  • 1. Data: 2003-10-02 11:19:42
    Temat: Wspolwlasnosc
    Od: "Tomasz Rusiecki" <j...@t...pl>

    Witam,

    Mam pytanko a propo zbierania czynszu za lokal w budynku, ktory jest
    wspolwlasnoscia 3 osob. Tzn. jeden ze wspolwlascicieli wyrazil zgode na
    otwarcie na dole kamienicy kwiaciarni. Czy moze podjac taka decyzje sam? Czy
    kazdy ze wspolwlascicieli moze ustanowic wlasna wysokosc czynszu? Czy jezeli
    taka osoba placila od jakiegos czasu tylko jednemu ze wspolwlascicieli,
    pozostali moga wystapic o zalegly czynsz?

    Pozdr
    TR

  • 2. Data: 2003-10-02 17:26:08
    Temat: Re: Wspolwlasnosc
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A jest podział fizyczny tego budynku, czy wszyscy jesteście
    współwłaścicielami. Bo to akurat ważne.

  • 3. Data: 2003-10-02 21:12:10
    Od: "Tomasz Rusiecki" <j...@t...pl>

    > A jest podział fizyczny tego budynku, czy wszyscy jesteście
    > współwłaścicielami. Bo to akurat ważne.

    Nie ma takiego podzialu. Po smierci wlascicieli (rodzicow) sad w
    postepowaniu spadkowym ustalil tylko wspolwlasnosc calosci kamienicy nie
    przeprowadzajac dokladnego podzialu.

    Pozdr
    TR

  • 4. Data: 2003-10-02 21:23:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    No to muszą wspólnie wystąpić o podział fizyczny i każdy ze
    współwłaścicieli jest stroną tego postępowania. nie da się tego inaczej
    zrobić. Nawet, jakby zgody nie było i jeden ze współwłaścicieli by żądał
    wydzielenia, to i tak pozostali są stronami postępowania i muszą o tym
    wiedzieć.

    No chyba, że ktoś by wprowadził sąd w błąd i jakoś tam "wmówił" sądowi, że
    nie można tych pozostałych znaleźć. Następnie ukradł kierowaną do nich
    korespondencję no i jeszcze coś tam napsocił. Ale to było by niezłe
    zamieszanie i w praktyce raczej trudne do wykonania.