  • 1. Data: 2004-10-27 15:16:02
    Temat: Współwłasność działki (niestety...)
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Ze względu na specjalność grupy liczę na jakieś wskazówki. Sprawa jest jak w
    temacie, czyli nieszczęsna współwłasność. Może ktoś mnie oświeci jak to jest
    z podziałem takiej działki. Rozumiem, że jeśli wszyscy współwłaściciele nie
    są zgodni co do sposobu jej podziału to działka leży odłogiem :((( i nikt
    nic z niej nie ma. Rozumiem, że inwestowanie w nią przed zniesieniem
    współwłasności jest bez sensu, bo wtedy inwestycja prawnie należy do
    wszystkich współwłaścicieli, tak? Jeden ze współwłaścicieli ( działka 2400 m
    kw.) twierdzi, że przepisy pożarowe wymagają wydzielenia na takiej działce
    drogi pożarowej szer. 5 m. Czy rzeczywiście? Ponadto, czy brak w gminie
    planów przestrzennego zagospodarowania ma jakiś wpływ na kwestę podziału
    takiej działki (mnie się wydaje, że nie)? Takie plany są chyba istotne w
    chwili, gdy zaczynamy jakąś zabudowę i występujemy o pozwolenie?
    Co powinnam sobie poczytać na dzień dobry, aby otrzaskać się trochę z
    tematem, jakie ustawy itp. przejrzeć?
    Liczę, że ktoś z grupy wesprze mnie trochę swą wiedzą. Dzięki z góry!!!
    Graszka

  • 2. Data: 2004-10-27 19:58:24
    Temat: Re: Współwłasność działki (niestety...)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Oct 2004, Graszka wrote:
    [...]
> [...]
    >+ takiej działki (mnie się wydaje, że nie)? Takie plany są chyba istotne w
    >+ chwili, gdy zaczynamy jakąś zabudowę i występujemy o pozwolenie?

    AFAIK - może mieć. Rzadko się chyba zdarza, ale jednak.
    Widziałem (nie dalej jak 2-3 tygodnie temu) wzmiankę o przypadku
    kiedy urząd odmówił zgody na podział motywując to właśnie faktem
    że "w planie" jest minimalny rozmiar działki (chyba chodziło
    o rekreacyjną).
    Niestety - nie pamiętam źródła :(
    Mogło być tu - na grupie !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-10-27 21:13:20
    Od: "xmarcel" <x...@b...pl>

    urząd odmówił zgody na podział motywując to właśnie faktem
    > że "w planie" jest minimalny rozmiar działki (chyba chodziło
    > o rekreacyjną).

    minimalna wielkosc dzialki dotyczy napewno dzilki budowlanej, niewiem
    jak z rekreacyjna. moglo byc tak, ze dzialki po podzieleniu niespelnily
    by tego wymogu.

    pozdro

  • 4. Data: 2004-10-28 09:06:47
    Od: "Omen" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Graszka" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > tematem, jakie ustawy itp. przejrzeć?

    Proponowałbym zacząć od przepisów Kodesku Cywilnego o współwłasności
    przepisy od art. 195 - 221.

    Pozdrawiam
    Omen

    &&&& MOBILIS IN MOBILI &&&&

  • 5. Data: 2004-10-28 14:40:43
    Od: pawap <p...@i...pl>

    Użytkownik Omen napisał:
    > Użytkownik "Graszka" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Proponowałbym zacząć od przepisów Kodesku Cywilnego o współwłasności
> [...]

    i jeszcze lektura ustawy o gospodarce nieruchomosciami, czy jakos tak,

  • 6. Data: 2004-10-28 20:23:00
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Dzięki bardzo!
    Cytowane art. KC przeczytałam, ale w kwestii praktycznej wiele z nich nie
    wynika. Pogooglałam trochę i trafiłam na parę tytułów książkowych co
    przprawiło mnie o lekki ból głowy, bo skoro książki o tym piszą to może być
    ciekawie (niestety).
    Dzięki Gotfryd (mocno się udzielasz na obu grupach które czytuję:))))
    Faktycznie, był wątek współwłasności parę tygodni temu, namierzyłam
    googlami, ale tam trochę inaczej sprawa wyglądała (to był problem ze
    współwłaścicielem przebywajacym za granicą i niemożnością podziału z tego
    powodu).
    Wszystkim dzięki, chyba zakupię sobie którąś z wygooglanych "knig" i
    przestudiuję zagadnienie.
    Graszka

  • 7. Data: 2004-10-28 20:51:02
    Od: "Omen" <n...@t...pl>

    > Dzięki bardzo!
    > Cytowane art. KC przeczytałam, ale w kwestii praktycznej wiele z nich nie
    > wynika.
    To fakt to tylko suchy przepis ustawy:)

    > skoro książki o tym piszą to może być
    >ciekawie (niestety).

    książek w tej tematyce jest sporo moge nawet polecić Prawo rzeczowe
    autorstwa J. Ignatowicza i wiele innych . W większości wypadków spotkasz
    się tam z językiem stricte prawniczym który często mało co wyjaśnia, no i
    radzę raczej coś wypożyczyć ostatnio jak zaplaciłem za książeczkę(okło 120
    stron) z temtyki spółdzielni mieszkaniowych około 50 zł to krew mnie zalała

    Pozdrawiam
    Omen

    &&&& MOBILIS IN MOBILI &&&&