  • 1. Data: 2002-03-26 10:55:34
    Temat: Wojsko - co teraz zrobic?
    Od: "Tomek Wilczak" <v...@y...co.uk>

    Siemanko!
    Pare lat temu jak bylej jeszcze w szkole sredniej , wszyscy masowo zwalniali
    sie z lekcji pokazujac nauczycielom kwitek z urzedu gminy zapraszajacy na
    tzw rejestracje (nie komisje poborowa). Wymislilem wtedy pewien trick
    ktorego konsekwencje beda pewnie oplakane. Poszedlem do urzedu gminy i
    oswiadczylem na pismie ze wylatuje do USA do pracy. Pani ktora sie mna
    zajmowala zaznaczyla tylko "jak pan wroci niech sie pan zglosi zebysmy
    niemusialy pana szukac" , pokiwalem glowa i poszedlem sobie. Oczywiscie
    nigdy nigdzie niemialem zamiaru wylatywac , no moze tylko na wakacje. Po 2-3
    miesiacach dostalem wezwanie na komisje (zwyklym listem nie poleconym ,
    takze niekwitowalem odbioru) ktore najzwyczajniej olalem i niestawilem sie.
    W miedzyczasie dostalem sie na studia , po pewnym czasie przychodzily
    kolejne zaproszenia ktore dalej notorycznie lekcewazylem.
    Po pewnym czasie komisja przestala sie mna interesowac.
    Stan rzeczy trwa do dzis tzn. niemam ksiazeczki wojskowej ale mam 23 lata.
    Wiem ze mozna mie ganiac za wojsko do 26 roku zycia , czyli jakies 3 latka.
    Urodzilem sie w 79 , pewien czas temu slyszalem w radiu ze zaprzestaja
    poboru z tego i paru innych rocznikow bo niemaja szmalu , czyli jakby to
    powiedziec taka wojskowa amnestia. Chcialem zapytac czy wiecie cos na ten
    temat i czy ja przypadkiem sie nie przeslyszalem?
    Czy znane sa wam takie przypadki i co grozi za taki numer? Jestem zdrowy
    takze pewnie dostalbym kat. A , ale jakbym np. wyjechal po studiach naprawde
    na 2-3 lata , az do skonczenia 26 przebywalbym za granica i wrocil to
    zaznalbym jakichs nieprzyjemnosci ze strony naszego panstwa? O stosunek do
    sluzby pytaja teraz wszedzie , wiec co mam mowic jak usprawiedliwiac brak
    ksiazeczki wojskowej?
    W urzedach jest taki bajzel ze glowa boli , w kazdym normalnym kraju ktos za
    podpisanie takiego niezgodnego z prawda oswiadczenia skonczylby napewno
    przed sadem. Szkola napewno wyslala dokumenty ze sie u nich ucze , ale nikt
    tej mojej sprawy niemoze poskladac do kupy i na tym polega moje szczescie.
    pozdrawiam
    licze na pomoc i dziekuje
    pozdrawiam

    Tomek

  • 2. Data: 2002-03-26 13:21:50
    Temat: Re: Wojsko - co teraz zrobic?
    Od: "imbissbudenfreund" <q...@c...de>

    "Tomek Wilczak" <v...@y...co.uk> wrote in message

    > Stan rzeczy trwa do dzis tzn. niemam ksiazeczki wojskowej ale mam 23 lata.
    > Wiem ze mozna mie ganiac za wojsko do 26 roku zycia , czyli jakies 3
    latka.

    chyba się mylisz - wojo gania do końca roku w którym ukończysz 28 rok życia
    (z tego co pamiętam)

    --
    duzia buzia,

    Michal

    prezentowane przeze mnie poglądy są moimi prywatnymi

  • 3. Data: 2002-03-26 17:23:01
    Od: "zbyszek9" <z...@p...onet.pl>

    A poza tym jeszcze wiele razy będziesz proszony
    o okazanie książeczkli wojskowej
    np. w pracy , w banku itd.

  • 4. Data: 2002-03-26 17:46:38
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 26 Mar 2002, zbyszek9 wrote:

    > A poza tym jeszcze wiele razy będziesz proszony
    > o okazanie książeczkli wojskowej
    > np. w pracy , w banku itd.

    ???

    Ani żaden z pracodawców, ani banki (przy zakładaniu rachunku, konta
    funduszowego czy wydawaniu karty płatniczej) nie żądał ode mnie książeczki
    ani nawet info o stosunku (do służby wojskowej oczywiście :)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 5. Data: 2002-03-26 17:51:01
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    "Nie znasz dnia, ani godziny." To powiedzenie noś przy sobie. Może kiedyś
    przypomni o Twojej głupocie.
    Nie wojsko, ale Twój kraj będzie egzekwował od Ciebie obowiązek odbycia
    służby wojskowej do dnia 30 grudnia roku kalendarzowego, w którym kończysz
    28 lat życia lub też w ciągu 18 miesięcy (w wyjątkowych przypadkach 36
    miesięcy) od dnia, w którym staniesz się absolwentem szkoły wyższej.
    Wcześniej możesz być przeniesiony do rezerwy bez odbycia służby wojskowej, o
    ile tak zarządzi Minister Obrony Narodowej (w Twoim przypadku na to bym nie
    liczył).
    Uregulować stosunek do powszechnego obowiązku obrony trwa do czasu
    ukończenia 60 lat życia.
    Zgłoś się do swojej wojskowej komendy uzupełnień i miej to za sobą, bo
    głupota może odbić się Tobie czkawką.
    ______
    Jupraw

  • 6. Data: 2002-03-26 18:12:33
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

    > Ani żaden z pracodawców, ani banki (przy zakładaniu rachunku, konta
    > funduszowego czy wydawaniu karty płatniczej) nie żądał ode mnie książeczki
    > ani nawet info o stosunku (do służby wojskowej oczywiście :)

    To spróbuj wziąć kredyt (pomijam karty kredytowe i limit w koncie - jakiś
    ratalny, typu samochodowy).

  • 7. Data: 2002-03-26 18:18:29
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 26 Mar 2002 18:46:38 +0100,
    osoba podpisana: Gwidon S. Naskrent <n...@s...pl>
    napisała:

> [...]
    > funduszowego czy wydawaniu karty płatniczej) nie żądał ode mnie książeczki
    > ani nawet info o stosunku (do służby wojskowej oczywiście :)

    A brałeś jakiś kredyt ?

    KJ

    --
    "Uchodzic za idiote w oczach kretyna - to rozkosz dla smakosza"
    [Georges Courteline]

  • 8. Data: 2002-03-26 19:15:57
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On 26 Mar 2002, Kamil Jonca wrote:

    > A brałeś jakiś kredyt ?

    A bo to banki są tylko od brania kredytów? :)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 9. Data: 2002-03-26 19:56:30
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 26 Mar 2002 20:15:57 +0100,
    napisała:

    > A bo to banki są tylko od brania kredytów? :)

    Widzę, ze mamy podobne podejście :-)
    Niemniej jednak przez zapis, że w czasie służby wojskowej bank nie może
    ściągać z Ciebie rat kredytu(or sth) banki przezornie wymagają
    uregulowania służby.
    KJ

    --
    Suma inteligencji na planecie jest stala, liczba ludzi powieksza sie.

  • 10. Data: 2002-03-26 20:59:07
    Od: "Tomek Wilczak" <v...@y...co.uk>

    Użytkownik "Jupraw" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ukończenia 60 lat życia.
    > Zgłoś się do swojej wojskowej komendy uzupełnień i miej to za sobą, bo

    pozdr