  • 1. Data: 2002-12-03 08:08:35
    Temat: Umowa kredytowa
    Od: "Dromader" <D...@p...onet.pl>

    Przed podpisaniem umowy kredytowej (BZ WBK - kredyt hipoteczny 10 lat PLN)
    poinformowano mnie, że będę musiał dla jego spłaty otworzyć rachunek ROR to
    było dla mnie OK. Jednak po podpisaniu umowy okazało się że podpisałem
    zobowiązanie do otwarcia rachunku i przekazywania dochodów na ten rachunek.
    Czy nie jest to nadgorliwość Banku. Czy Bank może wymagać abym przekazywał
    dochody na ich rachunek, mimo iż tego nie chcę (nie jestem zadowolony z ich
    obsługi \ror). Czy taki zapis w umowie nie jest sprzeczny z jakimś innym
    prawem itp. Jednym słowem czy musze zastosować się do tego punktu czy też
    mogę zapewniać na rachunku tylko minimum potrzebne do spłaty kredytu.

    Darek

  • 2. Data: 2002-12-03 08:21:30
    Temat: Re: Umowa kredytowa
    Od: "Grzes" <d...@N...host.sk>

    Użytkownik "Dromader" <D...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prawem itp. Jednym słowem czy musze zastosować się do tego punktu czy też
    > mogę zapewniać na rachunku tylko minimum potrzebne do spłaty kredytu.

    To chyba cos sie pozmienialo. Ja w czerwcu dostalem u nich kredyt i
    wystarczylo ze mam konto. Ale tez wypytalismy dokladnie, czy nasze wyplaty
    maja byc kierowane do nich i odpowiedz byla ze niekoniecznie. I do dzis -
    nikt sie o to nie dopomina. Wplacam wysokosc raty na koniec miesiaca i to
    wszystko co mam wspolnego z tym kontem.

    Jezeli podpisales zobowiazanie to wydaje mi sie, ze moze byc ciezko to
    okrecic.

    Pozdrawiam
    Grepe

  • 3. Data: 2002-12-03 08:31:25
    Od: "Dromader" <D...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzes" <d...@N...host.sk> napisał w wiadomości
    > Jezeli podpisales zobowiazanie to wydaje mi sie, ze moze byc ciezko to
    > okrecic.
    >
    > Pozdrawiam
    > Grepe

    Zobowiązanie było jednym z punktów umowy sprawdź czy u Ciebie jest też taki
    punkt. Brzmi to mniejwiecej tak "Dla obsługi kredytu kredytobiorca
    zobowiązuje się otworzyć ROR w BZ WBK i przekzaywac na niego swoje dochody".

    Darek

  • 4. Data: 2002-12-03 09:01:54
    Od: "Grzes" <d...@N...host.sk>

> [...]
    > punkt. Brzmi to mniejwiecej tak "Dla obsługi kredytu kredytobiorca
    > zobowiązuje się otworzyć ROR w BZ WBK i przekzaywac na niego swoje

    Sprawdze dzisiaj, jutro dam Ci odpowiedz.

    Pozdrawiam
    Grepe

  • 5. Data: 2002-12-03 10:14:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

> [...]
    | punkt. Brzmi to mniejwiecej tak "Dla obsługi kredytu kredytobiorca
    | zobowiązuje się otworzyć ROR w BZ WBK i przekzaywac na niego swoje

    Darek! Sprawdź dokładnie czy w umowie dokładnie tak brzmi ten zapis. Jeśli
    tak, to zwalcz ich własna bronią.
    Z tego zapisu nie wynika, że zobowiązujesz się przekazywać cały dochód, a
    jedynie że dochód. Deklaracje w zakładzie pracy ogranicz do przelewania
    kwoty stanowiącej równowartość raty, a pozostała kwotę możesz odebrać w
    gotówce, lub przelać na inne konto. Zamiennie, by sprawy nie komplikować u
    pracodawcy, utwórz nowe konto, gdzie będzie przelewany dochód, natomiast na
    tamtym koncie złóż stałe zlecenie przekazywania odpowiedniej kwoty na ROR
    WBK. I tyle.

  • 6. Data: 2002-12-03 13:35:40
    Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>

> [...]
    na
    > tamtym koncie złóż stałe zlecenie przekazywania odpowiedniej kwoty na ROR

    A nie mozna po prostu przekazac czesci dochodu w formie wplaty wlasnej?

    pzdr.
    jarek