    From: "Monika " <n...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wszechwładna Spółdzielnia Mieszkaniowa oraz "Miś"
    Date: Sat, 26 Nov 2005 00:40:21 +0000 (UTC)

    Każdy zapewne pamięta polski film "Miś" i realia w jakich zostali osadzeni
    główni bohaterowie. Jak się okazuje te dawne czasy ze swoim specyficznym
    klimatem istnieją nadal i można zupełnie nieodpłatnie poczuć się jak by się
    było w takim "Misiu". Niektórzy niestety czy chcą czy nie chcą muszą być
    bohaterami tych misiowych enklaw.

    Mieszkamy w niewielkim bloku należącym do spółdzielni mieszkaniowej. Ja jak i
    większość mieszkańców chcemy korzystać z usług internetowych i telefonicznych.
    Mamy prawo do wyboru dostawcy tych usług (podobno). Nie chcemy obecnego (i
    poprawnego politycznie z punktu widzenia spółdzielni) dostawcy usług. Zostały
    przez nas złożone pisemne zlecenia do wybranej firmy telekomunikacyjnej
    wykonania takich przyłączy . Firma wystosowała prośbę do spółdzielni o
    przyłączenie sieci. Po naszych interwencjach przyszła odpowiedz. Odpowiedz
    zaporowa.

    Spółdzielnia zażyczyła sobie od firmy (tu przytoczę tylko kilka punktów z tego
    "dzieła literackiego" :

    Informacji o obrotach za rok ubiegły, ilość zatrudnianych osób, kwalifikacje
    tych osób, zaświadczenia z ZUSu i Urzędu Skarbowego o nie zaleganiu,
    zaświadczenie z banku, INFORMACE O POSIADANEJ STRUKTURZE TELETECHNICZNEJ
    firmy, opinie/referencje od istniejących klientów firmy.
    Firma telekomunikacyjna nie chce się zgodzić i tu się wcale nie dziwie na
    ujawnienie tak ważnych danych. Konkurencja pewnie chętnie zapoznała by się z
    strukturą teletechniczna i innymi rzeczami takiej firmy. Inni tez pewnie byli
    by zainteresowani. Łatwiej się włamać do takiej sieci i nabijać np. impulsy
    telefoniczne komuś znając taką strukturę. Ciekaw jestem czy obecni dostawcy
    łącznie z Telekomunikacją Polską też musieli taką dokumentację składać.

    Dodatkowo spółdzielnia napisała że indywidualnie rozpatrzy POD WZGLĘDEM
    STOSUNKU FINANSOEGO WZGLĘDEM SPÓŁDZIELNI (np. ewentualnych zaległości) czy
    dany najemca może korzystać z usług telekomunikacyjnych!!! Czy ja mogę mieć
    Internet i telefon decyduje spółdzielnia????!!!!
    To tylko przykładowe punkty, które zapamiętałem czytając odpowiedź od
    spółdzielni. Tam jest tego znacznie więcej!

    Proszę pomóżcie! Co można z tym zrobić ??

    Czy ja aby nie popełniłem przestępstwa względem spółdzielni kupując nowy
    telewizor. Może należało się najpierw zapytać czy mogę ??? A nuż kiedyś
    spóźniłem się z opłatą za czynszu.

    MP