  • 1. Data: 2002-07-30 07:01:06
    Temat: Wezwanie do zapłaty
    Od: "Malchem" <m...@m...com.pl>

    Witajcie.

    Mam pewien problem i nie wiem jak się do niego zabrać. Mojej szwagierce
    jakiś czas temy (chyba w marcu) przyszła pocztą paczka i to nie żeby do
    ręki, ale listonosz położył je pod drzwiami bo nikogo nie było w domu. Za
    miesięc znowu się to powtórzyło. W paczkach były jakieś tandetne segregatory
    z przepisami kuchennymi, oraz jakieś obrazki z opisem zwierzątek mo i
    oczuwiście rachunek po 15,90 za paczkę. Dodam jeszcze że szwagierka niczego
    wcześniej nie zamawiała więc nie czuła się w obowiązku płacenia za to, nawet
    nie rozpakowała drugiej paczki aby nie było że skożystała z tych rzeczy. Po
    miesiącu przuszedł list z ponagleniem zapłaty wraz z naliczeniem kosztów
    manipulacyjnych 15 zł i tak się powtórzyło kilkakrotnie. aż kwota narosła do
    250 zł bo z każdym razem koszta manipulacyjne były większe. Teraz przysłąli
    pismo, że sprawą tą zajmie się firma od ściągania należności oraz że
    umieścili jej dane osobowe w rejestrze nieuczciwych dłużników. Oczywiście
    moja szwagierka nie ma zamiaru płacić, ani tym bardziej ponosić żadnych
    kosztów związanych z tym incydentem (nawet twierdzi że nie jest w stanie
    zapłącić za odesłaie przesyłek bo na poczcie z jedną chcieli 8,50 zł więc
    całkiem niezła kwota). Twierdzi i ja ją w tym popieram, że jeśli chcą to
    niech ktoś po to przyjedzie, i wtedy odbierze sobie te rzeczy.
    Moje pytanie brzmi jakich konsekwencji może się spodziewać, jeśli w dalszym
    ciągu będzie odmawiały wyłudzenia od siebie ( bo tak to chyba można nazwać)
    pieniędzy.

    Jeśli jednak musi zapłacić to jest to całkiem niezły pomysł na zarabianie -
    biorę adresy ludzi, wysyłąm im tanderne zeszyciki i rządam kasy, jak nie to
    ich straszę sądami. To mi wygląca na jakąś mafię...

    pozdrawiam i czekam na Waszą pomoc oraz obiecuję że dokładnie opiszę
    rozwiązanie tej sytuacji na łamach grupy

  • 2. Data: 2002-07-30 07:33:02
    Temat: Re: Wezwanie do zapłaty
    Od: <m...@p...com>

> [...]
    >
    > pozdrawiam i czekam na Waszą pomoc oraz obiecuję że dokładnie opiszę
    > rozwiązanie tej sytuacji na łamach grupy

    Art. 15. Spełnienie świadczenia niezamówionego przez konsumenta następuje na
    ryzyko przedsiębiorcy i nie nakłada na konsumenta żadnych zobowiązań.
    Dz.U.2000.22.271 Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz
    odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
    oznacza to, że szwagierka nic nie musi placić. Jeżeli przedsiębiorca chce
    odzyskać towar, to może zabrac go włąsnym staraniem, samemu nie trzeba
    podejmować żadnych czynności.
    Ponadto proponuję do prokuratury złożyć zawiadomienie o usiłowaniu popełnienia
    przestępstwa oszustwa (kodeks karny, art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia
    korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia
    własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania
    błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania,

    § 2. Tej samej karze podlega, kto żąda korzyści majątkowej w zamian za zwrot
    bezprawnie zabranej rzeczy.

    § 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat
    2.

    § 4. Jeżeli czyn określony w § 1-3 popełniono na szkodę osoby najbliższej,
    ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    pzdr

    marek

  • 3. Data: 2002-07-30 08:23:15
    Od: tan <t...@n...o2.pl>

    Malchem wrote:
    > Witajcie.
    >
    > Mam pewien problem i nie wiem jak si? do niego zabraae. Mojej szwagierce
    >[...]
    > pozdrawiam i czekam na Wasz? pomoc oraz obiecuj? ?e dok?adnie opisz?
    > rozwi?zanie tej sytuacji na ?amach grupy

    Kiedys podobnymi sprawami zajmowal sie juz Weiss w radiu Zet.
    Takie dzialania prowadzilo juz kilka firm. Nie maja one zadnej
    podstawy prawnej. Twojej szwagierce NIC nie grozi z prawnego
    punktu widzenia.
    Raczej Twoja szwagierka moze pozwac firme o:
    1. bezprawne wykorzystywanie jej danych osobowych (skads je
    mieli, skoro przyslali towar)
    2. probe wyludzenia
    Jezeli chodzi o straszenie "wciagnieciem na liste dluznikow"
    to ... coz, jaka lista? Kto nia administruje? Kto zniej
    korzysta? Chyba tylko ta nieuczciwa firma:)

    pozdrawiam - tan

  • 4. Data: 2002-07-30 09:23:38
    Od: "Malchem" <m...@m...com.pl>

    Wielkie dzieki wszystkim za bardzo szybka odpowiedz, jak cos sie ruszy z ta
    sprawa napewno to opisze.

  • 5. Data: 2002-08-05 15:01:32
    Od: "AK" <k...@g...com.pl>

> [...]
    > oznacza to, że szwagierka nic nie musi placić. Jeżeli przedsiębiorca chce
    > odzyskać towar, to może zabrac go włąsnym staraniem, samemu nie trzeba

    Witam
    A jak się ma sprawa jeżeli podpisałem jakaś umowę na dostarczanie jakiś
    przesyłek i przesyłki te przychodzą razem z kwitkiem na zapłatę a ja nie
    chce tych przesyłek i nie chce za nie płacić ? Jaki oni mają dowód że ja te
    przesyłki w ogóle otrzymuje ? Od pewnego czasu zaniechali przesyłania
    przesyłek ale za to przysyłają upomnienia i piszą że to już po raz ostatni
    wzywają mnie do uregulowania zadłużenia i że nie uiszczenie należności
    stanowi naruszenie warunków umowy. Jest jeszcze informacja że natychmiastowe
    uiszczenie długu pozwoli na uniknięcie podejmowania przez nich działań
    prano-administracyjnych, mających na celu odzyskanie należności. Moje
    zadłużenie za każdym razem powiększają o opłatę administracyjną 15 zł.

    Pozdrawiam
    AK