  • 1. Data: 2005-04-19 11:16:30
    Temat: osoba współpracująca...
    Od: "man" <pizzazz(bez spamu)@poczta.onet.pl>

    Co to jest "osoba wspolpracujaca"? Szukalem w internecie ale albo nie moge
    znalezc albo nie rozumiem tego.
    Mam zamiar zawrzec umowe o dzielo... w jakim przypadku bede "osoba
    wspolpracujaca" a w jakim nie? Czyz to nie jest tak ze osoba wspolpracujaca
    musi placic ZUS?
    Pozdrawiam
    man

  • 2. Data: 2005-04-19 11:19:50
    Temat: Re: osoba współpracująca...
    Od: "man" <pizzazz(bez spamu)@poczta.onet.pl>

    już wiem :)) sorry...
    "małżonek, dziecko własne, dziecko drugiego małżonka, dziecko
    przysposobione, rodzic, macocha i ojczym oraz osoba przysposabiająca, jeżeli
    pozostaje z osobą prowadzącą pozarolniczą działalność we wspólnym
    gospodarstwie domowym i współpracuje przy prowadzeniu działalności."
    pozdrawiam
    man

  • 3. Data: 2005-04-19 12:16:10
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 19 kwi o godzinie 13:19, na pl.soc.prawo, man napisał(a):

    > już wiem :)) sorry...

    http://www.zus.pl/slownik.htm

    BTW: jakiś czas temu jeden z uczestników tej grupy, był zauważył że osoba
    współpracująca np. dziecko, jest osobą współpracującą jeżeli prowadzi
    *wspólne gospodarstwo domowe*. Jeżeli zamieszkuje oddzielnie .....

    --
    Herbi
    19-04-2005 14:16:08

  • 4. Data: 2005-04-19 12:19:47
    Od: "szlovak" <B...@o...pl>

    man napisał(a):

> [...]
    > jeżeli pozostaje z osobą prowadzącą pozarolniczą działalność we
    > wspólnym gospodarstwie domowym i współpracuje przy prowadzeniu

    można zostać rolnikiem i płacić o wiele wiele mniejszy KRUS. Płaci się
    koło 300 na kwartał!!!!! Jedyne co trzeba to być rolnikiem czyli:
    -albo ukończyć szkoły, praktyki trzyletnie
    -ukończyć kurs ale trzeba mieć odpowiednią ilość lat, nie wiem ile

    WIęc lipa

    Adam

  • 5. Data: 2005-04-19 12:34:49
    Od: "man" <pizzazz(bez spamu)@poczta.onet.pl>

> [...]
    > współpracująca np. dziecko, jest osobą współpracującą jeżeli prowadzi
    > *wspólne gospodarstwo domowe*. Jeżeli zamieszkuje oddzielnie .....

    Czyli jesli jestem zameldowany gdzie indziej to nie bede *osoba
    wspolpracujaca* i nie bede musial placic ZUS'u? :))) Czyz nie?

    man

  • 6. Data: 2005-04-19 12:39:54
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 19 kwi o godzinie 14:34, na pl.soc.prawo, man napisał(a):

    > Czyli jesli jestem zameldowany gdzie indziej to nie bede *osoba
    > wspolpracujaca* i nie bede musial placic ZUS'u? :))) Czyz nie?

    Ówczesny temat nie zawierał *decyzji*, były tylko głosy, opinie. Zagoogluj
    - powinno Ci wypluć ten temat.
    Jakby nie patrzeć, dziecko przedsiębiorcy będące na *swoim* nie prowadzi z
    nim wspólnego gospodarstwa domowego.

    --
    Herbi
    19-04-2005 14:39:51