  • 1. Data: 2007-06-08 21:11:17
    Temat: WKU: zawiadomienie o wszczeciu postepowania
    Od: ~ <n...@s...pl>

    Witam,

    Pytanie to pojawilo sie kiedys na grupie, ale bez odpowiedzi/albo ja nie
    potrawie szukac... Dostalem dzis zawiadomienie o 'wszczeciu postepowania w
    mojej sprawie w zwiazku z informacja Powiatowej Komisji Lekarskiej o
    stwierdzeniu u poborowego schorzenia, ktore moze wplynac na ograniczenie
    uprawnien do prowadzenia pojazdow'. Oczywiscie, zostalem wezwany do
    Wydzialu Komunikacji celem zapoznania sie z dokumentacja... ale to w
    poniedzialek.

    Podczas rejestracji przedpoborowej przydzielono mi kat. E (niezdolny do
    czynnej sluzby wojskowej). Prawo jazdy mam juz od ponad roku - w kazdym
    razie, dostalem je na dlugo przed stawieniem się przed komisja wojskowa.
    Czy mozna cofnac uprawnienia do kierowania pojazdow, kiedy wczesniej
    przyznano, ze jestem _zdolny_ do ich prowadzenia? Wczesniejsza komisja
    lekarska (przed egzaminem na prawo jazdy) przyznala mi bezterminowe prawo
    jazdy kat. B; gdzie w slowie _bezterminowe_ mowa o tym, ze mozna je cofnac
    po roku ze wzgledu na stan zdrowia - ktory ani odrobine sie nie zmienil?

    Czy powinienem sie juz zaczac bac, ze odbiora mi prawo jazdy? Slyszalem ze
    poborowi, ktorzy nie zdawali jeszcze egzaminu na prawo jazdy, otrzymuja
    podobne listy w przypadku jesli otrzymaja kat. D i E; z tym ze tam mowa
    jest o tym, ze nie maja sie nawet co brac za zdawanie egzaminu - i to jest
    calkiem logiczne; ale ja jestem juz _po_ komisji lekarskiej, ktora uznala
    mnie za zdolnego do jazdy. W czym druga (wojskowa) jest wazniejsza od
    poprzedniej? Moja wada wzroku sie nie zmienila, komisje poborowa dodatkowo
    postraszylem jedynie blizna pooperacyjna... swoja droga smiechu warte, ze
    nie obchodzi ich powod operacji tylko sama obecnosc blizny = kat. E.

    Mam sie nie przejmowac, czy nastawic na dlugie boje z urzedem i ew.
    ponowne stawienie sie na komisje lekarska? Ktoś z grupowiczow doswiadczyl
    tego na wlasne skorze? Jak taka procedura wyglada i czy sa realne szanse,
    ze prawa jazdy nie strace/zaraz odzyskam?

    Pozdrawiam,
    Witek

    PS. To co wlasciwie oznacza slowo _bezterminowe_? Kiedy mozna je cofnac?

  • 2. Data: 2007-06-08 21:26:52
    Temat: Re: WKU: zawiadomienie o wszczeciu postepowania
    Od: tm <t...@w...pl>

> [...]
    > tego na wlasne skorze? Jak taka procedura wyglada i czy sa realne szanse,
    > ze prawa jazdy nie strace/zaraz odzyskam?

    moj kumpel tez kombinowal i mu zabrali prawko wiec lepiej odsluzyc swoje :)

    z tego co sie orientuje jezeli dali Ci E ze wzgledu na problemy z glowa to
    na bank mozesz sie pozegnac z prawkiem

    przykre :(

  • 3. Data: 2007-06-08 22:46:45
    Od: "Art" <T...@z...adres.poczty.pl>

    > z tego co sie orientuje jezeli dali Ci E ze wzgledu na problemy z
    > glowa to na bank mozesz sie pozegnac z prawkiem
    >
    > przykre :(

    Dlaczego przykre?? To bardzo logiczne, osobiście nie chciałbym żeby ktoś kto
    ma problemy, jak to piszesz "z głową" wjechał mi w auto lub przejechał moje
    dzieci , i jeszcze tłumaczył się że ma problemy "z głową" czy padaczkę, czy
    co tam..
    Generalnie wiem o co chodzi ale kombinować też trzeba "z głową" i chorować
    na takie coś co nie powoduje takich konsekwencji..
    Co do odebrania prawa jazdy ze względu na stan zdrowia danego bezterminowo
    to oczywiście mogą ci je w każdej chwili obebrać jeśli urząd uzna że stan
    zdrowia pogorszył się od badania na prawko do chwili obecnej (a wg urzędu
    pogorszył się bo dostali takie info z WKU na którym to pewnie byłeś już
    konający ;-) ), bezterminowo w tym wypadku oznacza że jeśli nie zajdą inne
    przesłanki to nie musisz co jakiś czas odnawiać np. badań lekarskich (słaby
    wzrok itp.)..
    Jeśli "bezterminowo" znaczyłoby "dożywotnio" to wg Twojej logiki za jazdę po
    pijanemu powinni ucinać głowę ;-) bo tylko tak możnaby zabrać prawo
    jazdy..Napisz na co w WKU się uskarżałeś to może coś się wymyśli..

