  • 1. Data: 2005-12-23 03:56:14
    Temat: [Wazne!] Akt darowizny
    Od: "Michal" <f...@g...pl>

    Witam! Pytanie dotyczy notarialnego aktu umowy darowizny Chce wiedziec
    czy jesli w trakcie trwania zwiazku malzenskiego bez przeprowadzonej
    rozdzielnosci majatkowej jedna ze stron w tym przypadku ONA zostanie
    obdarowana darowizna przez swoich rodzicow to w przypadku rozwodu druga
    strona czyli ON moze roscic jakies prawa do czesci tej darowizny i jesli
    tak to w jakim wymiarze? Dysponuje wypisem tego aktu wiec jesli
    wszystkiego co jest wazne dla tej sprawy nie napisalem w kazdej chwili
    moge to uzupelnic Dziekuje za uwage
    Pozdrawiam wszystkich
    Michal

  • 2. Data: 2005-12-23 04:23:29
    Temat: Re: [Wazne!] Akt darowizny
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Michal wrote:
> [...]
    > obdarowana darowizna przez swoich rodzicow to w przypadku rozwodu druga
    > strona czyli ON moze roscic jakies prawa do czesci tej darowizny i jesli

    Nie, chyba że w akcie notarialnym jest adnotacja o darowiźnie to majątku
    wspólnego.
    jeżeli akt notarialny o tym nie wspomina to darowizna idzie do majątku
    odrębnego obdarowanej osoby.

  • 3. Data: 2005-12-23 09:30:02
    Od: "ania " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Michale
    darowizna jest umową, w której tak obdarowany jak i darczyńca składają
    własne oświadczenie woli, jeżeli byłbyś obdarowanym musiałbyś darowiznę
    przyjąć lub nie. Jeżeli nie zawarłeś z żoną umowy zozszerzającej majątek
    wspólny o te darowizny, to nie masz roszczenia wobec żony. To co otrzymała
    jest jej majątkiem osobistym.

  • 4. Data: 2005-12-23 10:13:22
    Od: Pav <n...@z...pl>

    ania napisał(a):
    Aniu zajrzyj tu http://tinyurl.com/79t79
    i przeczytaj co najmniej pkt 2.1.1. ,chodzi mi o cytowanie.

  • 5. Data: 2005-12-23 19:39:19
    Od: "Michal" <f...@g...pl>

> [...]
    > umowy zozszerzającej majątek wspólny o te darowizny, to nie masz
    > roszczenia wobec żony. To co otrzymała jest jej majątkiem

    Aniu
    ONA to osoba ktora dopiero bedzie moja zona wiec nie placze nad rozlanym
    juz mlekiem : ) Dziekuje Tobie jak i innym za zainteresowanie moim
    tematem Obiecuje ze to nie ostatnie pytanie zadane na tej grupie : )
    Tobie jak i wszystkim pozostalym ktorzy chociazby zajrzeli tutaj bardzo
    serdecznie dziekuje Pozdrawiam
    Michal