    From: c...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wniosek o stw. nabycia spadku - pytanie
    Date: 1 Oct 2002 08:04:25 +0200

    Muszę złożyć wniosek o stwierdzenie nabycia spadku, nie wiem jednak gdzie
    formalnie powinienem to zrobić. Sprawa byłaby oczywista gdyby osoba której to
    dotyczy mieszkała do końca życia pod swoim adresem zameldowania. Tymczasem,
    miesiąc przed śmiercią wyjechała do rodziny w drugi koniec Polski, a na dzień
    przed śmiercią wylądowała jeszcze gdzie indziej - i tam też zmarła. Który adres
    jest więc tym właściwym? Kodeks postępowania cywilnego - jak czytałem -
    stanowi że "Do czynności w postępowaniu spadkowym, które należą do zakresu
    działania sądów, wyłącznie właściwy jest sąd ostatniego miejsca zamieszkania
    spadkodawcy". No właśnie, czyli który? Miejsce śmierci, stałego zameldowania?

    Z góry dziękuję za odpowiedź...

    C. Sawicki