  • 1. Data: 2006-01-10 19:29:36
    Temat: Wybór notariusza
    Od: "kupujacy" <w...@p...onet.pl>

    1) Jeśli kupujący ponosi koszty notarialne umowy przyżeczonej to czy ma on prawo
    wyboru notariusza ??

    2) Czy w przypadku gdy sprzedający nie chce się stawić u wybranego przez
    kupującego notariusza jest to jednoznaczne, iż sprzedający odstępuje od umowy ??

    Prosze o wskazanie na kodeks lub artykułu

    Pozdrawiam i z góry dziękuje
    kupujacy

  • 2. Data: 2006-01-10 22:25:23
    Temat: Re: Wybór notariusza
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Użytkownik "kupujacy" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > 1) Jeśli kupujący ponosi koszty notarialne umowy przyżeczonej to czy ma on
    > prawo
    > wyboru notariusza ??

    kazdy ma prawo

    > 2) Czy w przypadku gdy sprzedający nie chce się stawić u wybranego przez
    > kupującego notariusza jest to jednoznaczne, iż sprzedający odstępuje od
    > umowy ??

    czy jest wymog zawarcia umowy w formia aktu notarialnego... ??? zakladam ,ze
    tak.. w ziwazku z tym , jezeli jedna ze stron nie stawi sie do notariusza to
    po prostu nie dojdzie do zawarcia umowy

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 3. Data: 2006-01-11 07:43:38
    Od: "kupujacy" <w...@p...onet.pl>

    > kazdy ma prawo

    W takim razie sprzedający może narzucić mi swojego notariusza ??

    > czy jest wymog zawarcia umowy w formia aktu notarialnego... ??? zakladam ,ze
    > tak.. w ziwazku z tym , jezeli jedna ze stron nie stawi sie do notariusza to
    > po prostu nie dojdzie do zawarcia umowy

    Czy zatem jeśli sprzedający upiera się przy swoim notariuszu a ja przy swoim (ja
    poinformuje go pisemnie o tym by się stawił tego i tego dnia u takiego a takiego
    notariusza a sprzedający zrobi to samo) to nie dojdzie do podpisania umowy i nie
    będzie winnego ??

    Pozdrawiam
    kupujacy

  • 4. Data: 2006-01-11 11:20:13
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Zwyczajowo kto płaci, ten wymaga, zwyczajowo kupujacy ponosi opłaty w kancelarii
    notarialnej, więc zwyczajowo moze
    wybrac notariusza.
    Skoro sprzedający upiera się przy 'swoim' notariuszu to może zaproponuj, aby to
    sprzedajacy poniósł koszty notarialne?
    JaC

  • 5. Data: 2006-01-11 21:31:49
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > W takim razie sprzedający może narzucić mi swojego notariusza ??

    moze

> [...]
    > takiego
    > notariusza a sprzedający zrobi to samo) to nie dojdzie do podpisania umowy

    umowa zostaje zawarta jezeli obie stronuy złoza okreslone oswiadczenia
    to ,ze strona nie chce zawrzec umowy nie mozna mowic tutaj o winie

    co to za umowa... czy on jest zobowiazany do jej zawarcia ???