  • 1. Data: 2008-04-17 05:39:36
    Temat: Warunkowe umorzenie a Proces cywilny
    Od: BarT_PL <g...@g...com>

    Mam pytanie.

    Sąd warunkowo umorzył postępowanie karne i nakazał naprawę szkody w
    całości.
    Czy po wpłaceniu tej kwoty sprawa będzie zakończona?

    Obecnie został mi wytoczony proces cywilny o dodatkowe pieniądze gdyż
    firma twierdzi, że szkoda była znacznie wyższa.

    Z góry dziękuje za odpowiedź.

  • 2. Data: 2008-04-17 05:57:26
    Temat: Re: Warunkowe umorzenie a Proces cywilny
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    BarT_PL pisze:

    > Sąd warunkowo umorzył postępowanie karne i nakazał naprawę szkody w
    > całości.

    To nie przeszkadza wytoczyć powództwa cywilnego o wyższą kwotę.

    --
    @2008 Johnson

    "Czas pracy wydłuża się wypełniając cały czas przeznaczony na jej wykonanie"

  • 3. Data: 2008-04-17 14:40:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Apr 2008, Johnson wrote:

    > To nie przeszkadza wytoczyć powództwa cywilnego o wyższą kwotę.

    Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale IMHO pytanie powinno było
    brzmieć tak:
    - w postępowaniu karnym, w którym przy okazji zahaczono o sprawę
    odszkodowania (jak to się mądrze nazywa? powództwo adhezyjne?)
    w wysokości "X" i są orzekł, że warunkowo umarza a warunkiem jest
    "naprawa szkody w całości"
    - wytoczono dodatkowe postępowanie cywilne na kwotę "Y", niezależną
    od "X", ale związaną z tą samą przyczyną (zawinioną, przestępstwem)

    Czy w takim układzie przez "naprawę szkody w całości" należy
    uznać zapłacenie kwoty X, czy dopiero X+Y (jeśli Y zostanie uznane
    przez sąd cywilny) wypełnia warunek zawieszenia?

    Czyli pytaniem nie jest, czy powód może żądać więcej, tylko czy
    będzie miał w ręku straszak w postaci niewypełnienia warunku
    zawieszenia wobec ew. kwoty Y (jeśli orzeknie o niej sąd cywilny)!

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-04-17 17:10:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > - w postępowaniu karnym, w którym przy okazji zahaczono o sprawę
    > odszkodowania (jak to się mądrze nazywa? powództwo adhezyjne?)

    Powództwo adhezyjne to co innego niż obowiązek naprawienia szkody.

    > w wysokości "X" i są orzekł, że warunkowo umarza a warunkiem jest
    > "naprawa szkody w całości"

    jeśli sąd nie określił szkody kwotowo, w co wątpię, to sprawca jest
    całkiem bezpieczny. Bo wtedy w ogóle z powodu nie naprawienia szkody nie
    można wszcząć ponownie postępowania karanego.

    > Czyli pytaniem nie jest, czy powód może żądać więcej, tylko czy
    > będzie miał w ręku straszak w postaci niewypełnienia warunku
    > zawieszenia wobec ew. kwoty Y (jeśli orzeknie o niej sąd cywilny)!

    Powód może żądać więcej niż w wyroku karnym, a "starszak" jest tylko to
    konkretnej kwoty określonej w wyroku karnym.