  • 1. Data: 2003-07-05 17:20:17
    Temat: Wlasciwy urzad skarbowy?
    Od: Emeryt <kaen@poczta_wyrzuc_to.pnet.pl>

    Witam
    Podatek spadkowy trzeba opłacić we "właściwym urzędzie skarbowym".
    Czy to "włąściwy" odnosi się do miejsca zamieszkania spadkobiercy,
    czy też spadkodawcy? Czy też jest to obojętne?

    Emeryt

  • 2. Data: 2003-07-06 06:10:29
    Temat: Re: Wlasciwy urzad skarbowy?
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Emeryt" <kaen@poczta_wyrzuc_to.pnet.pl> napisał w wiadomości

    | Podatek spadkowy trzeba opłacić we "właściwym urzędzie skarbowym".
    | Czy to "włąściwy" odnosi się do miejsca zamieszkania spadkobiercy,
    | czy też spadkodawcy? Czy też jest to obojętne?

    załatwia się w US wg. ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego

  • 3. Data: 2003-07-06 08:11:29
    Od: Emeryt <kaen@poczta_wyrzuc_to.pnet.pl>

    Slayer napisał(a):

    > załatwia się w US wg. ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego

    Dziekuję. Mam jeszcze jedno pytanie: przy załatwianiu podatku należy
    (od tego roku) przedstawić dokumnety - np. wypis z księgi wieczystej.
    Co mam przedstawić jeżeli w skłąd spadku wchodzi działka której tylko
    częśc ma ksiege wieczysta? A jaki dokument może świadczyć o
    zbudowanym na niej domu który też wchodzi do spadku?

    Emeryt

  • 4. Data: 2003-07-06 12:59:39
    Od: "Agaska" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > załatwia się w US wg. ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego

    Trochę nie tak. Spadek zgłasza się w US właściwym miejscowo spadkobiorcy.
    Jeśli spadkowbierców jest kilku i podlegają oni po różne urzędy to można
    sprawę hurtem załatwić w jednym urzędzie tzn. złożyćdokumenty i ew.
    sporządzić protokół z postępowania, ale urzędy i tak między sobą prześlą
    stosowne dokumenty a decyzję o wysokości podatku każdemu ze spadkobiorców
    wyda właściwy dla niego urząd skarbowy i w tym urzędzie będzie musiał uiścić
    podatek.

    Pozdrawiam
    Agnieszka

  • 5. Data: 2003-07-08 19:02:17
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Agaska" <g...@w...pl> napisał

    | Trochę nie tak. Spadek zgłasza się w US właściwym miejscowo spadkobiorcy.

    wow, zaszalałaś droga Agnieszka, można prosić podstawę prawną?

  • 6. Data: 2003-07-09 17:11:59
    Od: "Agaska" <g...@w...pl>

    Już raz dziś odpowiadałam i się kajałam, ale widzę, że coś mój post nie
    dotarł na grupę.

    Zatem raz jeszcze przepraszam za zamieszanie. Wzięło mi się to stąd, że moja
    rodzina w tym roku dostała spadek i załatwialiśmy wszystko dokładnie tak jak
    opisałam (tzn. jeśli chodzi o urząd skarbowy) tylko, że to był spadek z
    zagranicy. Myślałam, że analogicznie będzie z każdym spadkiem.
    Żeby jakoś się zrehabilitować zasięgnęłam języka no i z tymi spadkami i
    urzędami to jest tak:
    1. Jeżeli np przedmiotem spadku jest nieruchomość to właściwy do załatwiania
    sprawy jest urząd na terenie, którego leży ta nieruchomość.
    2. Jeżeli przedmiotów spadku jest kilka i leżą one na terenach różnych
    urzedów to urzędem właściwym jest urząd wg ostatniego miejsca zamieszkania
    spadkodawcy.
    Uff jak dla mnie to zbyt skomplikowane. A informacje uzyskałam z urzędu
    skarbowego od Pani zajmującej się właśnie spadkami i darowiznami.

    Przepraszam raz jeszcze i pozdrawiam
    Agnieszka