    Date: Tue, 25 Jan 2022 12:06:49 +0100
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <61e72b2c$0$542$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <61e754d7$0$534$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <61e8487f$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pr1GJ.102310$0Kl7.43187@fx11.ams1>
    <61e9a22a$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <7tHGJ.219328$Imt7.64637@fx09.ams1>
    <61ec4952$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
    <an2HJ.115010$Xrb5.31509@fx01.ams1>
    <61ed9891$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <pWlHJ.163945$0Kl7.157356@fx11.ams1>
    <61eecb58$0$492$65785112@news.neostrada.pl>
    <ssncgg$17lt$1@gioia.aioe.org>
    <61ef5d64$0$502$65785112@news.neostrada.pl>
    <4yJHJ.21062$wMI.20020@fx03.ams1>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: "Watykan knebluje biskupów" (Rzepa)

    W dniu 25.01.2022 o 03:48, Marcin Debowski pisze:
    > No ale sam Watykan przecież mówi, że problem jest i nie wolno działać
    > tak jak działa np. polska kuria. Ludzie kościoła jak Terlikowski też
    > to mówią.

    Nawet jedno zgwałcone dziecko jest problemem. Oczywiście skala problemu
    inna, ale to nadal problem. Watykan nie może zająć stanowiska, że tych
    kilka zgwałconych dzieci, to przecież niewielki odsetek dzieci i nie
    widzą problemu, bo dzieci dużo i wszystkich nie zgwałcą. Natomiast
    znajmy rozmiar problemu. Kilka zgwałceń, to jeszcze nie zorganizowana
    grupa mająca na celu gwałty.

    > To skąd u Ciebie przekonanie, że tak naprawdę to problemu nie ma?

    Ależ ja dostrzegam problem. Tylko nieco protestuję przeciwko wrzucania
    wszystkich duchownych do jednego worka, albo do traktowania jako prawdy
    objawionej każdego zgłoszenia bez jego zbadaniem.

    > Przy czym wydawałoby się, że jeśli nie ma problemu to tym bardziej
    > powinno się dązyć do przejrzystości no bo w końcu jest coś do
    > ukrycia?

    Mają swój rozum. Ale na mój osąd, to zrozumieli, że niektóre z osób
    zaangażowanych w "odkrywanie prawdy" zachowują się jak te walczące
    świnie. W pewnym momencie orientujesz się, że niektórym przestaje
    zależeć na zwycięstwie, tylko podoba im się taplanie w rynsztoku.

    > Jeśli tak jak sugerujesz to wszystko to tylko medialne
    > szczucie, to w interesie księży wydawałoby się otwarcie pokazać, że
    > nic ponad medialne szczucie to nie jest. A KRK zachowuje się tak, że
    > nawet co mniej patologiczni hierarchowie PL KRK mówią, że tak sobie
    > to wygląd (jakby coś ukrywano), o czym wspomniano nawet w tym art.,
    > które wczesniej podlinkowałem.

    To zależy, jaki działania te mają cel. A jak uznali, ze oni wyjaśnili i
    po prostu dają teraz "pole" prokuraturze, by nie mówiono0, że ich
    kierowali "na manowce"?

    > To szczucie i jakiekolwiek żerowanie na KRK wynika w dużej mierze z
    > tego, że KRK święty nie jest a i zachowuje się tak, że pogłębia
    > przekonanie, że ten problem jest i to jest istotny.

    Celem Kościoła Katolickiego jest przetrwanie struktur. O ile przy okazji
    uda się "zbawić" kogoś, to oczywiście wspaniale.

    --
    Robert Tomasik
    Oczywiście skala problemu inna, niż