  • 1. Data: 2002-12-03 09:15:22
    Temat: Bank robi ze mną co chce - czy mogę się gdzieś poskarżyć ?
    Od: "Olek" <a...@s...com.pl>

    w skrócie :
    Wziąłem kredyt hipoteczny. Nie mogę dopełnić polecenia banku co do wpisu do
    hipoteki, bo mi nie dostarczają (od ponad 8 miesięcy) odpowiedniego wniosku.
    W związku z tym ponoszę miesięczną dodatkową opłatę (ok. 100zł).

    Czy mogę się gdzieś poskarżyć na tą sytuację ?

    Dziękuję i pozdrawiam,
    Olek Kołodziejczyk

    p.s. ODRADZAM BANK BZWBK S.A.

    Jak ktoś chce to szczegóły :
    - dostałem kredyt hipoteczny, dalej mam dokonać wpisu do hipoteki
    - dostałem wniosek z banku o wpis do hipoteki (zanoszę do sądu)
    - dopóki nie ma zabezpieczenia wpisem do hipoteki płacę ok.100zł miesięcznie
    na ubezpieczenie kredytu
    - sąd odrzuca wniosek, generalnie dlatego że jest źle napisany (nie hipoteka
    umowna)

    - wnoszę pismo do banku o zawieszenie pobierania opłaty na ubezpieczenie
    kredytu do czasu otrzymania z banku nowego poprawnego wniosku o wpis do
    hipoteki (dostarczam uzasadnienie dlaczego sąd odrzucił wniosek)

    - bank zawiesza pobieranie opłat (na pewno nie pobiera jej w ustalonym
    czasie)

    - po 7 miesiącach orientuję się że coś jest nie O.K., opłata na
    ubezpieczenie jest pobierana

    - po mojej interwencji, bank twierdzi że wysłał nam drugi wniosek co raczej
    nie jest prawdą
    ( nie są w stanie powiedzieć kiedy wysłali - mam korespondencje z bankiem na
    dwa adresy, żona jest gdzie indziej zameldowana i ja, nie mają żadnego
    potwierdzenia, a poza tym sprawa ta była prowadzona przez oddział banku i
    tam otrzymałem wszystkie dokumenty i stamtąd miałem dostać info. że mogę się
    zgłosić po nowy wniosek, nie mają potwierdzenia że odebrałem - dlatego że
    nic mi nie przekazali)

    - skoro nie otrzymałem jeszcze wniosku to dostarczą mi go w najbliższym
    czasie, tzn. będę go mógł odebrać w oddziale.

    - wszystkie koszty dodatkowe tej sytuacji muszę sam pokryć, opłata w sądzie
    za następny wniosek, no i "bujam" się z opłata na ubezpieczenie kredytu,
    będzie już około 18 miesięcy i dalej nie wiadomo jak długo to potrwa ?

  • 2. Data: 2002-12-03 10:19:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    A w jaki sposób pobierają te opłatę od ubezpieczenia? Ty im płacisz, czy
    skądś potrącają. Jak płacisz im Ty, to nie płac i tyle, równocześnie na
    piśmie informując ich, dlaczego nie płacisz. jeśli oni potrącają bez Twojej
    zgody i wiedzy, to powiadom prokuraturę, albowiem to podchodzi pod oszustwo
    (na pierwszy rzut oka, bo musiałbym znać szczegóły).

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3

  • 3. Data: 2002-12-03 11:01:43
    Od: "Olek" <a...@s...com.pl>

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:asi136$eta$...@n...tpi.pl...
    > A w jaki sposób pobierają te opłatę od ubezpieczenia? Ty im płacisz, czy
    > skądś potrącają. Jak płacisz im Ty, to nie płac i tyle, równocześnie na
    > piśmie informując ich, dlaczego nie płacisz ....

    potrącają automatycznie z konta i to jedną transakcją razem ze spłatą
    kredytu, jeżeli będzie za mało na koncie to pobiorą odsetki od kredytu,
    płatność na ubezpieczenie kredytu a na końcu ratę kapitałową. Więc nie mogę
    im nie zapłacić tego ubezpieczenia bo właściwie to bank wybiera za co im
    płacę i wyjdzie że nie zapłaciłem raty kredytu.

    Olek

  • 4. Data: 2002-12-03 12:55:11
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Olek" <a...@s...com.pl> wrote in message
    [....]
    > Czy mogę się gdzieś poskarżyć na tą sytuację ?

    najpierw pismo do WBK - o szczebel wyżej niż do tej pory, a następnie
    arbiter bankowy

    > - sąd odrzuca wniosek, generalnie dlatego, że jest źle napisany (nie
    hipoteka
    > umowna)
    [....]
    napisz, że żądasz zaprzestania pobierania opłat w związku z błędnym
    przekazaniem wniosku
    jakoś się do tego powinni na piśmie ustosunkować

    a jak niezadowalająco to sprawę do arbitra bankowego

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 5. Data: 2002-12-04 16:33:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    W takim razie wezwij ich pisemnie do zaniechania takiej praktyki, wezwij do
    skorygowania salda rachunku o nienależnie pobrane kwoty w jakimś rozsądnym
    terminie i zagroź, że w razie odmowy powiadomisz prokuratora o oszustwie
    polegającym na wykorzystaniu Twojej niewiedzy i potrącaniu nienależnych kwot
    z rachunku bez Twojego pisemnego zlecenia. Zobaczymy co to da.

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3