    Pozdr
    Art

  • 4. Data: 2007-06-09 11:30:59
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2007-06-08 23:11, ~ wrote:
> [...]
    > doswiadczyl tego na wlasne skorze? Jak taka procedura wyglada i czy sa
    > realne szanse, ze prawa jazdy nie strace/zaraz odzyskam?

    Nie przejmuj się. Prawo jazdy cofnąć mogą dopiero po przeprowadzeniu
    badań lekarskich. Tymczasem na podstawie decyzji o przyznaniu kategorii
    E i wskazanych przepisów sprawdź na jakiej podstawie przyznali Ci taką
    kategorię (jaka choroba spowodowała kategorię E)
    http://www.nettax.com.pl/serwis/publikatory/du/2004/
    Nr151/poz.1595/zal2a.htm
    Jak trzeba być zdrowym do prawa jazdy zobaczysz tu:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2004/0015.htm
    z porównania obu rozporządzeń będziesz wiedział, czy utracisz prawo
    jazdy czy nie.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    All that is necessary for the triumph of evil is that good men do

  • 5. Data: 2007-06-09 18:44:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ~ wrote:

    > Podczas rejestracji przedpoborowej przydzielono mi kat. E (niezdolny do
    > czynnej sluzby wojskowej). Prawo jazdy mam juz od ponad roku - w kazdym
    > razie, dostalem je na dlugo przed stawieniem się przed komisja wojskowa.

    Pytanie zasadnicze: dlaczego konkretnie dostałeś taką kategorię?

    Te skurwysyny mszczą się na ludziach, którzy wymigali się od
    "zaszczanego obowiązku" i robią takie numery, że donoszą w różne
    miejsca, gdzie może to ludziom zaszkodzić...

  • 6. Data: 2007-06-10 06:43:23
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    wiadomości news:629rj4-buc.ln1@ncc1701.lechistan.com...
> [...]
    | "zaszczanego obowiązku" i robią takie numery, że donoszą w różne
    | miejsca, gdzie może to ludziom zaszkodzić...

    Dlaczego mszczą się?
    Przecież jeżeli przed komisją wojskową staje chorowity młody człowiek i
    ochoczo melduje o wszelakich dysfunkcjach swego organizmu to może faktycznie
    nie powinien prowadzic pojazdów mechanicznych.
    Komisja przecież nie zakłada z góry że człowiek ten jest cwanym symulantem -
    ona przydzielając E stwierdza że jest faktycznie ciężko chory.

    Do twórcy wątku - to że wczesnie byłeś zdolny do prowadzenia pojazdów nie
    oznacza że jesteś zdolny teraz. Przecież twój stan zdrowia gwałtownie się
    pogorszył - komisja lekarska wszak nie daje E bez powodu.

    A teraz podstawa prawna - PORD

    ART 122 . 1. Badaniu lekarskiemu przeprowadzanemu w celu stwierdzenia
    istnienia lub braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem
    podlegają:
    4) kierujący pojazdem skierowany decyzją kierownika rejonowego urzędu
    rządowej administracji ogólnej w przypadkach nasuwających zastrzeżenia co do
    stanu zdrowia,

    Czyli nie mogą odebrac prawa jazdy - moą skierować na badania.

  • 7. Data: 2007-06-10 08:37:39
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sat, 09 Jun 2007 20:44:35 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >Pytanie zasadnicze: dlaczego konkretnie dostałeś taką kategorię?

    to jest bardzo dobre pytanie, poniewaz z powodu stanu zdrowia
    uniemozliwiajacego sluzbe najczesciej dostaje sie D, na zasadzie
    "-10 na kazdym oku? w razie wojny zdolny do walki z czolgami".

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 8. Data: 2007-06-10 09:05:44
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Paweł Ubysz wrote:

    > Komisja przecież nie zakłada z góry że człowiek ten jest cwanym
    > symulantem - ona przydzielając E stwierdza że jest faktycznie ciężko
    > chory.

