  • Data: 2004-10-27 15:16:02
    Temat: Współwłasność działki (niestety...)
    Od: "Graszka" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ze względu na specjalność grupy liczę na jakieś wskazówki. Sprawa jest jak w
    temacie, czyli nieszczęsna współwłasność. Może ktoś mnie oświeci jak to jest
    z podziałem takiej działki. Rozumiem, że jeśli wszyscy współwłaściciele nie
    są zgodni co do sposobu jej podziału to działka leży odłogiem :((( i nikt
    nic z niej nie ma. Rozumiem, że inwestowanie w nią przed zniesieniem
    współwłasności jest bez sensu, bo wtedy inwestycja prawnie należy do
    wszystkich współwłaścicieli, tak? Jeden ze współwłaścicieli ( działka 2400 m
    kw.) twierdzi, że przepisy pożarowe wymagają wydzielenia na takiej działce
    drogi pożarowej szer. 5 m. Czy rzeczywiście? Ponadto, czy brak w gminie
    planów przestrzennego zagospodarowania ma jakiś wpływ na kwestę podziału
    takiej działki (mnie się wydaje, że nie)? Takie plany są chyba istotne w
    chwili, gdy zaczynamy jakąś zabudowę i występujemy o pozwolenie?
    Co powinnam sobie poczytać na dzień dobry, aby otrzaskać się trochę z
    tematem, jakie ustawy itp. przejrzeć?
    Liczę, że ktoś z grupy wesprze mnie trochę swą wiedzą. Dzięki z góry!!!
    Graszka