    From: Kwiat <k...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Waznosc umowy przedwstepnej, zakup dzialki.
    Date: Fri, 07 Mar 2003 10:34:42 +0100

    Witam !
    Mam pewien problem, we wrzesniu 2002 roku podpisalem umowe
    przedwstepna na zakup 0,5Ha ziemi rolnej, umowa nie zostala
    sporzadzona u notariusza( nie wpadlem na to ze moga byc problemy :-( )
    zostala do niej dolaczona mapka geodezyjna z konkretnym zaznaczeniem
    polozenia dzialki. Oczywiscie umowa i mapka zostala sporzadzona w dwu
    jednakowych egzemplazach. W umowie strony zobowiazaly sie do dokonania
    transakcji w ciagu 4 miesiecy od podpisania umowy przedwstepnej,
    strony oswiadczyly ze jesli nie dojdzie do transakcji z winy jednej ze
    stron, strona ta wyplaci odszkodowanie w wysokosci zaliczki, Jest
    jednak punkt w ktorym stwierdzono iz jesli pojawia sie problemy z
    wydzieleniem dzialki, sprzedajacy odda kupujacemu zaliczke i koszty
    przez niego poniesione. I tu zaczyna sie problem. Okazalo sie ze w
    wydziale geodezjii nikt nie wie jak wyglada dzialka ktorej czescia
    jest "moja" dzialka gdzyz, pewien geodeta dokonal kiedys zlych zapisow
    w mapie - bodajze - zasadniczej. Trzeba bylo dokonac "rozgraniczenia"
    dzialki, mialo to trwac ok 2-3 miesiecy. Postanowilem na ten okres
    wyjechac z polski, wrocilem na poczatku stycznia i okazalo sie podzial
    zakonczy sie dopiero w polowie lutego, czyli juz po terminie w ktorym
    zobowiazalismy sie do ostatecznego podpisania umowy u notariusza.
    Przez ok 2 tygodnie mialemproblem ze skontaktowaniem sie z
    wlascicielem ziemii i w koncu kilkadni temu od tegoz wlasciciela
    dowiedzialem sie iz sprzedaje wlasnie cala dzialke na ktorej jest
    "moje" 0,5 Ha a mi proponuje inna dzialke, ktora mi nie odpowiada. Nie
    wiem na jakim etapie jest transakcja sprzedazy ww. dzialki.
    Mam wiec pytanie:
    Czy moge jakos zablokowac sprzedaz "mojej" dziaki?
    Czy skupic sie na odzyskaniu zaliczki i poszukac czegos innej dzialki?
    Czy wogole mam szanse na zwrot zaliczki?
    Czy ta umowa jest ( byla ) wogole wazna , zaczynam w to watpic.
    Serdecznie pozdrawiam
    Kwiat.