  • 1. Data: 2005-11-08 07:21:23
    Temat: Uwięziona przez rodzinę?
    Od: " Agnieszka" <h...@N...gazeta.pl>

    Podejrzewamy, że chora osoba nam bliska jest więziona przez rodzinę pod
    ptetekstem "opieki". Jest "odcieta od świata" i wszystko wskazuje na to, że
    wbrew własnej woli albo też wykorzystując sytuację. Osoba jest w pełni
    normalna. Co robić?

    Nie poszukuje rady takiej jak "idzcie na policję", "wynajmijcie detektywa", a
    raczej dobrej porady prawnej albo prawnika, którz sie naprawde zna na tej
    problematyce.

  • 2. Data: 2005-11-08 11:07:08
    Temat: Re: Uwięziona przez rodzinę?
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie poszukuje rady takiej jak "idzcie na policję", "wynajmijcie
    > detektywa", a
    > raczej dobrej porady prawnej albo prawnika, którz sie naprawde zna na tej
    > problematyce.

    a na czym opieracie swe podejrzenia ?

    P.

  • 3. Data: 2005-11-08 11:22:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Agnieszka wrote:
> [...]
    > wbrew własnej woli albo też wykorzystując sytuację. Osoba jest w pełni

    Najpierw może opisz, skąd te podejrzenia, co to za choroba itepe.

    > Nie poszukuje rady takiej jak "idzcie na policję", "wynajmijcie detektywa", a
    > raczej dobrej porady prawnej albo prawnika, którz sie naprawde zna na tej
    > problematyce.

    A co niby ma zrobić prawnik? Pozwać o wydanie znajomej? ;->

    Od nielegalnego uwięzienia to jest policja - do nich się można zwrócić.

    Od przypadków niewłaściwej opieki nad chorymi - też policja oraz
    oczywiście opieka społeczna.

    A nie prawnik opłacany przez de facto obcą osobę.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 4. Data: 2005-11-08 12:22:01
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Agnieszka napisał(a):

    > Nie poszukuje rady takiej jak "idzcie na policję", "wynajmijcie detektywa", a
    > raczej dobrej porady prawnej albo prawnika, którz sie naprawde zna na tej
    > problematyce.

    Nie sadze zeby istniala inna rada niz pojscie na policje, bo wlasnie
    policja sie zajmuje odbijaniem takich "wiezniow".

    Ewentualnie detektyw Rutkowski, ale on ostatnio tylko w podstawowkach ;>

  • 5. Data: 2005-11-08 18:30:18
    Od: " Agnieszka" <h...@g...pl>

    Zabrano jej telefon i nie ma dostepu do internetu, poza tym nikt jej od 2 tyg
    nie widzial. Zaznaczam, ze wiele osob probuje sie z nia skontaktowac.

  • 6. Data: 2005-11-08 18:38:56
    Od: " Agnieszka" <h...@g...pl>

    > A co niby ma zrobić prawnik? Pozwać o wydanie znajomej? ;->
    Prawnik, znajacy materie, moze pomoc ocenic sprawe. Sprawy "w rodzinie" sa
    zawsze trudne. Wyobraz sobie, ze ona nie bedzie zeznawac przeciwko rodzinie.

    > Od nielegalnego uwięzienia to jest policja - do nich się można zwrócić.
    Dla policji na razie za malo dowodow.

    > Od przypadków niewłaściwej opieki nad chorymi - też policja oraz
    > oczywiście opieka społeczna.
    Policja, jak wyzej. Opieka spoleczna, jaka? My nawet nie wiemy gdzie ona
    jest?

    > A nie prawnik opłacany przez de facto obcą osobę.
    A co to jest "obca osoba"? Ludzie maja w zyciu wiele obligacji z "obcymi
    osobami". Pracodawca?

    Chodzi w sumie o to azeby porozmawiac z nia w obecnosci osoby neutralnej i
    zaufanej(moze z tej opieki spolecznej)ale bez rodziny. Na razie bez pomocy
    Rutkowskiego.

