  • 1. Data: 2002-12-03 09:56:12
    Temat: Weksel ??
    Od: "Bruno" <a...@i...pl>

    Witam
    Chciałbym za pośrednictwem weksla rozliczyć rozłozony na 12 rat w roku dług
    mojego wspólnika względem mnie...
    Jakie opłaty mnie w związku z tym czekają - podatki, opłaty skarbowe, opłaty
    na rzecz Urzędu Skarbowego?
    Czy instytucja weksla jest najlepsza do takiego rozliczenia, czy tez
    istnieje inna forma, np. zwykła umowa ... ?
    Pozdrawiam i dziękuje bardzo za wszystkie informacje.
    Bruno

  • 2. Data: 2002-12-03 10:21:03
    Temat: Re: Weksel ??
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Po co smiecisz? Juz raz Ci odpowiedziałem.

  • 3. Data: 2002-12-03 11:48:38
    Od: "Bruno" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Depilator" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Po co smiecisz? Juz raz Ci odpowiedziałem.

    Wybacz, post długo leżał bez odpowiedzi, wiec wrzuciłem raz jeszcze.
    Napiszę w czym rzecz:
    Umawiam się ze znajomym z którym prowadzilem firmę (nieoficjalnie razem), że
    on przejmuje ja całą, ja zaś otrzymam od niego w zamian za to pewne
    wynagrodzenie, rozłożone na 12 rat miesięcznych. gdybyśmy to chcieli rozgrać
    jako sprzedaż, należałoby zapłacić za ten przychod podatek, a to byłaby
    spora suma. Swego czasu podobną sprawę załatwiłem z inna osoba na zasadzie:
    podpisalismy umowę, że ja jemu pozyczam powiedzmy 12 zł, a on mi w 12 ratach
    po 1 zł odda to w przeciągu roku, płacąc do 5 każdego miesiaca.
    W tym ostatnim przypadku kwota była nizsza niż jest obecnie (chodziło o parę
    tysiecy zlotych, teraz chodzi o kilkanascie tysiecy). Zastanawiam się, w
    jaki sposob rozwiązać to rozliczenie, by mieć potwierdzenie tego, że druga
    strona będzie rozliczała sie terminowo, a w razie problemów będę mogł
    wystąpić z roszczeniami.
    Ktos podrzucil mi pomysł weksla. Nie wiem jednak czy dobrze rozumiem jego
    zasady i przydatnośc do takiej formy "umowy".

    Pozdrawiam
    Bruno

  • 4. Data: 2002-12-04 06:30:18
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bruno" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Depilator" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > >

    > Wybacz, post długo leżał bez odpowiedzi, wiec wrzuciłem raz jeszcze.

    Oj nie przesadzaj - nieco ponad dzień.

> [...]
    ratach
    > po 1 zł odda to w przeciągu roku, płacąc do 5 każdego miesiaca.

    Podobną sprawę? Tu mamy pożyczke a tu sprzedaż. Szczerze mówiąc nie widzę
    analogii.

> [...]
    > jaki sposob rozwiązać to rozliczenie, by mieć potwierdzenie tego, że druga
    > strona będzie rozliczała sie terminowo, a w razie problemów będę mogł

    Jeśli chodzi Ci o _zabezpieczenie_ roszczenia i ułatwienie sobie jego
    ściągnięcia w razie kłopotów z płatnościam bądź "rozmysleniem się"
    kontrahenta, to weksel jest dobrym sposobem. Kreuje bezwarunkowe
    zobowiazanie zapłaty, wyrok dostaje się bardzo szybko i bez problemów. Wciąż
    jednak niepokoi mnie uzywany przez Ciebie zwrot 'rozwiązac rozliczenie'.
    Weksel sam w sobie niczego nie rozlicza ani nie rozwiązuje.

    > Ktos podrzucil mi pomysł weksla. Nie wiem jednak czy dobrze rozumiem jego
    > zasady i przydatnośc do takiej formy "umowy".

    Przydatność jest taka, jak wyżej. Jesli jest to weksel in blanco na
    zabezpieczenie. Mozna jeszcze inaczej - wystawca da Ci weksel teraz, nic na
    razie nie zapłaci a termin wykupu weksla ustalicie na termin X. Może o to
    chodzi - o odroczenie płatności? Tak jak mówiłem - musze precyzyjnie
    wiedzieć, co dokładnie chcesz osiągnąć. Jakie skutki prawne, podatkowe
    itp....

    Depi.