    From: "Dzika Mrowka" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: WKU i list gończy
    Date: Mon, 12 May 2003 09:29:24 GMT

    Witam,

    Jest pewien problem: kilka lat temu nadano mi na wojskowej komisji
    lekarskiej kat. A, dostałem odroczenie od służby ze względu na
    rozpoczęte studia.

    Odroczenie "naukowe" mogło stracić ważność, ponieważ w międzyczasie
    zacząłem studia na innym kierunku i skończę je w wieku 28/29 lat.

    "Przezornie" nie informowałem o powyższym WKU, oni jednak o mnie nie
    zapomnieli - w ciągu ok. 2-3 lat od okazania ostatniego zaświadczenia
    o studiach wysłali na mój adres domowy parę listów, ostatnio nastąpiła
    nawet eskalacja kontaktów, w domu pojawiali się dwukrotnie panowie
    z policji, zaś w ostatni sobotni poranek przyszedł list gończy
    z prokuratury. Uznałem, że czas sprawę załatwić.

    Przyznaję, że temat zaniedbałem nie tylko z czystego lenistwa,
    ale także dlatego, że do wojska "technicznie" się nie nadaję:
    rok temu miałem poważny wypadek samochodowy połączony ze złamaniem
    kręgosłupa, mam obecnie w środku gustowne tytanowo-polimerowe wkładki,
    nie wolno mi się zanadto schylać, biegać ani podnościć ciężarów -
    kwalifikuję się najwyżej na kat. D jeśli nie na E.

    Pozostaje pytanie: co powinienem zrobić? Czy w ogóle ryzykować
    stawianie się do WKU z kompletem dokumentów, wynikami tomografii itp,
    czy też lepiej wysłać podanie o ponowne zwołanie komisji lekarskiej
    w celu "renegocjacli" kategorii zdrowia...? Czy może coś jeszcze innego?
    Głupio by wyszło, gdybym pojechał do WKU i został od razu bez zbędnych
    ceregieli aresztowany i/lub obuty w kamasze.

    Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie (zadzwonię oczywiście do WKU,
    ale wolałbym nie opierać się wyłącznie na sugestiach mundurowych)

    Pozdrawiam,

    PiotrP