eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWspolzycie seksualne nieletnich - zaciekawil mnie jeden artykul › Wspolzycie seksualne nieletnich - zaciekawil mnie jeden artykul
  • Data: 2007-01-12 17:29:01
    Temat: Wspolzycie seksualne nieletnich - zaciekawil mnie jeden artykul
    Od: "Rafal M" <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Zawsze wydawalo mi sie ze bara-bara jest "legalne" w polskim prawie od
    18 roku zycia, a tutaj dzis sobie czytam artykul:
    http://wiadomosci.onet.pl/1383856,2677,3,kioskart.ht
    ml - na dole
    strony:

    "[...] Zauważa jeszcze jeden istotny paradoks w polskim prawodawstwie:
    - W Polsce współżycie seksualne 15-latków jest według prawa
    legalne. Nielegalne jest za to zabranianie przez rodziców dzieciom w
    tym wieku współżycia. Innymi słowy, moje dziecko może mnie podać
    do sądu, jeśli będę mu zakazywał kontaktów erotycznych. Ale kiedy
    okaże się, że skutkiem takich kontaktów jest ciąża, to ja
    ponoszę za nią odpowiedzialność, zostaję zastępczym ojcem wnuka,
    utrzymuję go, opłacam alimenty."

    Zwracam uwage na pierwsze zdanie. Jak to w koncu jest w polskim prawie?

    Pozdrawiam
    Rafal