

  • 37. Data: 2009-11-11 10:19:24
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Uzytkownik "BK" <b...@g...com>

    > No zaraz. Czy takie dane, jak stan cywilny, daty urodzenia dzieci itd
    > tez sa w przypadku przedsiebiorcy niechronione (wiem, ze dzieci teraz
    > w dowodzie nie ma, ale byly i moglby by byc)?

    Ale tych danych nie ma, wiec w czym problem? ;)
    -
    W tym, ze to dowód osobisty a nie zasw o wpisie do ew. d g

  • 38. Data: 2009-11-11 10:26:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    op23 pisze:

    > Uzytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl>

    > To w do takich nie ma.

    Oczywiście, że są - imię, nazwisko, adres.

    > Dokumentem poswiadczajacym prowadzenie dzialalnosci jest wpis do
    > rejestru dg a nie do.

    Ale nie jest to dokument poświadczający dane osoby, która się nim
    posługuje. Od tego jest DO.

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2009-11-11 10:27:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    op23 pisze:

    > Uzytkownik "BK" <b...@g...com>

    > Ale tych danych nie ma, wiec w czym problem? ;)
    > -
    > W tym, ze to dowód osobisty a nie zasw o wpisie do ew. d g

    Problemem nie jest ustalenie, czy ktoś prowadzi DG, tylko czy ktoś
    jest tym kimś, za kogo się podaje. Wówczas jedynie DO jest odpowiednim
    dokumentem do sprawdzenia.

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2009-11-11 10:27:43
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

> [...]
    > kości, a nie firma XYZ Zdenek Blacha, to wydawca oprócz faktury chce mieć

    Równie dobrze może być umowa z firmą Zdenek Blacha z blachy ocynkowanej.