  • 1. Data: 2005-04-10 16:13:03
    Temat: Wezwanie z urlopu
    Od: "Krzysiek" <k...@o...pl>

    Mam pytanie, czy pracodawca może mnie wezwać z urlopu do pracy? Tzn. nakazać
    przerwać urlop. Załóżmy jakiś wyjazd, zapłacony, jestem na urlopie no i
    telefon z pracy. Czy mam prawo odmówić? Czy jak nie odmówie to dostanę jakąś
    rekompensatę? No i jaką. Bo wiadomo, że to nie tylko przerwane X dni urlopu,
    ale np musiałem za wycieczkę zapłacić, bo Żona też wzięła urlop, żebyśmy
    mogli pojechać. A tu większy problem w pracy, wezwanie no i problem. Co w
    takim wypadku?

    Krzysiek

  • 2. Data: 2005-04-10 18:00:32
    Temat: Re: Wezwanie z urlopu
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Krzysiek wrote:
> [...]
    > mogli pojechać. A tu większy problem w pracy, wezwanie no i problem. Co w

    Może cię odwołać z urlopu.
    Pokrywa wówczas wszystkie koszty, czyli zwraca ci za urlop i koszt
    powrotu (jeśli jest jakiś dodatkowy w związku z wcześniejszym powrotem).

  • 3. Data: 2005-04-10 18:08:39
    Od: "Krzysiek" <k...@o...pl>

    > Może cię odwołać z urlopu.
    > Pokrywa wówczas wszystkie koszty, czyli zwraca ci za urlop i koszt powrotu
    > (jeśli jest jakiś dodatkowy w związku z wcześniejszym powrotem).

    no ok, ale załóżmy, że wykupiłem wycieczkę, minęły 2 dni i przerwany urlop.
    To co, zwróci mi za całą wycieczkę? No i jak, mi i mojej Żonie, bo na dobrą
    sprawę oboje mamy wtedy sp* urlop.

    Krzysiek

  • 4. Data: 2005-04-10 21:19:17
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d3bj57$183p$1@omega.artcom.pl Krzysiek <k...@o...pl>
    pisze:

    > Mam pytanie, czy pracodawca może mnie wezwać z urlopu do pracy? Tzn.
    > nakazać przerwać urlop.
    Teoretycznie może. KP art. 167 § 1

    > Załóżmy jakiś wyjazd, zapłacony, jestem na
    > urlopie no i telefon z pracy. Czy mam prawo odmówić?
    Formalnie? Nie.

> [...]
    > Żona też wzięła urlop, żebyśmy mogli pojechać. A tu większy problem w
    > pracy, wezwanie no i problem. Co w takim wypadku?
    Jeśli już pracodawcy się udało zrealizować (co dziwne) art. 167 § 1 KP, to w
    grę wchodzi art. 167 § 2 KP

    Ja też mam pytanie: jakim cudem pracodawca może się skontaktować z
    pracownikiem na urlopie, jeśli pracownik tego nie zechce? Pracownik mądry
    inaczej, czy jak?

    Jotte

  • 5. Data: 2005-04-11 05:49:57
    Od: "Krzysiek" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Ja też mam pytanie: jakim cudem pracodawca może się skontaktować z
    > pracownikiem na urlopie, jeśli pracownik tego nie zechce? Pracownik mądry

    może, niepisana umowa o tym, żeby telefon odbierać i w razie czego świadczyć
    na telefon jakieś porady itd

    Krzysiek

  • 6. Data: 2005-04-11 10:11:57
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d3d2r0$305k$1@omega.artcom.pl Krzysiek <k...@o...pl>
    pisze:

    > może, niepisana umowa o tym, żeby telefon odbierać i w razie czego
    > świadczyć na telefon jakieś porady itd
    No tak, to wiele wyjaśnia...
    Będzie nauczka.

    Jotte