  • 11. Data: 2019-07-07 17:45:26
    Temat: Re: Wybuch gazu w Zielonej Górze
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 07.07.2019 o 16:56, Animka pisze:
    > Ten kogut na Bielanach, który codziennie drze ryja/dziub o 4 rano też
    > jest shizofrnikiem?

    ano, ewentualnie osoba, która go słyszy codziennie:)

    --
    I love love

  • 12. Data: 2019-07-07 19:21:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.07.2019 o 15:01, J.F. pisze:

    > Jak rozumiem - od dluzszego czasu "drze ryja", a jeszcze nikogo nie
    > zabil, nawet nie probowal - to chyba czegos dowodzi :-)

    Tak średnio - idąć twoim tokiem rozumowania najmniej szkodliwi są ci co
    dopuszczają się gróźb karalnych;)

    > A co policjanci zrobia ? W kajdanki i do celi.
    > Czy to wlasciwe, w przypadku takiego chorego ?

    To samo co jak ktokolwiek inny? Chyba normalnie coś robią, czy jak im
    powiesz żeby spierdalali to spierdalają? Skoro nie da się wręczyć i
    uzyskać podpisu pod mandatem to kieruje się sprawę do sądu -
    przynajmniej wydaje mi się że taka jest "zwykła: droga.

    > Zreszta widzisz jak w wiezieniu wyleczyli tego z Gdanska.

    A kto mówi o więzieniu? Ubezwłasnowolnic i leczyć.

    > No chyba wlasnie musi,

    Hmmm. Podstawa prawna? Bo w takim razie ten sam przepis nakazuje mu
    wystawić mandat jak zobaczy źle zaparkowany samochód. Oraz jak śrir drze
    ryja.

    > a w ustawie gdzies tam pewnie jest, ze od
    > leczenia swirow sa psy...chiatrzy :-)

    A psy bez chiatrów są od zapewnienia porządku i bezpieczeństwa.

    > No np ma prawo do leczenia, i prawo do niekaralnosci sadowej :-)

    Zacytujesz?

    > Ale przeciez pisales - byl leczony, leki dziaja, wypuszczaja, lekow
    > nie bierze.

    Ale jak będzie ubezwłanowolniony to będzie osoba za niego odpowiedzialna
    i nadzór sądu opiekuńczego. I właściwe narzędzia, żeby leczenie wymusić.

    --
    Shrek

  • 13. Data: 2019-07-08 00:21:58
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-07-07 o 19:21, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > Ale jak będzie ubezwłanowolniony to będzie osoba za niego odpowiedzialna
    > i nadzór sądu opiekuńczego. I właściwe narzędzia, żeby leczenie wymusić.

    A w psychatryku go zabiją.
    Tak jak zabili moch dobrych, miłych, bardzo kulturalnych sąsiadów.
    Małżeństwo-jedno po drugim. On tam umarł nagle-chyba na serce, czymś go
    naszpikowali (mówił przedtem , że ma depresję na wesoło). Po jakimś
    czasie jego żonę. Jak poszłam ją odwiedzic to była wywieziona na
    korytaez (gdzie w koszyku leżał suchy chleb), była naszprycowana czymś,
    przywiązali ją do wózka grubymi bandażami, ona usypiała i cały czas się
    trzęsła z zimna, Była boso, a podłoga była zimna. Do dziś potępiam
    siebie, że nie narobiłam tam rabanu, nie poszukałam jej skarpetek i
    kapci i ich jej nie założyłam i że nie odwiozłam jej do pojoju, żeby
    położyła się do łóżka. Na chama kazali jej ogladać gównianą
    telewizję-telewizor przedpotopowy. Doprowadzili ją do zapalenia płuc i
    oddali do szpitala rejonowego na internę-na OIOM. Tam umarła. Była
    jeszcze dosyć młoda tak jak i jej mąż.
    Na jej śmierć czekała jej bratowa i brat, żeby przejąć mieszkanie po
    niej i wystawiać go na wynajem. Przedtem brat miał siostrę gdzieś. Nie
    interesował się jej losem. Jak umarł jej mąż to braciszek ją namówił,
    żeby przepisać mieszkanie na nią i pojechali razem sprawy załatwiać.
    Braciszek się mścił na niej, bo pewnie miał żal, że jak ich matka ją
    urodziła to zaraz po porodzie umarła i wychowywała ją babcia, a troje
    rodzeństwa poszło do Domu Dziecka.Jedna jej siostra później wyjechała do
    Francji i wysyłała im (jej i mężowi) świetne paczki oraz opłacała im
    czynsz. Ona jedna tylko chyba ją kochała. Na pogrzebie strasznie
    ryczałam (na chyba wszystkich pogrzebach ryczę)i ta siostra się chyba
    zastanawiała kto ja jestem, bo ani brat ani bratowa nie kupili zmarłej
    żadnej wiązanki ani wieńca na grób. Wszystko załatwiała jej teściowa i
    pochowała ją w grobie rodzinnym. Leżał już tam jej mąż i ukochany
    syn.Potem brat z bratową wynajęli to mieszkanie narkomanom, którzy
    zdemolowali tak to mieszkanie, że nawet drzwi do łazienki rozwalili i
    wywalili. Próbowali stłuc kamery w windach, ale im się to nie udało.
    Wszystkie nagrania (chyba) administracja przekazała dzielnicowemu.
    Musieli się wynieść. Wkrótce kara spotkała tego brata mojej sąsiadki, bo
    umarł.

