  • 11. Data: 2002-03-27 08:02:59
    Temat: Re: Wojsko - co teraz zrobic?
    Od: "Radosław Kwiatkowski" <k...@i...pl>

    Użytkownik Gwidon S. Naskrent <n...@s...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:Pine.LNX.4.44.0203261845030.2063-100000@loca
    lhost...

    > ???
    >
    > Ani żaden z pracodawców, ani banki (przy zakładaniu rachunku, konta
    > funduszowego czy wydawaniu karty płatniczej) nie żądał ode mnie książeczki
    > ani nawet info o stosunku (do służby wojskowej oczywiście :)
    >
    > --
    > Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

    Faktem jest, że masz sytuację odrobinę skomplikowaną. Wojsko rzeczywiście
    może Cię ścigać do ukończenia 28 roku życia i to to do końca roku
    kalendarzowego w którym się urodziłeś. Czyli możesz mieć teoretycznie 29 lat
    i podlegać poborowi. Olej to ciepłym moczem. O oświadczenie o wyjeździe w
    urzędzie w ogole się nie przejmuj. Jeśli nie podpisywałeś żadnego
    oświadczenia w urzędzie to możesz mieć ich w pale. O wezwania do WKU których
    nie odebrałeś też się nie przejmuj. Nie doręczone - nie ma skutków prawnych.
    Ja bumelowałem z wojem 10 lat. I nie byłem. Nikt Ci nie postawi zarzutu
    uchylania się od służby wojskowej jeżeli okaże się na dokładkę że uczelnia
    wysłała informację do WKU. Jeżeli chodzi o pracę to jest mała kaszana.
    Pracodawcy żądają udokumentowania stanu faktycznego. Musisz coś wymyślić.

  • 12. Data: 2002-03-27 08:40:38
    Od: "Wojek" <w...@p...onet.pl>

    > A bo to banki są tylko od brania kredytów? :)

    Oficjalnych kredytów mogą udzielać tylko banki lub ich pełnomocnicy.
    Wszelkie inne kredyty niż bankowe zawsze mają haczyk

    Wojek

  • 13. Data: 2002-03-27 09:38:20
    Od: Picv <p...@w...pl>

    Jupraw napisał:

    >Nie wojsko, ale Twój kraj będzie egzekwował od Ciebie obowiązek odbycia
    >służby wojskowej do dnia 30 grudnia roku kalendarzowego, w którym kończysz
    >28 lat życia lub też w ciągu 18 miesięcy od dnia, w którym staniesz się absolwentem
    szkoły wyższej.

    Czy mozesz rozwinac co to oznacza ??
    Jesli poborowy staje sie absolwentem 1 grudnia roku kalendarzowego w
    ktorym poborowy ma skonczone 28 lat ? to znaczy, ze beda go scigac
    jeszcze 1 miesiac czy 18 miesiecy ?

    >Uregulować stosunek do powszechnego obowiązku obrony trwa do czasu
    >ukończenia 60 lat życia.

    Czy to oznacza, ze jak poborowy ma 59 lat, kat A i nie byl na
    przeszkoleniu to jeszcze moga go wcielic do wojska ?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 14. Data: 2002-03-27 12:40:00
    Od: "imbissbudenfreund" <q...@c...de>

    "Picv" <p...@w...pl> wrote in message

    > Jesli poborowy staje sie absolwentem 1 grudnia roku kalendarzowego w
    > ktorym poborowy ma skonczone 28 lat ? to znaczy, ze beda go scigac
    > jeszcze 1 miesiac czy 18 miesiecy ?

    he, he, ciekawe pytanie ;-)

    > Czy to oznacza, ze jak poborowy ma 59 lat, kat A i nie byl na
    > przeszkoleniu to jeszcze moga go wcielic do wojska ?

    to jest obowiązek OBRONY kraju a nie okres podlegania obowiązkowej służbie
    wojskowej

    --
    duzia buzia,

    Michal

    prezentowane przeze mnie poglądy są moimi prywatnymi

  • 15. Data: 2002-03-27 15:57:16
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Picv" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy mozesz rozwinac co to oznacza ??
    > Jesli poborowy staje sie absolwentem 1 grudnia roku kalendarzowego w
    > ktorym poborowy ma skonczone 28 lat ? to znaczy, ze beda go scigac
    > jeszcze 1 miesiac czy 18 miesiecy ?

