    From: Monika <q...@q...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wspólnota a mieszkanie - pilne
    Date: Thu, 8 Sep 2005 07:42:10 +0000 (UTC)

    Witam,

    wcześniej pisałam w poście "sprawa spadkowa a mieszkanie" - pokrótce:
    mieszkamy w mieszkaniu własnościowym, które należało do zmarłego dziadka
    mojego męża. Nie ma jeszcze przeprowadzonej sprawy spadkowej - wyniku
    opieszałości ze strony spadkobierców (mojego teścia i jego brata). Mieszkanie
    jest zadłużone. Istnieje Wspólnota Mieszkańców.

    Dziś mąż był u prezesa administracji. Dowiedział się, że Wspólnota żąda jak
    najszybszego spłacenia zadłużenia, ponieważ wszyscy lokatorzy, którzy do niej
    należą, spłacili nasz dług "za nas", a teraz oczekują zwrotu. Nie ma
    możliwości spłacenia tego na raty, należność ma być wpłacona najpóźniej do
    poniedziałku. Dla nas to spora kwota, tym bardziej, że żyjemy z jednej
    pensji. Spłacamy je po trochu, ale Wspólnoty to nie satysfakcjonuje.
    Prezes ponadto poinformował męża, że Wspolnota wystąpi do sądu i założy
    sprawę mieszkaniu - jak to ujął. To ma być wniosek o ustalenie, kto jest
    spadkobiercą i kosztami takiej sprawy mamy być obciążeni. Czy to prawda?

    Podobno też mieszkanie może być wystawione do licytacji, ponieważ "jest
    bezpańskie" i "porzucone" z racji tego, że nie została przeprowadzona sprawa
    spadkowa i nikt nie jest w nim zameldowany.

    Co możemy w takiej sytuacji zrobić? Oczywiście postaramy się wpłacić do
    poniedziałku jakąś kwotę, ale na pewno nie całość, i jeszcze raz dobrowolnie
    zadeklarować Wspónocie chęć dobrowolnej spłaty zadłużenia, ale w kwotach
    mniejszych. Czy rzeczywiście mają prawo odmówić przyjęcia kwot mniejszych i
    odrzucić deklarację polubownego załatwienia sprawy?

    Proszę o odpowiedź i pozdrawiam,
    Monika.