  • 1. Data: 2006-05-01 14:42:07
    Temat: Ważność umowy
    Od: b...@t...pl

    Witam.
    Mój były wspólnik podpisał ze mną umowę w której zobowiązuje
    się do zapłaty zaległych składek ZUS za siebie i pracowników.
    - Jak długo jest ważne takie jego oświadczenie?
    - Czy może ono ulegnąć przedawnieniu?
    - Jakie są możliwości podważenia przez niego tego oświadczenia w
    momencie dochodzenia tych kwot, które ja zapłaciłem?

    Z góry dzięuję za pomoc.

  • 2. Data: 2006-05-01 15:31:46
    Temat: Re: Ważność umowy
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    >Mój były wspólnik podpisał ze mną umowę w której zobowiązuje
    >się do zapłaty zaległych składek ZUS za siebie i pracowników.

    celem wyjasnienia takie oswiadczenie wywoluje skutki tylko pomiedzy wami
    jezeli nie bylo zgody wierzyciela

    >- Jak długo jest ważne takie jego oświadczenie?

    zawsze jest wazne

    >- Czy może ono ulegnąć przedawnieniu?

    przedawnieniu ulegaja roszczenia... wiec po ewentualnym spelnieniu
    swiadczenia przez Ciebie masz ogolne terminy przedawnienia

    >- Jakie są możliwości podważenia przez niego tego oświadczenia w
    momencie dochodzenia tych kwot, które ja zapłaciłem?

    wady oswiadczen woli okolo 80 i n kc
    stan wylaczajacy swiadome lub swobodne wyrazenie woli, blad, podstep...

  • 3. Data: 2006-05-02 14:45:00
    Temat: Re: Waznosc umowy
    Od: b...@t...pl

    Wiem, ze to oswiadczenie dotyczy tylko nas, a ZUSu to nie obchodzi
    (niestety).
    A jakie sa to terminy przedawnienia?
    A czy ewentualny wyrok nakazujacy splate czesci dlugu
    przypadajacego na bylego wspólnika a zaplaconego przeze mnie
    równiez podlega przedawnieniu?
    Czy moge prosic o wyjasnienie co kryje sie pod "wady oswiadczen
    woli" i co znaczy okolo 80 i n kodeksu cywilnego (zwlaszcza to "n").

    Dziekuje za odpowiedz, pozdrawiam.

  • 4. Data: 2006-05-03 15:18:15
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)poczta.fm>

    Uzytkownik <b...@t...pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...

    Czy moge prosic o wyjasnienie co kryje sie pod "wady oswiadczen
    woli"

    Poczytaj tam, gdzie skierowal Cie Lookasik czyli

    >i co znaczy okolo 80 i n kodeksu cywilnego (zwlaszcza to "n").

    Art.80 i nastepne kodeksu cywilnego

    HaNkA