  • 1. Data: 2005-10-20 23:03:01
    Temat: WKU a rocznik 1974 / powrot do kraju.
    Od: "RadVenom" <r...@w...o2.pl>

    Witam grupę,

    Może mi pomożecie?? Pytanie, jak w temacie.

    Większość życia spędziłem po za krajem.

    Od 10 do 18 roku w RFN.
    Pomiedzy 19 a 23 rokiem w Polsce.
    Następnie pomiędzy 23-31 ponownie w RFN. Nie posiadam meldunku w Polsce.

    Mam książeczkę wojskową z kategorią 'A' ale nie byłem poszukiwany, ponieważ
    po moim wyjeździe wymeldowano mnie spod adresu zamieszkania i złożono w WKU
    stosowną informacje o tym, że opuściłem granice RP.

    Czy chcąc wrócić do Polski po tylu latach przebywania za granicą (mam
    aktualnie 31 lat) - muszę się obawiać służby wojskowej?

    Czy idąc dzisiaj do biura meldunkowego i meldując się na terenie RP mogę
    spodziewać się wezwania do WKU??

    Pół biedy samo wezwanie., Ale czy w tym wieku (rocznik 1974) mogę zostać
    powołany do służby..??

    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
    Z uszanowaniem,
    RV.

  • 2. Data: 2005-10-20 23:14:39
    Temat: Re: WKU a rocznik 1974 / powrot do kraju.
    Od: tommy di simone <t...@g...pl>

    RadVenom napisał(a):
> [...]
    > spodziewać się wezwania do WKU??
    >
    > Pół biedy samo wezwanie., Ale czy w tym wieku (rocznik 1974) mogę zostać

    Nie ma strachu. Zostaniesz ewentualnie wezwany w celu uzupełnienia
    danych. Ale stawiam flaszkę, jesli dojdzie do ciebie jakikolwiek
    dokument od WKU. W twoim przypadku możesz się - naprawdę - NIE martwić.
    jesteś za stary, za gruby, a wojny jak nie było, tak niema

    ps. W razie jakbyś na trafił na złośliwego skurwysyna ( co się pewnie
    nie zdarzy) natychmiast powołaj komisję lekarską, bo przecież kategorię
    A otrzymałeś sto lat temu, nie ?

    --
    _________________________
    Adamek Mistrzem Świata !

  • 3. Data: 2005-10-20 23:48:21
    Od: "RadVenom" <r...@w...o2.pl>

    Śliczne dzięki za tak 'rzeczowe' pocieszenie. ;)

    Pozdrawiam serdecznie,
    RV.

  • 4. Data: 2005-10-20 23:53:18
    Od: tommy di simone <t...@g...pl>

    RadVenom napisał(a):
    > Śliczne dzięki za tak 'rzeczowe' pocieszenie. ;)
    >
    > Pozdrawiam serdecznie,
    > RV.

    Nie ma za co, w poście wyjaśniłes o jaki rocznik chodzi :)

    --
    _________________________
    Adamek Mistrzem Świata !

  • 5. Data: 2005-10-21 01:31:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    RadVenom wrote:

    > Czy chcąc wrócić do Polski po tylu latach przebywania za granicą (mam
    > aktualnie 31 lat) - muszę się obawiać służby wojskowej?

    3 lata za późno - skoro czasowo przebywałeś za granicą, wiekowy limit
    zagrożenia przesuwa się 'tylko' z 24 do 28 lat ;)

    Konkretnie: przechodzisz automatycznie do rezerwy z dniem 31 grudnia
    roku, w którym kończysz 28 lat.

    Jeśli koniecznie chcesz, to możesz ewentualnie dostać gustowną ;)
    zieloną książeczkę ze stempelkiem "przeniesiony do rezerwy".

    W promocji dostajesz od razu (gratis!) stopień szeregowego ;-P

    Uwaga: czas promocji ograniczony!

    3 stycznia 2006 wchodzi w życie poprawka, dzięki której jesteś nadal
    zagrożony przez 18 miesięcy od zameldowania się trepowi o ksywce
    "wojskowy komendat uzupełnień", że wróciłeś na tzw. łono ojczyzny.

    (albo odwrotnie - jeśli znowu pomerdali oznaczenia w PDFach na stronie
    sejmu).

    Tak czy inaczej jak odczekasz jeszcze niecałe 20 lat, to będziesz już
    całkiem bezpieczny, bo 50-latków nie biorą nawet z rezerwy (chyba że
    frajer się stopnia oficerskiego dosłuży). A tak to teoretycznie mogą cię
    jako rezerwowe mięso armatnie powołać.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 6. Data: 2005-10-21 06:44:23
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RadVenom" <r...@w...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Od 10 do 18 roku w RFN.
    > Pomiedzy 19 a 23 rokiem w Polsce.
    > Następnie pomiędzy 23-31 ponownie w RFN. Nie posiadam meldunku w Polsce.

    do końca roku kalendarzowego w którym kończy się 28 lat można się "bać".
    potem trepy MUSZĄ wpisać do książeczki
    przeniesiony do rezerwy bez odbycia służby wojskowej.

    mogę podesłać skana

    macso

  • 7. Data: 2005-10-21 08:01:42
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    RadVenom wrote:

    oprocz tego co napisali inni, to jeszcze jest jedna sprawa, obecnie wojo
    ma tyle "powolan" :) ze nawet zagrozeni poborem nie maja sie czego
    obawiac i trzeba miec totalny niefart aby pojsc w kamasze z lapanki

  • 8. Data: 2005-10-21 09:24:48
    Od: "Piotr K." <d...@w...pl>

    Użytkownik "RadVenom" <r...@w...o2.pl> napisał w wiadomości
    > Witam grupę,
    >

    > Może mi pomożecie?? Pytanie, jak w temacie.

    Sam jestem z rocznika 74'. Trochę się migałem po studiach (nie odbierałem
    wezwań, wysłałem pismo, że jestem za granicą). Po jakichś 2 latach (chyba w
    2002 lub 2003) wyszło rozporządzenie misnistra obrony, że tych z rocznika
    74' których nie jeszcze nie powołali przenoszą do rezerwy. Poszedłem do WKU,
    pan trochę narzekał że nie mogli mnie wcześniej "zobaczyć", ale po 10
    minutach byłem szeregowcem z wpisem "przeniesiony do rezerwy".

    Generalnie - ścigać Cię pewnie nie będą, ale warto pójść po wpis do
    książeczki, żeby mieć "uregulowany stosunek do służby wojskowej". Jak się
    boisz, to najpierw zadzowń do nich.

    Piotr K.

  • 9. Data: 2005-10-22 19:10:05
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Może mi pomożecie??

    Jakby doszlo do najgorszego scenariusza - zazadaj wojskowej komisji
    lekarskiej i na tejze komisji oswiadcz, ze moczysz sie w nocy i nie umiesz
    nad tym zapanowac. Jak pan doktór pulkownik bedzie sie dziwnie patrzyl, to
    przedstaw mu piekna perspektywe "pan spi na dolnej, a ja na gornej pryczy"
    ;-) W ten sposob znajomy dostal D z miejsca.

    Pozdrawiam,

    Tiger