    --
    animka

  • 14. Data: 2019-07-08 01:57:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-06, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > W grę ewentualnie wchodzą groźby karalne, a te są ścigane na wniosek
    > osoby straszonej, o ile wzbudzą w niej obawę ziszczenia. Może czas
    > zmodyfikować ten przepis, by można było ścigać takich straszących bez
    > wniosku i obawy straszonego?

    Nie, ale problem najwyraźniej istnieje i ogólnie Shrek ma rację - musi
    się coś grubego stać aby coś się dziac zaczęło. Jak facet, czy tu te
    babki powtarzają te swoje groźby to wydawałoby się, że przy dużej ilości
    skarg, nalezałoby sie temu przyjrzeć, przebadać je. Nie bierze leków,
    które jakoś moderują jego odloty, no to leczenie zamknięte. Wydawałoby
    się, że wszystko jest już jakby gotowe, jest policja, która jest
    odbiorcą skarg, sąd może powołać biegłych i wydac decyzje o leczeniu.
    Potem należałoby to leczenie monitorowac, aby ktoś nie utknął (bez
    potrzeby) w takim zakłądzie na dekady, co tez się zdarza. Dlaczego to
    nie działa?

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2019-07-08 06:15:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > Potem należałoby to leczenie monitorowac, aby ktoś nie utknął (bez
    > potrzeby) w takim zakłądzie na dekady, co tez się zdarza. Dlaczego to

    Dlatego, że jak ktoś uporczywie łamie prawo z zakresie "dolnych"
    paragrafów kodeksu wykroczeń, to policja ma to w dupie "bo nic nie da
    się zrobić". Czy to w prztypadku świar czy zwykłego patola. Jak coś się
    ztanie to prawie zawsze jest "był znany policji" - i co z tego, że był?
    I wyżej sprawa po prostu nie istnieje. Jakby poszło 160 spraw do sądu o
    zakłucanie porządku rocznie, to najgłupszy sąd by zauważył że coś jest
    na rzeczy - skierował sprawę do sądu opiekuńczego, kurator lub opiekun
    prawny z obowiązkiem raportowania do sądu i leczenie. A tak, to z punktu
    widzenia państwa problemu nie ma, bo skargi utykają na policji, która
    ponoć "nic nie może". No chyba że ktoś przejdzie na czerownym świetle to
    go dojadą. Choć świra w sumie nie - on łazi regularnie i dzielnicowy
    chyba ma nadzieję, że w ten sposób się problem kiedyś rozwiąże.

    --
    Shrek

  • 16. Data: 2019-07-08 08:50:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > Potem należałoby to leczenie monitorowac, aby ktoś nie utknął (bez
    > potrzeby) w takim zakłądzie na dekady, co tez się zdarza. Dlaczego to

    Bo Policja jest od ścigania przestępstw / wykroczeń. Więc donosy u nich
    "utykają". Zaczyna działać, gdy stanie się przestępstwo / wykroczenie.
    Pomysł może byłby dobry, ale to musiałaby być jakaś zupełnie nowa
    procedura podobna do "Niebieskiej Karty".

