  • 1. Data: 2002-03-22 15:45:00
    Temat: Przeniesienie do rezerwy
    Od: "Krzysztof Blejczak" <w...@w...pl>

    Zgodnie z Zarządzeniem MON z 15 października 2001 r.:L
    http://www.wku.sacz.com.pl/aktual2.html
    jako absolwent (urodzony w 1976 r.), który obronił dyplom ukończenia
    wyższych studiów magisterskich zostaje przeniesiony do rezerwy i tu mam
    pytanie:
    Czy "mili" panowie w zielonych mundurkach mogą mnie straszyć służbą
    wojskową, tylko dlatego iż zgłosiłem sie do nich przedwczoraj a nie zaraz po
    obronie czyli pod koniec lipca 2001 (data obrony to 11 lipca 2001). ???
    Wg. mnie prawo jest prawo i nie ma znaczenia kiedy do nich się zgłosiłem, a
    ważne jest to iż do dnia 9 listopada 2001 r. stałem się absolwentem szkoły
    wyższej i wobec prawa jestem rezerwistą "pełną gębą"
    Ps. Tak własnie straszył mnie kapitanek na WKU w mieście Będzin. Brrrr jak
    ja ich nie cierpie,
    Ku chwale ojczyzny :-)
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-03-22 18:20:57
    Temat: Re: Przeniesienie do rezerwy
    Od: "Mike G." <g...@w...pl>

    >jako absolwent (urodzony w 1976 r.), który obronił dyplom ukończenia
    >wyższych studiów magisterskich zostaje przeniesiony do rezerwy

    Mozesz czuc sie juz jak przeniesiony do rezerwy.

  • 3. Data: 2002-03-24 08:48:54
    Temat: Re: Przeniesienie do rezerwy WYJASNIENIE
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    Najpierw do Mike G. - znowu ktoś pisze głupoty. Przy absolwentach rocznik
    nie ma wpływu na przeniesienie do rezerwy. Zobacz, że w paragrafie 2 jest
    odwołanie się do paragrafu 1, ale tylko w kontekście terminu, a nie
    rocznika. Już dawno temu była prośba, aby w konkretnych, fachowych sprawach,
    zabierali głos Ci, którzy mają coś do powiedzenia konkretnego, a nie by
    pokazać się.
    Teraz Tobie - Minister Obrony Narodowej nakazał przenieść do rezerwy i
    pracownikowi WKU wara od jego decyzji (jest mi przykro za takie postępowanie
    moich wojskowych kolegów).
    ______
    Jupraw

    Poniżej tekst zarządzenia
    Dz.Urz.MON.01.17.139

    ZARZĄDZENIE Nr 65/MON

    MINISTRA OBRONY NARODOWEJ

    z dnia 15 października 2001 r.

    w sprawie przeniesienia do rezerwy niektórych grup poborowych bez odbycia
    zasadniczej służby wojskowej lub przeszkolenia wojskowego.

    (Dz. Urz. MON z dnia 22 października 2001 r.)

    Zarz. Mob. i Uzupełnień

    Na podstawie art. 46 ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym
    obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 1992 r. Nr 4, poz. 16,
    Nr 40, poz. 174 i Nr 54, poz. 254, z 1994 r. Nr 43, poz. 165, z 1996 r. Nr
    7, poz. 44, Nr 10, poz. 56 i Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 6, poz. 31, Nr
    28, poz. 153, Nr 80, poz. 495, Nr 88, poz. 554, Nr 121, poz. 770 i Nr 141,
    poz. 944, z 1998 r. Nr 146, poz. 961 i Nr 162, poz. 1114 i 1126, z 1999 r.
    Nr 50, poz. 500, z 2000 r. Nr 12, poz. 136 i Nr 109, poz. 1156 oraz z 2001
    r. Nr 48, poz. 506, Nr 81, poz. 877, Nr 85, poz. 925 i Nr 88, poz. 961,
    zarządza się:

    § 1. Wojskowi komendanci uzupełnień przeniosą do rezerwy z dniem 9 listopada
    2001 r. poborowych przeznaczonych do odbycia zasadniczej służby wojskowej
    lub służby w obronie cywilnej, urodzonych w latach 1977 - 1979 oraz
    starszych, którzy:

    1) spełniają warunki do uznania ich za posiadających na wyłącznym utrzymaniu
    członków rodziny;

    2) nie ukończyli szkoły podstawowej lub wykształcenie podstawowe zdobyli z
    dwuletnim albo większym opóźnieniem bądź w szkole specjalnej;

    3) zostali prawomocnie skazani za przestępstwo i wymierzono wobec nich karę
    pozbawienia wolności na czas nie krótszy od lat 3, a karę tę odbyli.

    § 2. Przeniesieniu do rezerwy w terminie, o którym mowa w § 1, podlegają
    również poborowi, którzy do dnia wejścia w życie zarządzenia stali się
    absolwentami szkół wyższych i nie zostali powołani do odbycia przeszkolenia
    wojskowego.

    § 3. Przepisów § 1 i 2 nie stosuje się do poborowych, którzy zostali
    skierowani do odbycia służby zastępczej.

    § 4. W wojskowych dokumentach ewidencyjnych i osobistych poborowych, jako
    podstawę przeniesienia do rezerwy wpisuje się odpowiednie przepisy
    niniejszego zarządzenia.

    § 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą obowiązującą od
    dnia 6 listopada 2001 r.

  • 4. Data: 2002-03-24 23:46:41
    Od: "Mike G." <g...@w...pl>

    >znowu ktoś pisze głupoty

    a zaraz potem:

    >Minister Obrony Narodowej nakazał przenieść do rezerwy.

    No to ja... do Krzysztofa: Nie narzekaj na nich.
    Ja np. wlasnie za to ich lubie.