    From: "Boa" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wezwanie do zapłaty
    Date: Tue, 22 Jun 2004 12:38:50 +0200

    Czy taka forma wezwania do zapłaty jest poprawna z prawnego punktu widzenia?
    Pani kupiła coś na Allegro, wpłaciła zaliczkę, obiecała, że się odezwie
    niedługo i od ponad dwóch miesięcy nie mam z nią żadnego kontaktu:
    ---------------------------
    W E Z W A N I E D O Z A P Ł A T Y

    Szanowna Pani!

    W związku z brakiem kontaktu w sprawie zrealizowania umowy zawartej
    ze mną na podstawie zakończonej licytacji w serwisie aukcyjnym Alllegro, nr
    aukcji XXXXX, dot. kupna XXXXX, wzywam Panią do zapłaty wylicytowanej kwoty
    za zakupiony XXX i odebrania go osobiście - co uzgodniliśmy wcześniej.
    Jeśli w ciągu 7 dni od odebrania niniejszego wezwania nie nawiąże Pani ze
    mną kontaktu i nie dokona transakcji, do której jest Pani zobowiązana
    poprzez wylicytowanie przedmiotu, wspomnianą aukcję uznam za nieważną, umowę
    z niej wynikającą - za niezrealizowaną i zerwaną z Pani strony. Po tym
    terminie zaliczka przez Panią wpłacona zostanie potraktowana przeze mnie
    jako koszty przechowania XXXX, a sam XXXXX sprzedam osobie trzeciej.
    Kontakt ze mną jest możliwy pod następującymi numerami telefonów:
    XXXXX
    XXXXX
    email

    Czy takie coś mogę wysłać ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru i po siedmiu
    dniach cieszyć się z podarowanej zaliczkki? Czy taka formuła wezwania jest
    poprawna? Umowy żadnej nie podpisywaliśmy, ale wygrania aukcji jest
    zawarciem umowy (wg regulaminu Allegro).

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrr.,
    Boa.