  • 7. Data: 2005-11-08 18:45:37
    Od: " Agnieszka" <h...@g...pl>

    > Najpierw może opisz, skąd te podejrzenia, co to za choroba itepe.

    Nie chce mowic o szczegolach choroby, ale jest przy zdrowych zmyslach jesli
    to masz na mysli. Oprocz podstawowych powodow (telefon, internet i fakt, ze
    jes nikt nie widzial) jest wiele innych faktow potwierdzajacych nasza teze
    np. praca i pieniadze. Chyba nikt dobrowonie nie rezygnuje z super pracy,
    ktora naprawde kocha i pieniedzy, ktore na niego czekaja.

  • 8. Data: 2005-11-09 00:22:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Agnieszka" <h...@g...pl> napisał w
    wiadomości
    > Zabrano jej telefon i nie ma dostępu do internetu, poza tym nikt jej
    od
    > 2 tyg nie widzial. Zaznaczam, ze wiele osób próbuje się z nią
    > skontaktować.

    A nie można po prostu iść i zapytać tej osoby o zdrowie? Zakładając,
    że nie jest to osoba psychicznie chora, to w sumie wychodzeniem przed
    orkiestrę było by składanie powiadomień o wiezieniu czy innym
    naruszeniu jej wolności bez uprzedniego zapytania jej o zdanie w tym
    zakresie. Gdyby się okazało, że próby takiego nawiązania kontaktu będą
    w "dziwny" sposób blokowane przez "opiekunów", to wówczas o ile
    istnieją faktycznie jakieś tam przesłanki, ze doszło do naruszenia
    wolności osobą, która powinna w pierwszej kolejności pomóc będzie
    dzielnicowy właściwy dla miejsca pobytu wspomnianej osoby.

    A może owa osoba po prostu nie życzy sobie kontaktu z niektórymi
    osobami?

  • 9. Data: 2005-11-09 00:23:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Agnieszka" <h...@g...pl> napisał w
    wiadomości

    To jeszcze raz zaproponuję dzielnicowego.

  • 10. Data: 2005-11-09 02:55:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Agnieszka wrote:

    > Prawnik, znajacy materie, moze pomoc ocenic sprawe. Sprawy "w rodzinie" sa
    > zawsze trudne. Wyobraz sobie, ze ona nie bedzie zeznawac przeciwko rodzinie.

    Czyli może to nie ona jest więziona, tylko inni ją nękają a rodzina ją
    chroni?

    > Dla policji na razie za malo dowodow.

    To poprosić dzielnicowego o zbadanie sprawy.

    [ciach]

    > A co to jest "obca osoba"? Ludzie maja w zyciu wiele obligacji z "obcymi
    > osobami". Pracodawca?

    Ani rodzina, ani krewny.

    Żaden legalnie działający prawnik nie weźmie na siebie nękania (być
    może) kogoś na polecenie kogoś obcego.

    > Chodzi w sumie o to azeby porozmawiac z nia w obecnosci osoby neutralnej i

    Nie możesz tej osoby zmusić, żeby z tobą rozmawiała. Jedyne, co możesz
    zrobić, to przedstawić problem dzielnicowemu. Jeśli on będzie miał
    problemy z uzyskaniem kontaktu z tą osobą - będzie wiedział, że coś jest
    nie tak i zacznie działać. Jeśli nie i ta osoba powie, że się z tobą nie
    ma ochoty kontaktować - ostrzeże cię przed dalszymi próbami nachodzenia.

    > zaufanej(moze z tej opieki spolecznej)ale bez rodziny. Na razie bez pomocy
    > Rutkowskiego.

    'Na razie'... Cóż, mojej negatywnej opinii o osobach szukających pomocy
    u takich działających gangsterskimi metodami pseudo-detektywów nie będę
    ukrywał.