  • 1. Data: 2002-07-24 16:30:04
    Temat: Wojsko ? Scigany czy nie ?
    Od: "Scott" <s...@2...pl>

    Witam
    Mam problem . :-(
    Mialem sie stawic na poczatku lipca na badaniach psychologicznych ale nie
    poszedlem bo uznalem ze jest to juz ostatni krok do pojscia do armi czego
    oczywiscie nie chce . Dzis dostalem list do skrzynki w ktorym pisza ze mam
    sie stawic 01,08,02 do WKU celem dopelnienia obowiazku wojskowego. Nie wiem
    czego chca ale mi to biletem smierdzi . Dlatego wysle kogos zeby powiedzial
    ze mnie nie ma i teraz pytanie : co komus z rodziny na takim czyms powiedza
    ( chodzi mi czy powiedza mu dokladny powod wezwania itp ) no i jezeli nic
    nie powiedza nowego albo nikt nie pojdzie po prostu to zignoruje co zrobi
    dalej armia ? Dodam ze mam prace i powiedzmy ze wiedza gdzie pracuje no i
    mam w polowie sierpnia delegacje zagraniczna i boje sie ze mnie na granicy
    zatrzymaja ? Wie ktos moze czy po dwoch tygodniach od nie stawienia sie na
    tym wezawaniu moze byc cos na granicy ze mnie szukaj ???? czy wogole maja do
    tego prawo ????? Prosze napiszcie jezeli wiecie co teraz mnie czeka jak sie
    nie stawie na tym wezwaniu .

    Pozdrawiam
    s...@p...fm

  • 2. Data: 2002-07-24 16:36:54
    Temat: Re: Wojsko ? Scigany czy nie ?
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    > Mialem sie stawic na poczatku lipca na badaniach psychologicznych ale nie
    > poszedlem bo uznalem ze jest to juz ostatni krok do pojscia do armi czego
    > oczywiscie nie chce .

    Dostales poleconym wezwanie na komisje i nie poszeldes ? (odebrales
    osobiscie ?)

> [...]
    > nie powiedza nowego albo nikt nie pojdzie po prostu to zignoruje co zrobi

    Zalezy czy dostales list poleconym i go odebrales czy odebrala go twoja mama
    np. Napisz wiecej szczegolow na ten temat .

    > Dodam ze mam prace i powiedzmy ze wiedza gdzie pracuje no i
    > mam w polowie sierpnia delegacje zagraniczna i boje sie ze mnie na granicy
    > zatrzymaja ?

    Ze wiedza gdzie pracujesz to masz przekirane bo moga po ciebie w koncu
    przyslac samochodzik ktory zabierze cie prosto z pracy do koszar - bez
    wizyty w domu nawet :(

    > Wie ktos moze czy po dwoch tygodniach od nie stawienia sie na
    > tym wezawaniu moze byc cos na granicy ze mnie szukaj ????

    Nie sadze aby cie az tak szukali :)

    AndY

  • 3. Data: 2002-07-24 17:05:55
    Od: Bremse <b...@w...pl>

    Jeśli uda Ci się wywinąć do września od wcielenia do woja, to jeśli
    masz matuę to radzę Ci wziąć jutro świadectwo maturalne, 75zł i iść
    na najbliższą państwową uczelnię (żeby było tanio), na której jest
    nabór na podstawie świadectw dojrzałości (politechniki) - i złożyć
    podanie o przyjęcie na studia z drugiego naboru na kierunek fizyka,
    astronomia, lub jakikolwiek, na ktory nie został wypełniony limit
    miejsc. Jakiś tydz. lub dwa po ogłoszeniu przyjęć z drugiego naboru
    (zorientuj się na jakiej uczelni procedura trwa najszybciej)
    dostaniesz informację na piśmie o przyjęciu na studia. Weź ten świstek
    - idź do WKU i dostaniesz odroczenie (może nawet na rok). Następnie
    zanieś oswiadczenie o podjęciu studiów na uczelnię i w październiku
    odbierz indeks i podejmij studia, znaczy staw się raz na zajęcia i
    dopełnij wszelkich formalności. Po semestrze Cię wywalą, bo nie
    będziesz uczęszczał na zajęcia, dlatego po roku znowu złóż podanie o
    przyjęcie na studia (tylko tym razem na 1. nabór).
    Warunkiem tej kombinacji jest posiadanie świadectwa maturalnego (i
    75zł), jeśli go nie posiadasz, a naprawdę nie chcesz iść do wojska i
    stać Cię na to, to idź do szkoły policealnej (jeśli oczywiście
    ukończyłeś liceum) lub jeśli nie pracujesz w nocy - do liceum
    wieczorowego (w najtańszych coś koło 100zł/miesięcznie).
    Ponieważ Szczecin to nie takie małe miasto, dlatego nie powinieneś
    mieć problemów ze znalezieniem czegoś odpowiedniego.
    pozdrawiam
    Bremse