  • 1. Data: 2004-03-12 14:52:43
    Temat: bardzo proszę o pomoc :( (prawo konsumenta)
    Od: "ZygZag" <Z...@Z...pl>

    Witam,
    niestety jeśli chodzi o moje prawa jako konsumenta jestem totalnym laikiem.
    (jeślki chodzi o prawo w ogóle ..też :( )

    Jeśli poruszona przeze mnie kwestia była już "wałkowana" na grupie _bardzo_
    przepraszam i równie _bardzo_ proszę o podanie haseł pod jakimi mam tego
    szukać w googlach, bo niestety po prostu nie wiem, jak szukać odpowiedzi na
    moje pytanie.

    A chodzi mi o coś takiego:
    w pewnym sklepie potraktowano mnie .. no nieładnie.
    Chcę żłożyć skargę/ zażalenie. Chcę o tym po prostu poinformować
    przełożonych/ właścicieli (te panie tylko sprzedają).
    Poprosiłam więc o godność właściciela, jakieś namiary, na które mogę wysłać
    zażalenie.
    PAni powiedziałą, że mi ich nie poda, że mam pisać na "sklep" i tu podała po
    prostu adres.
    Spytałam, dlaczego nei mogę poznać godności osoby, do której chcę napisać
    pismo. Pani odparłą, że nie jest upoważniona do podawania takich informacji
    i w ogóle nic mi nie chciała powiedzieć.

    Moje pytanie brzmi: czy mam prawo (jaka podstawa?) dopominać się o namiary
    tej PAni przełożonego (włąściciela sklepu?) w celu złożenia zażalenia?
    Czy ona ma prawo mi tego odmówić?
    Jeśli ma, to jak mam szukać właściciela?
    w jaki sposób złożyć, na czyje ręce taką reklamację?

    Pierwszy raz miałam takie przykre doświadczenie.. i pewnie gdyby Pani byłą
    milsza.. i potem chociaz mnie przeprosiła... dałabym sobie spokój.. ale
    nie.. szła "w zaparte"... więc uznałam, że no po prostu to karygodne i że
    musze zareagować.. tylko .. jak?

    będę BARDZO wdzięczna za pomoc..

    --
    ZygZag
    at autograf pl

  • 2. Data: 2004-03-12 17:09:15
    Temat: Re: bardzo proszę o pomoc :( (prawo konsumenta)
    Od: "pioootr" <p...@o...pl>

    Użytkownik "ZygZag" <Z...@Z...pl> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    > Czy ona ma prawo mi tego odmówić?
    > Jeśli ma, to jak mam szukać właściciela?
    > w jaki sposób złożyć, na czyje ręce taką reklamację?

    Jeżeli właścicielem sklepu jest osoba fizyczna to musi być podane jej
    nazwisko i (chyba)adres w miejscu widocznym (zwykle są to malutkie karteczki
    w kącie szyby) brak czegoś takiego to w przypadku kontroli (i złego humoru
    kontrolera) PIH 50 zł mandatu.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2004-03-12 18:59:16
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    pioootr wrote:

    > brak czegoś takiego to w przypadku kontroli (i złego humoru
    > kontrolera) PIH 50 zł mandatu.

    litości!
    To się nazywa od ładnych paru lat Inspekcja Handlowa (IH), a nie PIH.

    KG

  • 4. Data: 2004-03-14 17:30:58
    Od: "ZygZag" <Z...@Z...pl>

    "pioootr" <p...@o...pl> napisał

> [...]
    karteczki
    > w kącie szyby) brak czegoś takiego to w przypadku kontroli (i złego humoru

    dziękuję bardzo :)
    zajrzę sobie tam w poniedziałek i sprawdzę obecność takowej kartki :)

    --
    ZygZag
    at autograf pl