  • 1. Data: 2009-03-18 13:50:12
    Temat: Wezwanie do zapłaty - ile razy przed sądem?
    Od: "SebaeL" <s...@X...onet.pl>

    Część rzeczy którymi handluje moja firma, idzie przez Allegro. 21 stycznia
    sprzedałem pewnej firmie dwie konstrukcje przez "kup teraz". Nieduża kwota -
    317 zł brutto, więc zaproponowałem gościowi że zamiast pobrania wyślę do
    niego kurierem na mój koszt - pod warunkiem, że zobowiąże się jeszcze tego
    samego dnia puścić przelew. I tak się stało (przysłał mi email). Faktura
    przelewowa (z terminem płatności w dniu wystawienia) została przez niego
    odesłana pocztą, podpisana imieniem i nazwiskiem, bez pieczątki.
    Oczywiście pieniędzy nie zobaczyłem :( Maile nic nie dały, podczas rozmów
    telefonicznych zobowiazywał się do uregulowania należności. Dzisiaj - w
    ostatecznej rozmowie, gość zakrzyczał mnie, wmawiając mi winę - że to ja się
    pomyliłem i zamiast za pobraniem wysłałem mu towar ot tak. Na moje słowa, że
    dostałem od niego podpisaną fakturę gość stwierdził, że to nie on podpisał,
    tylko jego księgowa.
    I teraz pytanie: bardzo mnie gość wpienił i chciałbym jak najszybciej oddać
    sprawę we właściwe ręce ;) Ile w takim razie muszę wysłać wezwań do zapłaty?
    Czy wystarczy jedno "przedsądowe"? Ile czasu będę musiał odczekać przed
    oddaniem sprawy do sądu?
    I drugie: czy przez to, że "podpisała księgowa" gość się może wywinąć? Jak
    mu zrobić dobrze koło pióra?
    No i przy okazji: czy mogę sprawę ze szczegółami opisać, wystawiając nega na
    Allegro? czy raczej nie mam do tego podstaw? ;)

    SebaeL
    --
    http://www.expostand.pl
    http://studiobordo.pl

  • 2. Data: 2009-03-18 22:55:04
    Temat: Re: Wezwanie do zapłaty - ile razy przed sądem?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SebaeL" <s...@X...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wysłać wezwań do zapłaty? Czy wystarczy jedno "przedsądowe"? Ile czasu
    > będę musiał odczekać przed oddaniem sprawy do sądu?

    Zasadniczo powinieneś wysłać jedno wezwanie, by zaakcentować przed sądem,
    że Ty chciałeś sie jak "człowiek" porozumieć, ale gość jest uparty.

    > I drugie: czy przez to, że "podpisała księgowa" gość się może wywinąć?
    > Jak mu zrobić dobrze koło pióra?

    Nie wystarczy Ci odzyskanie należności? No to zleć sprawę drogiemu
    adwokatowi, za którego i tak on zapłaci.

    > No i przy okazji: czy mogę sprawę ze szczegółami opisać, wystawiając
    > nega na Allegro? czy raczej nie mam do tego podstaw? ;)

    Byleś prawdę napisał, to oczywiście, że możesz.

  • 3. Data: 2009-03-20 08:37:47
    Od: s...@p...onet.pl

    Robert Tomasik wrote:
    > Zasadniczo powinieneś wysłać jedno wezwanie, by zaakcentować przed sądem,
    > że Ty chciałeś sie jak "człowiek" porozumieć, ale gość jest uparty. (...)

    Dzięki wielkie :)

    Pozdrawiam,

    SebaeL
    --