  • 1. Data: 2004-01-06 08:47:01
    Temat: Wehikuł czasu?!
    Od: "qra" <q...@o...pl>

    Cze!

    Krótkie wprowadzenie:
    Pod koniec dniówki otrzymujesz w obecności dwóch świadków pismo informujące
    Cię o *Wypowiedzeniu umowy o pracę*, czyli zostajesz powiadomiony ustnie i
    oficjalnie na piśmie które podpisujesz obok *podpisu pracodawcy lub osoby
    reprezentującej ...*.

    Pismo konsultował prawnik firmy i podobno nie można się do niczego doczepić
    ;-).

    Pytanie:
    Jak się odwołać od pisma zawierającego tekst:
    *Jednocześnie informujemy, iż w terminie 7 dni do dnia doręczenia
    niniejszego pisma przysługuje Panu odwołanie do Sądu Rejonowego - Sądu Pracy
    w [gdzieś]. Przed upływem tego terminu może Pan złożyć wniosek o wszczęcie
    postępowania pojednawczego przed Komisją Pojednawczą.*

    Może się i czepiam, ale naprawdę mam wydrukowane *7 dni do dnia*,
    niedowiarkom służę skanem na priv. Oczywiście miejsce, firma i prawnik znane
    tylko redakcji 8-D.

    Pytanie poza konkursem:
    Warto w takiej firmie pracować/współpracować?

    H.G. Wells
    ---
    - Jestem strasznie zajęty --- rzekł.
    - Nie jestże to czasem jakaś mistyfikacja? -- zapytałem. -- Czyżbyś
    rzeczywiście podróżował w czasie?

  • 2. Data: 2004-01-06 12:21:07
    Temat: Re: Wehikuł czasu?!
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "qra" <q...@o...pl> napisał w wiadomości

    > [........................]
    > Może się i czepiam, ale naprawdę mam wydrukowane *7 dni do dnia*,
    > niedowiarkom służę skanem na priv. Oczywiście miejsce, firma i prawnik
    > znane tylko redakcji 8-D.

    Po prostu jest to tzw. czeski błąd, zamiast "od" ktoś napisał "do"

    > ---

    Może się czepiam, ale prawidłowy delimiter to
    "kreska, kreska, spacja, enter" , a nie jakieś 3
    kreseczki.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Piękno jest powierzchowne, ale brzydota przenika aż do kości."

  • 3. Data: 2004-01-06 13:32:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Jan 2004, Andrzej_K. wrote:

    >+ Użytkownik "qra" <q...@o...pl> [...]
    >+ > Może się i czepiam, ale naprawdę mam wydrukowane *7 dni do dnia*,
    [...]
    >+ Po prostu jest to tzw. czeski błąd, zamiast "od" ktoś napisał "do"

    Pytanie czy to pociąga za sobą konsekwencje prawne !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-01-06 14:57:40
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Andrzej_K."

    > Po prostu jest to tzw. czeski błąd, zamiast "od" ktoś napisał "do"

    a jak w ustawie pomyliła im się litera "a" i "ą" to pisali nowelizację
    może to wymówienie jako niezgodne z prawem jest nieważne ??
    *** blad ***

  • 5. Data: 2004-01-06 15:56:41
    Od: Marek Strzelecki <m...@a...w.pl>

    blad wrote:
    > Użytkownik "Andrzej_K."

    > a jak w ustawie pomyliła im się litera "a" i "ą" to pisali nowelizację
    > może to wymówienie jako niezgodne z prawem jest nieważne ??

    W skrócie: w opisanym przypadku różnica między "do" i "od" jest
    oczywista, ale to również oczywista omyłka i intencje autora są
    jednoznaczne. Błąd nie dotyczy również sedna sprawy, jest tylko w treści
    pouczenia.
    W ustawie różnica między "ą" i "a" powodowała zmianę skutków prawnych,
    tu nie powoduje.

    Od biedy, jeśli przegapiłbyś termin 7 dni mógłbyś się upierać, że
    zostałeś błędnie pouczony.
    --
    www.franek.strzelecki.prv.pl

  • 6. Data: 2004-01-06 18:54:09
    Od: "hgw666" <h...@o...pl>

    > Może się czepiam, ale prawidłowy delimiter to
    > "kreska, kreska, spacja, enter" , a nie jakieś 3
    > kreseczki.