  • 17. Data: 2019-07-08 14:21:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 08.07.2019 o 01:57, Marcin Debowski pisze:

> [...]
    >że był? I wyżej sprawa po prostu nie istnieje. Jakby poszło 160 spraw
    >do sądu o zakłucanie porządku rocznie, to najgłupszy sąd by zauważył

    To juz zakladasz, ze pol roku, a moze i caly rok policja "nic nie
    robi" :-)

    No chyba, ze by go tak opiekunczo postrzelili, bo nie chcial noza
    odlozyc przy interwencji.

    >na rzeczy - skierował sprawę do sądu opiekuńczego, kurator lub
    >opiekun

    albo odrzucil sprawy hurtem, z powodu niepoczytalnosci/choroby.
    A reszta go nie interesuje :-)

    >prawny z obowiązkiem raportowania do sądu i leczenie. A tak, to z
    >punktu widzenia państwa problemu nie ma, bo skargi utykają na
    >policji, która ponoć "nic nie może".

    No, sa ci kuratorzy sadowi, mogliby pilnowac ... ale czy oni nie sa do
    skazanych ?

    >No chyba że ktoś przejdzie na czerownym świetle to go dojadą. Choć
    >świra w sumie nie - on łazi regularnie i dzielnicowy chyba ma
    >nadzieję, że w ten sposób się problem kiedyś rozwiąże.

    J.

  • 18. Data: 2019-07-08 17:56:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.07.2019 o 14:21, J.F. pisze:

    > To juz zakladasz, ze pol roku, a moze i caly rok policja "nic nie robi" :-)

    Konkretnie to już z pięć lat będzie.

    > albo odrzucil sprawy hurtem, z powodu niepoczytalnosci/choroby.
    > A reszta go nie interesuje :-)

    Ale to chyba tak nie działa. Jak umarzają sprawę bo niepoczytalny, to
    zwykle jednak coś dalej się z tym dzieje. Oczywiście można założyć z
    niezerowym prawdopodobieństwem, że sąd coś spieprzy - takie
    prawdopodobieństo istnieje zawsze w niczym nie usprawiedliwia bierności
    służb wobec ciągłego naruszania prawa.

    > No, sa ci kuratorzy sadowi, mogliby pilnowac ... ale czy oni nie sa do
    > skazanych ?

    Istnieje coś takiego jak sąd rodzinno opiekuńczy.

    --
    Shrek

  • 19. Data: 2019-07-08 17:59:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > Pomysł może byłby dobry, ale to musiałaby być jakaś zupełnie nowa
    > procedura podobna do "Niebieskiej Karty".

    Zakłócanie porządku, miru domowego, krzyczenie wulgarnych słów,
    niszczenie klatki schodowej itp. to wykroczenie.

    --
    Shrek

  • 20. Data: 2019-07-08 18:04:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo Policja jest od ścigania przestępstw / wykroczeń.

    To prawda, ale druga... a w zasadzie czwarta;)

    2. Do podstawowych zadań Policji należą:
    1) ochrona życia i zdrowia ludzi oraz mienia przed bezprawnymi zamachami
    naruszającymi te dobra;
    2) ochrona bezpieczeństwa i porządku publicznego, w tym zapewnienie spokoju
    w miejscach publicznych oraz w środkach publicznego transportu i komunikacji
    publicznej, w ruchu drogowym i na wodach przeznaczonych do powszechnego
    korzystania;
    3) inicjowanie i organizowanie działań mających na celu zapobieganie
    popełnianiu
    przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie
    w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami
    społecznymi;
    3a) prowadzenie działań kontrterrorystycznych w rozumieniu ustawy z dnia
    10 czerwca 2016 r. o działaniach antyterrorystycznych (Dz. U. z 2018 r. poz.
    452, 650 i 730);
    4) wykrywanie przestępstw i wykroczeń oraz ściganie ich sprawców;