  • 11. Data: 2006-05-27 07:42:55
    Temat: Re: Warunkowy zakup ziemi - długie
    Od: "mądrala" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>

    obywatel pomieszał podatek z opłata planistyczną
    - to po pierwsze,
    po drugie, aby uniknąć tej opłaty nie wystarczy umowa warunkowa,
    w sensie oczekiwania na wynik zminy planu jako warunek,
    - przy czym pomijam ANR, bo tutaj warunkowa jest konieczna
    ale w tydzień mozna załatwić oświadczenie ANR o rezygnacji
    i przenieść własność.
    Nalezy doprowadzic do skutecznej sprzedaży
    zawierając przy umowie przeniesienia po nie skorzystaniu
    z pierwokupu przez ANR dodatkowa umowę warunkową
    sprzedaży
    powrotnej pod warunkiem pozostania przeznaczenia rolnego.
    Czyli gdy działka nie stanie sie budowlana, to sprzedawca będzie musiał
    z powrotem ja odkupić od nabywcy.
    Takie rzeczy juz świat widywał.
    Pozostaje jeszcze sprawa terminów wydania i zapłaty ale to wszystko nalezy
    zgrać z pracami planistycznymi oraz ogłoszeniem planu w dzienniku urzędowym
    województwa.

    faktycznie potrzebny prawnik a co najmniej
    notariusz z otwartą głową i przyjazny klientowi.

    aha - podany sposób zabezpiecza interesy obu stron w równym stopniu.

    m.

  • 12. Data: 2006-05-29 08:28:29
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e56ssd$to6$1@news.onet.pl>,
    Shreek <p...@M...onet.pl> wrote:

    > Nie sądzę aby facet zaryzykował, że dostanie kasę np za pół roku bo
    > urzędasy coś namieszają.

    Skoro taki pewien, że będzie przekształcenie, to nie powinien mieć
    oporów, prawda? ;)
    Ale mnie chodziło bardziej o prawną dopuszczalność takiego zapisu.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 13. Data: 2006-05-29 15:04:37
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Jarek Spirydowicz napisał(a):

    > Skoro taki pewien, że będzie przekształcenie, to nie powinien mieć
    > oporów, prawda? ;)

    Wiesz jak jest. Urzędasy mogą ciągnąć sprawę w nieskończoność.
    Jak bym sprzedawał taką działkę to bym nie chciał iść na układ, że
    termin otrzymania kasy będzie zależny od tego czy komuś w urzedzie chce
    się szybciej ruszać czy wolniej.

    --
    M.
    GG 1119311

  • 14. Data: 2006-06-01 10:14:15
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e5f2i5$42f$1@news.onet.pl>,
    Shreek <p...@M...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Jak bym sprzedawał taką działkę to bym nie chciał iść na układ, że
    > termin otrzymania kasy będzie zależny od tego czy komuś w urzedzie chce

    Ja bym przede wszystkim starał się zabezpieczyć swoje interesy. A z
    doświadczenia wiem, że sprzedawcy mało chodliwego towaru potrafią
    obiecać wszystko, o ile nie będą za swoje słowa musieli odpowiadać.