  • 1. Data: 2009-10-28 07:00:39
    Temat: Windykacja - firma windykacyjną a prawo
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/365155,firmy_w
    indykacyjne_nie_moga_stosowac_przymusu.html

    Firmy windykacyjne podają fałszywe informacje o postępowaniu egzekucyjnym.
    Windykatorzy nie mogą domagać się zapłacenia przedawnionych należności.
    Przymusowej egzekucji długu może dokonać jedynie komornik sądowy.
    Firmy windykacyjne

    Firmy windykacyjne

    Prawie 1,5 mln osób ma w Polsce problemy ze spłatą zobowiązań finansowych -
    wynika z badań InfoMonitor Biura Informacji Gospodarczej. Wierzyciele,
    chcąc odzyskać pieniądze, masowo decydują się na usługi firm
    windykacyjnych, od których oczekują przede wszystkim skuteczności w
    działaniu.

    [...]

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_2.php

  • 2. Data: 2009-10-28 08:44:14
    Temat: Re: Windykacja - firma windykacyjną a prawo
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    <a...@m...www.pl>

    > Windykatorzy nie mogą domagać się zapłacenia
    > przedawnionych należności.

    Dlaczego nie?

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 3. Data: 2009-10-28 09:12:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > Windykatorzy nie mogą domagać się zapłacenia przedawnionych należności.

    A to ciekawe...

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-10-28 09:15:41
    Od: BK <b...@g...com>

    On Oct 28, 10:12 am, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    A to ciekawe...
    >
    > --
    > Liwiusz

    A bo gazeta prawna ma ambicje dobic do poziomu faktu :) To i pisza
    takie rzeczy :)

  • 5. Data: 2009-10-28 15:09:58
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > A to ciekawe...

    a mogą? pewnie mogą tylko, ze dluznik nie musi zaplacic? :)

  • 6. Data: 2009-10-28 15:13:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    wromek pisze:

    > a mogą? pewnie mogą tylko, ze dluznik nie musi zaplacic? :)

    Tak zwykle jest, przy czym jak ktoś stosuje metodę "żadnych listów
    nie odbieram", to może się okazać, że jednak zapłacić będzie musiał.

    Poza tym przedawnioną należność można potrącić z wierzytelności
    przysługującej dłużnikowi, pod warunkiem, że wierzytelność ta
    przysługiwała przed przedawnieniem się długu.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-10-28 17:29:00
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    > przysługującej dłużnikowi, pod warunkiem, że wierzytelność ta
    > przysługiwała przed przedawnieniem się długu.

    dzieki za wyjasnienie, douczam sie wasnie w tej materii bo mam kilka
    fakturek do zwindykowania (sąd-wezwania poszly rok temu) ;)

    pozdrawiam, wromek