    Czepne się czepiania w sprawie kresek, bo całkowity lamer to by posłał w
    HTML.
    *Netykieta* jakoś nie wspomina o ilości kresek w sigu
    (http://www.library.yale.edu/training/netiquette/sig
    nature.htm,
    http://wiem.onet.pl/wiem/016703.html) a ilość kresek albo nadaje program
    kliencki, albo program do generowania sygnaturek, które potem dzięki temu
    mogą przewracać pocztę w rozmaitych celach (przykładowo by odsiać adresy
    nadawców, wyciąć NO_SPAM i inne zwyczaje).
    Co do GUSTownej mowy kresek zapraszam za miedzę, czyli:
    http://www.ia.pw.edu.pl/~wujek/tex/podstawy/2-1przyg
    .html

    Pytanie do prawników w wątku dotyczy mocy prawnej takiego dokumentu. Pomyłka
    programisty który odwraca logikę działania systemu może kosztować tyle co
    sonda na marsie, albo ludzkie życie. Jaka jest różnica między aktem
    terrorysty który przemycił bombę do samolotu, a programistą który pomieszał
    bity w systemie utrzymania lub ratowania życia? Przykłady w TV.

    Gal Anonim
    a gdzie?
    HGW

  • 7. Data: 2004-01-06 21:00:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Jan 2004, hgw666 wrote:
    [...z sygnatury...]
    >+ > Może się czepiam, ale prawidłowy delimiter to
    >+ > "kreska, kreska, spacja, enter" , a nie jakieś 3
    >+ > kreseczki.
    >+
    >+ Czepne się czepiania w sprawie kresek,

    ...to ja się czepnę tego czepiania, a co :)
    [...]
    >+ *Netykieta* jakoś nie wspomina o ilości kresek w sigu

    Bo to nie jest sprawa netykiety a standardu.
    W netykiecie również opisu SMTP ani NNTP nie znajdziesz, mimo że
    nie przeszkadza to nikomu z obecnych przy odrobinie samozaparcia
    posłać maila czy posta programem pt. "telnet" :)
    I, cie florek, zadziała *tylko* pod warunkiem że stosowne
    zaklęcia będziesz literalnie wpisywał jak tam kiedyś jeden
    z drugim wykoncypili a reszta świata wzór biorąc zaimplementowała.
    I do tej kategorii "konceptów" należy zapis "-- " :)

    [...]
    >+ http://wiem.onet.pl/wiem/016703.html) a ilość kresek albo nadaje program
    >+ kliencki,

    ..owszem, i być moze nadaje ją ŻLE.
    Ja rozumiem że masz na myśli np. M$ który ma standardy na ogół
    w wiadomym głębokim poważaniu (a przynajmniej miał w okresie
    kiedy tworzył ooopslooka :)) i optymalizacja linii tekstu
    wzięła górę nad poprawnością techniczną.
    No cóż... :)

    >+ albo program do generowania sygnaturek, które potem dzięki temu
    >+ mogą przewracać pocztę w rozmaitych celach

    Kiedy *to* - akurat znacząca większość programów potrafi
    zrobić *jednolicie*: określić gdzie jest sygnatura !
    [...]
    >+ Co do GUSTownej mowy kresek zapraszam za miedzę, czyli:
    >+ http://www.ia.pw.edu.pl/~wujek/tex/podstawy/2-1przyg
    .html

    ...ale to wzorem M$ są dywagacje jak powinien *ładnie*
    wyglądać myślnik :)

    >+ Pytanie do prawników w wątku dotyczy mocy prawnej takiego dokumentu.

    IMHO po prostu: jak ujęty w P/N to *może* mieć "moc".
    Jak ujęty w ANSI - to też, ale "w hAmeryce, panie" :)

    >+ Pomyłka
    >+ programisty który odwraca logikę działania systemu może kosztować tyle co
    >+ sonda na marsie

    Skromnie. Któryś-tam próbnik minął był się z powołaniem czyli
    z Jowiszem bo programiście się ":" z ";" pomylił :]

    >+ albo ludzkie życie. Jaka jest różnica między aktem
    >+ terrorysty który przemycił bombę do samolotu, a programistą który pomieszał
    >+ bity w systemie utrzymania lub ratowania życia? Przykłady w TV.

    Umyślność ? Celowo "pomieszał" ?

    pozdrowienia, Gotfryd