  • Data: 2005-11-25 17:02:54
    Temat: Walka z administracją o konserwację domofonu
    Od: "Michał Dobrski" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W drzwiach od mojej klatki schodowej przestał działać zamek uruchamiany guzikiem
    domofonu. Udałem się zatem do administracji prosząc aby zorganizowali naprawę.
    Pani administrator stanowczo odmówiła twierdząc, że administracja do domofonu
    się nie dotyka. Zdziwiłem się bardzo i spytałem dlaczego, skoro dotyka się do
    tysiąca innych spraw, wydawałoby się że podobnych. Pani administrator
    stwierdziła, że żeby móc zajmować się domofonem musi być uchwała Wspólnoty
    przekazująca jej zarządzanie tymże nieszczęsnym domofonem. Zapytałem czy
    piorunochron, ktrórym się zajmuje, był przekazany specjalną uchwałą Wspólnoty.
    Ona na to, że to zupełnie co innego, bo piorunochron to część budynku, a domofon
    został założony "oddolnie" przez lokatorów i administracja w jego instalacji nic
    nie pomagała, i że w związku z tym mamy go sobie konserwować sami. Historii
    zakładania domofonu nie znam, bo wprowadziłem się do lokalu gdy był już
    zainstalowany.

    Tu pojawia się moje pytanie. Czy pani administrator istotnie miała prawo
    wykręcić się do zorganizowania naprawy tego nieszczęsnego zamka?
    Jeśli tak, to jak to jest umocowane prawnie?
    Jeśli nie, to jaki przepis mam jej zacytować?

    Oczywiście nie chodzi już o ten zamek, który najprawdopodobniej wymienimy sami z
    sąsiadem, ale o zasady i zmuszenie administracji do zajmowania się tym, czym
    powinna.

    Będę bardzo wdzięczny za wyjaśnienie mi tej sprawy.

    M. D.