    From: "BAH" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: przepis niezgodny z ustawą a wyrok
    Date: Sun, 8 Feb 2004 05:33:39 +0100
    Sender: b...@p...onet.pl@host-ip58-233.crowley.pl

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0402072354430.-237268681@Athlon.p
    ortezjan.zabrze.pl...
    > http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_z_040205/
    firma_z_a_14.html
> [...]
    > obowiązują przepisy. Różne. Okólniki jego szefa i szefa jego szefa
    > też.
    > Przecież przyjęcie że decyzja urzędnika NIE jest objęta hierarhią
    > prawa (a zastosowanie przepisu sprzecznego z Konstytucją do takiego
    > wniosku musi prowadzić) błyskawicznie przywraca technologię
    > "prawa powielaczowego".
    > Gdzieś popełniłem błąd ?
    > To jest również droga do łamania Konstytucji przez ustanowienie
    > np. zakazanego jawnie w Konstytucji przymusu: dajmy na to podatku
    > w sposów pozaustawowy (a co). I co, obywatel do paki a później

    Kija ma dwa końce.
    Urzędnik nie jest od oceniania co jest konstytucyjne a co nie.
    Ocena ("widzimisie") urzędnika nie powinna byc podstawą decyzji.
    Nie chcę by stworzono pole do "kupowania oceny".
    To było by trudniejsze do zwalczenia niż "kupowanie ustawy".

    Jak pokazuje praktyka nawet niekonstytucyjne przepisy
    są stosowane w majestacie prawa.
    (np. płatne parkowanie, NFZ, ...)

    Opisywany przypadek "obywatel do paki" wymaga
    jeszcze współpracy trzeciej władzy.

    Powiedzmy, że przepis był jednak konstytucyjny.
    Jak państwo ma odzyskać co swoje?
    Uchylanie takich decyzji wydanych na podstawie urzędniczego
    "moim zdaniem" uważam za słuszne.

    BAH