  • 1. Data: 2006-01-10 19:05:08
    Temat: czy mialem racje
    Od: "marcin.d" <marcin.d=WYTNIJ.TO=@chello.pl>

    Witam wszystkich
    Wracajac z pracy do domu wszedlem na przystanek (pod wiate). Bylo sporo
    ludzi wiec bylo ciasno. W sorku stal jakis ochydny babol palacy papierosa i
    na dzien dobry dmuchnela mi dymem w twarz. Powiedzialem jej grzecznie "Na
    przystanku prosze pani sie nie pali" Na co oczywiscie jak to bywa pani sie
    bardzo uniosla, zapytala miedzy innymi "A od kiedy jest takie rozporzadzenie
    niby?" (cytat doslowny :))
    Odpowiedzialem ze istnieje taki przepis + co wazne, zwykla ludzka kultura
    ktora do tego zobowiazuje i powiedzialem "Prosze wyjsc z tym papierosem"
    Babol chcial dyskotowac, ale obok staneli policjanci i spytalem jej
    "zapytamy policji o przepisy?" wiec sie zmyla. Ludzie wkolo podziekowali mi
    nawet (czemu wczesniej sami jej nie przegonili?). Ale pomyslalem pozniej,
    czy taki przepis istniej naprawde? Chodzi o warszawe jesli to wazne. Ja
    slyszalem ze tak, ale jak jest naprawde????
    Przy okazji zaznacze ze nie jestem zadnym wojujacym przeganiaczem ktory ma
    na tym punkcie bzika, malo tego, sam troche pale, ale nigdy w takich
    sytuacjach, w tlumie, miedzy ludzmi ktorym to po prostu przeszkadza. uwazam
    to za chamstwo. Przeciez mozna odejsc kilka metrow dalej i sobie zapalic.
    Jak reguluja to w warszawie przepisy ?

    =marcin.d=

  • 2. Data: 2006-01-10 22:33:42
    Temat: Re: czy mialem racje
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    zobacz ust z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami
    używania tytoniu i wyrobów tytoniowych art. ok 5... obiekty uzytecznosci
    publicznej czy jakos tak

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 3. Data: 2006-01-11 07:42:32
    Od: DonWito <d...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Jan 2006 23:33:42 +0100
    "Lookasik" <l...@p...o2.pl> wrote:

    > zobacz ust z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed
    > następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych art. ok 5...
    > obiekty uzytecznosci publicznej czy jakos tak

    Cyt.:
    " Art. 5.
    1. Zabrania się palenia wyrobów tytoniowych poza pomieszczeniami
    wyodrębnionymi i odpowiednio przystosowanymi:
    (...)
    3) w pomieszczeniach zakładów pracy oraz innych obiektów
    ^^^^^^^^^^^^^^
    użyteczności publicznej, a w małych, jednoizbowych lokalach
    gastronomicznych - poza wyraźnie wyodrębnionymi miejscami."

    Mam wątpliwość - na jakiej podstawie można wiatę przystankową uznać za
    pomieszczenie. Za obiekt użyteczności publicznej, na zdrowy rozum, tak,
    ale za pomieszczenie takiego obiektu?

    pozdr.
    dw

  • 4. Data: 2006-01-11 07:55:33
    Od: Tomasz Kałużny <tomaszka_maupa_UWAGA.klub.chip.pl>

    Użytkownik "marcin.d" <marcin.d=WYTNIJ.TO=@chello.pl> napisał w
    wiadomości news:6861a$43c40550$d4ba5a0a$31868@news.chello.pl...

    Bedac nie tak dawno w identycznej sytuacji zadzwonilem do Strazy
    Miejskiej (Lodz). Niestety :( Brak podstaw prawnych. Znajomym na
    klatce schodowej tez kopci ciagle jeden z najemcow lokali na parterze
    i tez g... mozna takiemu chamowi zrobic.

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 5. Data: 2006-01-11 12:30:19
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <2...@l...localdomain>, DonWito wrote:

> [...]
    > gastronomicznych - poza wyraźnie wyodrębnionymi miejscami."
    >
    > Mam wątpliwość - na jakiej podstawie można wiatę przystankową uznać za

    Jeszcze jest punkt 4., z którego to ewentualnie.

    Renata

  • 6. Data: 2006-01-11 12:31:37
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <43c4b9b8$1@news.vogel.pl>, Tomasz Kałużny wrote:
> [...]
    > klatce schodowej tez kopci ciagle jeden z najemcow lokali na parterze
    > i tez g... mozna takiemu chamowi zrobic.

    A za pomocą przepisów ppoż lub regulaminu spółdzielni czy wspólnoty
    nie da się nic wskórać?

    Renata

  • 7. Data: 2006-01-11 12:49:48
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > klatce schodowej tez kopci ciagle jeden z najemcow lokali na parterze
    > i tez g... mozna takiemu chamowi zrobic.

    U nas w 33-100 Tarnów jakiś czas temu były przyklejone "zakazy palenia".
    Niestety krótko, bo komuś przeszkadzały. Może regulują to jakieś autonomiczne
    przepisy ?

    Ale wiele zależy od ludzi. Kidyś stałem z żoną i dzieckiem na przystanku i wiatr
    nawiewał mi dym wprost do wózka. Podszedłem do gościa, przygotowany na jakąś
    większą akcję, bo gość był dosyć duży i mu mówię, że mi do wózka dymi. A on
    przeprosił i poszedł kawałek dalej :-)

    Pozdrawiam,
    Tomasz.

  • 8. Data: 2006-01-11 17:51:34
    Od: DonWito <d...@p...onet.pl>

    On 11 Jan 2006 12:30:19 GMT
    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> wrote:

    [cut]

    > Jeszcze jest punkt 4., z którego to ewentualnie.

    Cyt.:
    "4. Rada gminy może ustalić, w drodze uchwały, dla terenu gminy inne niż
    wymie- nione w ust. 1 miejsca przeznaczone do użytku publicznego jako
    strefy wolne od dymu tytoniowego."

    Czy ktoś wie, jak wygląda sytuacja w Warszawie?

    w.

  • 9. Data: 2006-01-11 18:00:10
    Od: DonWito <d...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 Jan 2006 18:51:34 +0100
    DonWito <d...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > jako strefy wolne od dymu tytoniowego."
    >
    > Czy ktoś wie, jak wygląda sytuacja w Warszawie?

    No i jeszcze jedno - czy gdyby przystanki były wyznaczonymi przez radę
    gminy "strefami wolnymi od dymu tytoniowego", to można liczyć na pomoc
    policji lub strazy miejskiej w sporach z osobami palącymi tam
    papierosy? Czy te służby mogą np. nałożyć mandat na osoby łamiące takie
    prawo lokalne?

    pzdrw
    w.

  • 10. Data: 2006-01-11 21:34:03
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Mam wątpliwość - na jakiej podstawie można wiatę przystankową uznać za
    pomieszczenie. Za obiekt użyteczności publicznej, na zdrowy rozum, tak,
    ale za pomieszczenie takiego obiektu?

    skoro sam slusznie stwierdziels ,ze przystanek to obiekt uzytecznosci
    publicznej to po co chcesz uzna tez za pomieszczenie ????