  • 1. Data: 2020-06-17 09:11:02
    Temat: Wada ukryta - pytanie
    Od: glumek <g...@g...com>

    Witam
    Sprzedałem ostatnio samochód - sprowadzam - przy kupnie powiedziałem że
    jest lekki zgrzyt przy zmianie biegów z 2 na 3, ale zeby tego zgrzutu
    uniknac trzeba mniej dynamicznie zmienic bieg i wtedy wejdzie gładko.
    Przy jezdzie probnej słyszeli to, pozniej ja wsiadłem i tez czasem było
    to słychać.
    Wczoraj zadzwonił kupujacy i powiedział że chce oddac samochód bo gdzies
    był na serwisie i powiedzieli ze synchronizator jest uszkodzony i ze
    koszty naprawy to ok 1500 zl, bo powiedział ze zataiłem usterke.A nic
    nie zatajałem bo powiedziałem jak jest.
    Pozniej mowił zebym dał pieniadze na naprawe.
    Samochód 10 letni, przebieg ponad 250 tys

    Co byscie zrobili na moim miejscu?

  • 2. Data: 2020-06-17 09:53:02
    Temat: Re: Wada ukryta - pytanie
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Jun 2020 09:11:02 +0200, glumek napisał(a):

    > Co byscie zrobili na moim miejscu?

    Byśmy go olali.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2020-06-17 09:58:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.06.2020 o 09:11, glumek pisze:

    > Co byscie zrobili na moim miejscu?
    Zapytali kupującego, czemu nie pojechał sobie do tego mechanika
    skonsultować sprawy przed zakupem.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2020-06-17 10:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik glumek g...@g...com ...

> [...]
    > Pozniej mowił zebym dał pieniadze na naprawe.
    > Samochód 10 letni, przebieg ponad 250 tys

    Czy fakt tego zgrzytania zapisałes w umowie kupna?
    niby to bez znaczenia ale znacznie ułatwia udowodnienie faktu
    poinformowania kupujacego o problemie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

  • 5. Data: 2020-06-17 11:35:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "glumek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >Pozniej mowił zebym dał pieniadze na naprawe.
    >Samochód 10 letni, przebieg ponad 250 tys

    wersja 0 - bylo wpisac do umowy lub nagrywac,
    wersja 1 - wlaczyc magnetofon, zadzwonic, powiedziec ze w zadnym
    wypadku ukryta, bo przeciez mowiles, oraz slyszeli przy jezdzie
    probnej ze zgrzyta.
    Jak nie zaprzeczy, to masz dowod, ze jazda probna byla i slyszeli, a
    przynajmniej powinni :-)

    wersja 2 - powiedziec, zeby przyjechal na naprawe, obejrzec dokladnie
    samochod, jesli nic nie zdemontowal i nie uszkodzil - oddac pieniadze
    i niech sp*.
    kopie umowy zachowac, na wypadek gdyby mandat załapał.

    J.

  • 6. Data: 2020-06-17 11:36:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Zapytali kupującego, czemu nie pojechał sobie do tego mechanika
    >skonsultować sprawy przed zakupem.

    No, nie ma takiego obowiazku ...

    J.

  • 7. Data: 2020-06-17 14:30:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.06.2020 o 11:36, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup
    pl...
    > No, nie ma takiego obowiazku ...

    Oczywiście, że nie ma, ale nacisk tu jest na "czemu". Bo jak powie, że
    dlatego, że słyszał podczas zakupu zgrzytanie, to się przyzna, ze
    wiedział. I o to mi chodzi. A jak powie, że usłyszał później, to z
    łatwością mógł wcześniej. Nie chodzi mi o zmuszanie go do tego, by
    jechał do mechanika.

    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2020-06-17 14:37:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No, nie ma takiego obowiazku ...

    Wydaje sie rowniez ze sprzedawca nie ma obowiazku doprowadzac uzywanego
    auta do stanou "ak nowy" pod warunkiem ze nie ukrywa ewentualnych wad.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

  • 9. Data: 2020-06-17 15:14:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
> [...]

    >że
    >dlatego, że słyszał podczas zakupu zgrzytanie, to się przyzna, ze

    Jest to jakas strategia "procesowa". Moze cos chlapnie i przyzna.
    IMO - raczej marne szanse, raczej powie:

    >A jak powie, że usłyszał później, to z
    >łatwością mógł wcześniej.

    Jak powie, ze uslyszal pozniej, to logiczny wniosek, ze wczesniej nie
    slyszal :-)

    Ale moze cos chlapnie, ze pojechal sie dowiedziec ile bedzie usuniecie
    zgrzytania kosztowalo, z czego raczej wniosek, ze wiedzial o nim :-)

    J.

  • 10. Data: 2020-06-17 15:19:09
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

> [...]

    > był na serwisie i powiedzieli ze synchronizator jest uszkodzony i ze
    > koszty naprawy to ok 1500 zl, bo powiedział ze zataiłem usterke.A nic

    Internety powiadają, że "kupujący nie wykorzysta rękojmi jeśli sprzedawca
    przed transakcją rzetelnie poinformował o wadach przedmiotu albo wady
    wynikają z normalnego zużycia tej rzeczy."

    https://www.ebroker.pl/wiedza/rekojmia-czyli-kiedy-m
    ozesz-oddac-sprzedawcy-uzywana-rzecz/5201?utm_source
    =uzytkownicy&utm_medium=internet&utm_campaign=wkleje
    nie

    Jeśli rzeczywiście poinformowałeś o usterce, to prawo jest po Twojej
    stronie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek