  • 1. Data: 2007-09-27 18:03:01
    Temat: Wezwanie w charakterze świadka (mocno oddalona miejscowość)
    Od: "Night" <j...@o...pl>

    Witam serdecznie.

    Poniżej pokrótce opiszę w czym rzecz.

    Sprawa wygląda tak:

    Kiedyś mieszkałem w Zielonej Górze, przeprowadziłem się do Gdyni
    (wymeldowałem się z miejsca zamieszkania w Zielonaej Górze, a zameldowałem w
    Gdynia). Od dobrych kilku miesięcy do Zielonej Góry otrzymywałem pisma z
    sądu z wezawaniem do stawienia się w charakterze świadka (2 pisma zostały
    odebrane przez moją matkę). Wówczas dzwoniłem do sądu i wyjaśniałem sprawę,
    że już nie mieszkam pod tamtym adresem, i że proszę o przysyłanie pism pod
    aktualny adres zamieszkania, który podałem. Pani powiedziała, że
    usprawiedliwi mi nieobecność i że kolejne pismo wyśle pod właściwy adres.
    Później pod "stary" adres otrzymywałem jakieś pisma, które nie były
    odbierane przez moją matkę. Po około 8 miesiącach wezwanie zostało wysłane
    pod właściwy adres :]

    Tak naprawdę nie w tym rzecz, ale jakoś tak się rozpisałem :)
    Czy istnieje jakaś możliwość złożenia zeznań w jakiejś bliższej mi jednostce
    (posterunek, sąd, itp.). Nie mam zbytnio możliwości wyjazdu do Zielonej Góry
    ze względu kosztów (których w całości nie odzyskam) oraz ze względu
    straconego czasu (dużo pracuję, nie za bardzo mogę pozwolić sobie na wolne).

    Do terminu mojego stawienia się zostało 20 dni. Jakie kroki powienienem
    przedsięwziąć aby jednak uniknąć wyjazdu do Zielonej Góry. Czy to wogóle
    możliwe żeby sprawę "załatwić" na mijescu.

    Proszę poradźcie.
    Dziękuję i pozdrawiam grupowiczów.

  • 2. Data: 2007-09-27 18:18:44
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <"grupa(usun)"@(wywal)grupy.3mam.net>

    W odpowiedzi na post z Thu, 27 Sep 2007 20:03:01 +0200, od Night :

    > Do terminu mojego stawienia się zostało 20 dni. Jakie kroki powienienem
    > przedsięwziąć aby jednak uniknąć wyjazdu do Zielonej Góry. Czy to wogóle
    > możliwe żeby sprawę "załatwić" na mijescu.

    Prokuratura w postępowaniu przygotowawczym, aby nie ciągać świadka przez
    pół Polski czasem wysyła pytania do "zaprzyjaźnionej" prokuratury w miejscu
    zamieszkania świadka i ten "zaprzyjaźniony" prokurator odbiera zeznania,
    nie wiem czy istnieje taka mozliwość, szukaj w kodeksie postepowania
    cywilnego.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Walcz o prawdziwy status GG swoich GaduGadowiczów
    Taxi w Warszawie: http://grupy.3mam.net/taxi/

  • 3. Data: 2007-09-27 20:50:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Night" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    Wniosek do sądu wysłać możesz. Czy się sąd przychyli, to już inna sprawa.