  • 1. Data: 2005-04-19 11:26:41
    Temat: WKU po raz kolejny
    Od: Paweł <g...@p...replace.dot.and.at.to.reply>

    Witam

    Chciałbym wziąć kredyt mieszkaniowy na lat 30 - w czerwcu kończę 28 lat,
    w lipcu kończę drugi rok 4-letnich studiów inżynierskich. Rok temu się
    ożeniłem - pracujemy oboje, na dodatek moja żona zarabia więcej ode mnie
    - więc chyba nie moge zostać uznany za jedyngo ani nawet głównego
    żywiciela rodziny. I tu moje pytanie - czy istnieją jakieś podstawy do
    przeniesienia mnie do rezerwy w tym momencie? Ew. do przeniesienia mnie
    do rezerwy pod koniec roku (choć to mnie niespecjalnie urządza)?

    Rozmawiałem z panią w WKU i dowiedziałem się, że być może będą mogli
    mnie przenieść do rezerwy pod koniec roku - nie wiem jednak do końca na
    jakiej podstawie. Mam też ograniczone zaufanie do kompetencji polskich
    urzędników i dlatego wolę się upewnić tutaj jak wygląda moja sytuacja.

    Być może ktoś wie, w jaki sposób można sprawę rozwiązać z Bankiem - taka
    inforamcja również byłaby dla mnie cenna.

    Pozdrawiam
    Paweł Bandura

  • 2. Data: 2005-04-19 14:30:36
    Temat: Re: WKU po raz kolejny
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Paweł wrote:

> [...]
    > na jakiej podstawie. Mam też ograniczone zaufanie do kompetencji
    > polskich urzędników i dlatego wolę się upewnić tutaj jak wygląda moja

    Jeśli się wyraźnie nie migałeś przed wojskiem, to znaczy np. nie
    wysyłali za tobą policji, to moga cię powołać do służby do końca roku w
    którym kończysz 28 lat. Potam bajbaj, i do rezerwy.
    Jeśli natomiast się migałeś (w co wątpię, biorąc pod uwagę twój dość
    odważny krok udania się do WKU z pytaniem) to mogliby przedłużyć ten
    czas.
    Natomiast musisz się liczyć z ew. gwałtowną reakcją - przypomniałeś im
    o sobie... niepotrzebnie ;-)
    Szczerze mówiąc nie zdziwiłbym się gdyby cię teraz usiłowali powołać.
    Az dziwne że ci od razu biletu nie dali ;-)
    Ale ostatnio forsy nie mają, wszystko na Irak idzie, więc może ci
    odpuszczą...

    --
    Pozdro
    Massai