    To durnie w tej komisji w takim razie.

  • 9. Data: 2007-06-10 10:30:32
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zp(Wytnij)@gazeta.com.pl>

    Użytkownik "d852" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości >> Komisja
    przecież nie zakłada z góry że człowiek ten jest cwanym symulantem - ona
    > przydzielając E stwierdza że jest faktycznie ciężko chory.
    > To durnie w tej komisji w takim razie.
    Dlaczego od razu przypisujesz komisji głupotę ? Może autor wątku jest
    faktycznie chory i sam nie wie o tym. Badania na prawo jazdy są bardzo
    rzadko wykonywane dobrze, zazwyczaj tylko po łebkach: zdrowy ? - zdrowy,
    widzisz ? -widzę, rachunek i do domu.
    ZiPi

  • 10. Data: 2007-06-10 10:52:31
    Od: ~ <n...@s...pl>

    Dnia 09-06-2007 o 13:30:59 Przemysław Płaskowicki

> [...]
    > http://www.abc.com.pl/serwis/du/2004/0015.htm
    > z porównania obu rozporządzeń będziesz wiedział, czy utracisz prawo

    Dziekuje.
    Podpadam pod paragraf 3p1; 13p1 i 62p5 - o ktorym calkiem zapomnialem, a
    ktory zadecydowal o kat. E; w zyciu bym nie pomyslal ze moge miec przez to
    teraz problemy z prawem jazdy.

    "Do § 62-65 Rozpoznanie wymaga potwierdzenia odpowiednią dokumentacją
    medyczną lub badaniami specjalistycznymi." - przedstawiona 'dokumentacja'
    to wypisy ze szpitala z 88' i 95' roku, w ktorym stwierdzono (choc w
    zasadzie to tylko przypuszczano), porazenie splotu barkowego. Po ktorym
    dzisiaj, po juz 3 operacjach, nie ma sladu.

    I wlasnie caly szkopul w tym, ze oznak tego 'porazenia splotu' nie
    zauwazylibyscie gapiac sie na mnie godzinami... "ograniczenie ruchów
    palców rąk lub ich przykurcz upośledzające chwyt" (§81 p 6), na to bym sie
    dzisiaj w ostatecznosci zgodzil. Pod sam §62p5 podpadalem, musze przyznac,
    ale 19 lat temu. Nie pomyslalem, ze warto sie odwolywac od kat. E... teraz
    juz chyba za pozno, prawda?

    Na komisji wojskowej pokazalem papierek, zrobilem smutna mine, przyznalem
    ze owo porazenie mialem i przez rok cieszylem sie blogim spokojem (jestem
    zdrowy, ale bylem _b.chory_). Przed egzaminem na prawo jazdy tez pokazalem
    wypis ze szpitala, ale pokazalem tez i reke - udowadniajac bez trudu, ze
    nie ma podstaw zeby robic ze mnie kaleke (bylem co prawda chory, ale juz
    jestem _zdrow_ jak ryba).
    Jedyna roznica, to to ze raz mialem do czynienia z mila pania doktor,
    gdzie chcialem wypasc jak najlepiej; a przed komisja z WKU stawilem sie z
    zupelnie innym zamiarem... nie wiem, moze sie i 'migam od wojska', ale to
    na pewno nie znaczy, ze zaraz pozabijam was wszystkich na drodze. Nie
    sklamalem przed ani jedna komisja, ani tez niczego nie ukrylem, po prostu
    nie zalezalo mi na wojskowej kat. A tak jak na prawie jazdy i dalem to
    komisjom wyraznie do zrozumienia - sumienie mam czyste, a problemow z
    glowa, jak to ktorys kolega tu wspomnial, nie udawalem (; //chociaz
    tlumacze sie jak winny//

    Pozostaje mi miec nadzieje, ze trafie na komisje lekarska, ktora bardziej
    niz na dokumenty bedzie patrzyla na stan obecny... jak nie, to chyba
    przekonaja sie na wlasnej skorze jakie to /znaczne niedowłady/ mam :p

    Mysle, ze bede potrafil udowodnic swoja zdolnosc do kierowania, boje sie
    tylko ile to moze teraz potrwac - zabiora mi prawo jazdy, a ja bede sie
    staral o jego odzyskanie; czy od razu zaczne walke, zeby nikt mi go nie
    odbierali, jak to wyglada? no i ile mnie to moze kosztowac... nerwow, bo
    badanie lekarskie to wiem, ze do 200zl - ktorych nikt pewnie mi nie zwroci
    (;

    Pozdrawiam, Witek