    Radzę jeszcze pamiętać, że absolwent w znaczeniu wojskowym różni się od
    naszego pojmowania :).

    T.

  • 16. Data: 2002-03-27 20:02:54
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    Kamil Jonca <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Niemniej jednak przez zapis, że w czasie służby wojskowej bank nie może
    > ściągać z Ciebie rat kredytu(or sth) banki przezornie wymagają
    > uregulowania służby.

    Gdzie przepraszam jest taki zapis?

    --
    Przemyslaw Maciuszko

  • 17. Data: 2002-03-28 17:05:03
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    Panowie, nie piszę głupot, piszę Wam to, co wynika z ustawy o powszechnym
    obowiązku obrony. Jeżeli ktoś będzie chciał podstawy prawnej tego co
    napisałem służę pomocą. Teraz wyjaśniam niektóre wątpliwości.

    Do czasu ukończenia studiów młody człowiek jest poborowym przeznaczonym (w
    99%) do odbycia zasadniczej służby wojskowej, do której może być powołany
    maksymalnie do dnia 30 grudnia roku kalendarzowego, w którym kończy 28 lat
    życia.

    Studiować i mieć odroczenie można do końca roku szkolnego, w którym kończy
    się 27 lat życia. Jeżeli nie skończy się studiów podlega się powołaniu do 30
    grudnia gdy kończy się 28 lat.
    Jeżeli studia ukończy się, komendant zmienia przeznaczenie z zasadniczej
    służby wojskowej na przeszkolenie wojskowe, na które można być powołanym w
    ciągu 18 lub 36 miesięcy od ukończenia studiów.

    Jeżeli chodzi o ten 60 rok życia - dotyczy on nie powołania do służby
    wojskowej, ale obowiązku uregulowania stusunku do powszechnego obowiązku
    obrony.

    Jeszcze jedno: coraz częściej zgłaszają się do WKU Ci, którzy chcą zmienić
    kategorię zdolności do służby wojskowej z "E" lub "D" na "A". "ŻYCZĘ
    POWODZENIA" takim Panom. Kategoria "A" jest coraz częściej wymagana (i
    uregulowany stosunek do służby wojskowej) przez pracodawców, a już na 99,9%
    w służbach mundurowych (szeroko rozumianych).

    ______
    Jupraw

  • 18. Data: 2002-03-31 14:38:07
    Od: <d...@p...onet.pl>

    O wezwania do WKU których
    > nie odebrałeś też się nie przejmuj. Nie doręczone - nie ma skutków prawnych.

    Ale w pewnych przypadkach niedoręczone faktycznie uważa się za doręczone.

    > Ja bumelowałem z wojem 10 lat. I nie byłem. Nikt Ci nie postawi zarzutu
    > uchylania się od służby wojskowej jeżeli okaże się na dokładkę że uczelnia
    > wysłała informację do WKU.

    A wysyła? To dlaczego co roku studenci sami muszą donosić co trzeba przed WKU?

  • 19. Data: 2002-04-01 07:48:34
    Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl>

    <d...@p...onet.pl> w news:0738.0000ba11.3ca71f4e@newsgate.onet.pl...
    pisze tak:

    [...]
    > A wysyła? To dlaczego co roku studenci sami muszą donosić co trzeba przed
    WKU?

    Oszczędności na znaczkach pocztowych.

    --
    Pozdrawiam.
    Perła

  • 20. Data: 2002-04-01 09:48:08
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    Panowie nie chodzi o znaczki i inne Wasze przypuszczenia. Poczytajcie co
    mówi art. 39 ustawy. Odroczenie udziela się na udokumentowany wniosek
    poborowego i to w jego interesie leży dostarczenie niezbędnych dokumentów i
    otrzymanie tego odroczenia.

    ______
    Jupraw