  • 1. Data: 2003-10-10 12:55:52
    Temat: Wojsko - prosba o pomoc
    Od: "adurant" <a...@p...onet.pl>

    witam
    mam 28 lat (skonczone na poczatku sierpnia), zona, dziecko w drodze
    studiuje zaocznie, zostaly mi dwa egazaminy i praca izynierska - powinienem
    skonczyc uczelnie ale mam zgrzyty (kasowe miedzy innymi) i chwilowo zaniedbalem
    szkole (nie dostalem papieru odnosnie skreslenia)

    dostalem bilet z WKU - termin bliski - czy mam jakies szanse wymigania sie ?
    czy lepiej sciemnic i nie jechac i czekac do konca roku (ukrywac sie) ???

    z gory dzieki za pomoc

  • 2. Data: 2003-10-10 15:31:21
    Temat: Re: Wojsko - prosba o pomoc
    Od: Arek <a...@e...net>

    adurant rzecze:
    > dostalem bilet z WKU - termin bliski - czy mam jakies szanse wymigania sie ?

    Dostałeś bilet do jednostki, czy wezwanie do WKU?

    Jeśli to drugie to niech żona wyśle pismo, że wyjechałeś za chlebem za granicę.
    Jeśli to pierwsze to już tylko ostre kombinowanie - choroba lub łapówka - może
    Cię uchronić.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 3. Data: 2003-10-10 15:36:42
    Od: "Rafał" <raphael2001@__wytnijto__.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "adurant" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    sie ?
    > czy lepiej sciemnic i nie jechac i czekac do konca roku (ukrywac sie)
    ???

    dostałeś bilet czy wezwanie po odbiór biletu, bo to zmienia
    diametralnie twoją sytuację. Jesli masz bilet to szanse są już małe
    bo jesteś już pod "opieką" wojska, natomiast jesli wezwanie to
    możesz sciemniać i zarządać WKL aby zyskać na czasie,
    Możesz pisać odwołanie do komendanta wku odpowiednio je uzasadniając
    (żona, dziecko, kredyt, studia itd itp)
    a i jeszcze jedno: zachowuj się miło, tam też pracują ludzie
    i lepiej z nimi nie wojować:)

    pozdr.
    Rafał

  • 4. Data: 2003-10-12 12:57:32
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    uzasadniając
    > (żona, dziecko, kredyt, studia itd itp)
    > a i jeszcze jedno: zachowuj się miło, tam też pracują ludzie

    Do chwili odebrania biletu możesz też złożyć wniosek o służbę
    zastępczą co "przechowa" Cię na wolności do wiosny (marzec-kwiecień)
    czyli do najbliższej komisji poborowej.
    Odroczenie na naukę w wieku lat 28 już chyba nie chwyta (tak mi się
    kojarzy ale zajrzyj do ustawy)

    Pomysł z niestawianiem się na wezwanie i zgłoszeniem wyjazdu za
    granicę bez wcześniejszego powiadomienia WKU mogą pomóc ale na
    krótko i skutkować moga późniejszym procesem karnym (zarówno
    niezgłoszenie się na wezwanie jak i wyjazd poborowego za granicę bez
    powiadamiania WKU to przestępstwa z art. 224 ustawy o powszechnym
    obowiązku obrony RP)

    -> http://usenet.pomocprawna.info