    From: "Tomek Wilczak" <v...@y...co.uk>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wojsko - co teraz zrobic?
    Date: Tue, 26 Mar 2002 11:55:34 +0100

    Siemanko!
    Pare lat temu jak bylej jeszcze w szkole sredniej , wszyscy masowo zwalniali
    sie z lekcji pokazujac nauczycielom kwitek z urzedu gminy zapraszajacy na
    tzw rejestracje (nie komisje poborowa). Wymislilem wtedy pewien trick
    ktorego konsekwencje beda pewnie oplakane. Poszedlem do urzedu gminy i
    oswiadczylem na pismie ze wylatuje do USA do pracy. Pani ktora sie mna
    zajmowala zaznaczyla tylko "jak pan wroci niech sie pan zglosi zebysmy
    niemusialy pana szukac" , pokiwalem glowa i poszedlem sobie. Oczywiscie
    nigdy nigdzie niemialem zamiaru wylatywac , no moze tylko na wakacje. Po 2-3
    miesiacach dostalem wezwanie na komisje (zwyklym listem nie poleconym ,
    takze niekwitowalem odbioru) ktore najzwyczajniej olalem i niestawilem sie.
    W miedzyczasie dostalem sie na studia , po pewnym czasie przychodzily
    kolejne zaproszenia ktore dalej notorycznie lekcewazylem.
    Po pewnym czasie komisja przestala sie mna interesowac.
    Stan rzeczy trwa do dzis tzn. niemam ksiazeczki wojskowej ale mam 23 lata.
    Wiem ze mozna mie ganiac za wojsko do 26 roku zycia , czyli jakies 3 latka.
    Urodzilem sie w 79 , pewien czas temu slyszalem w radiu ze zaprzestaja
    poboru z tego i paru innych rocznikow bo niemaja szmalu , czyli jakby to
    powiedziec taka wojskowa amnestia. Chcialem zapytac czy wiecie cos na ten
    temat i czy ja przypadkiem sie nie przeslyszalem?
    Czy znane sa wam takie przypadki i co grozi za taki numer? Jestem zdrowy
    takze pewnie dostalbym kat. A , ale jakbym np. wyjechal po studiach naprawde
    na 2-3 lata , az do skonczenia 26 przebywalbym za granica i wrocil to
    zaznalbym jakichs nieprzyjemnosci ze strony naszego panstwa? O stosunek do
    sluzby pytaja teraz wszedzie , wiec co mam mowic jak usprawiedliwiac brak
    ksiazeczki wojskowej?
    W urzedach jest taki bajzel ze glowa boli , w kazdym normalnym kraju ktos za
    podpisanie takiego niezgodnego z prawda oswiadczenia skonczylby napewno
    przed sadem. Szkola napewno wyslala dokumenty ze sie u nich ucze , ale nikt
    tej mojej sprawy niemoze poskladac do kupy i na tym polega moje szczescie.
    pozdrawiam
    licze na pomoc i dziekuje
    pozdrawiam

    Tomek