    From: Norbert<d...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Właściciel kamienicy- chyba działa poza prawem?
    Date: 12 Jan 2004 10:10:14 GMT

    Witam,

    Trochę obszerniejszy post:

    Mieszkam w kamienicy, która zawsze była "państwowa". Oczywiście po
    transformacji znalazł się prawowity właściciel. Biedny jak mysz
    kościelna, więc jedyne co mógł zrobić, to sprzedał kamienicę. Od tej
    chwili zaczął się cyrk.
    Nowy właściciel- nowe porządki. Na dzień dobry na święta wyłączył
    ogrzewanie w budynku- ponoć była awaria. Traf chciał, że na
    wykonawcę "naprawy awarii" wybrał firmę mojego znajomego. Od niego
    dowiedziałem się, że żadnej awarii nie ma, właściciel polecił im po
    prostu wyłączyć ogrzewanie, ograniczyć dostawy ciepłej wody i
    rozpocząć demontaż węzła cieplnego. Żeby nikt z lokatorów nie mógł
    się przyczepić na otarcie łez dał na mieszkanie po jednym grzejniku
    elektrycznym- ci co mieszkają w kamienicy wiedzą, że takim
    grzejnikiem można ogrzać najwyżej łazienkę a nie całe mieszkanie,
    które nie dość, że ma ok 80 m to jeszcze jest wysokie na 4.5 metra!!!
    Jutro ma już nie być nawet ciepłej wody!
    Oczywiście interweniowałem u właściciela ale ten stwierdził, że oprócz
    mojej rodziny w kamienicy za ogrzewanie płacą tylko 2 inne, więc on
    kosztów ponosił nie będzie, a jak mi warunki nie odpowiadają, to
    mogę się wyprowadzić, on nawet da pieniądze na odstępne (ok 5
    tys.). Cały problem polega na tym, że ludzie wynajmujący lokale za
    odstępne w takim samym standardzie jaki był do tej pory w mojej
    kamienicy żądają odstępnego w wysokości 15-20 tys. złotych. Jak by
    nie kombinować dzięki działaniom nowego właściciela będę zmuszony
    zainwestować parę tysięcy w nowe mieszkanie a mnie po prostu na to
    nie stać. Stąd moje pytania:
    1. Czy miał prawo obniżyć standard mojego mieszkania (odcięcie CO
    iciepłej wody)?
    2. Nie obniżyć przy tym czynszu?
    3. Przy mojej ewentualnej zgodzie na przeprowadzkę- co powinien mi
    zapewnić?

    Dodam, że nie podpisałem z nim żadnej umowy i nie podpiszę, bo to
    co proponuje jest conajmniej śmieszne. Wiem, że bardzo mu zależy
    na tym lokalu bo jest to mieszkanie na parterze, które może wynająć
    na prowadzenie działalności gospodarczej (atrakcyjna lokalizacja i
    warunki do utworzenia np. sklepu).

    Będę wdzięczny za każdą pomoc.

    Norbert

    -> http://usenet.pomocprawna.info